LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] London General Insurance (ING woekerpolis) naait de zieken

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hansopanso

London General Insurance (ING woekerpolis) naait de zieken

Ongelezen bericht door hansopanso »

Helaas ben ik zo stom geweest om in 2003 een spaarkrediet (woekerpolis) af te sluiten voor € 40.000. (ik had het op dat moment hard nodig) Dat betekent dat ik in totaal zo'n € 90.000 in 2017 heb terugbetaald.

In 2009 ben ik ziek geworden en voor 100% afgekeurd. Daarom heb ik de Postbank Kredietbescherming aan moeten spreken (verzekering) hetgeen door London General Insurance Company, ofwel The Waranty Goup, wordt uitgevoerd.

Op 3 oktober ontving ik een brief van LGI dat ze de betalingen zouden stopzetten. Toen we uitleg vroegen vonden ze dat ze zelfs teveel hadden uitbetaald. (maar de "lieverds" hoeven dat niet terug) De looptijd van het spaarkrediet duurt overigens nog 39 maanden. Nu weet ik dat LGI alles uit de kast haalt om niet te hoeven betalen maar dit slaat alles.

Op 4 oktober ontving ik een brief van ING met een aanbieding (met een keurige berekening) om het spaarkrediet om te zetten naar een persoonlijke lening. Toeval?, het lijkt mij niet. (ondanks dat ING blijft zeggen dat het wél toeval is)

Ook maar eens een klacht gestuurd naar de ING bank. Tenslotte hebben zij mij deze verzekering verkocht!
Binnen het klachtencentrum van ING zijn er zo'n 30 mensen met dezelfde klacht: "LGI stopt met uitbetalen". Ik stel me voor dat100 mensen zo'n brief hebben gekregen en 30 een klacht naar ING stuurde. Maar 100 mensen met gemiddeld € 20.000, daar spaart London General Insurance € 2.000.000 mee uit.
Ook de juridische afdeling van ING zag geen gronden om LGI aan te spreken op hun beslissing. Ondanks dat ze, volgens de casemanager, een zorgplicht hebben en het slecht voor het imago van ING is. Ze konden wel mijn spaarkrediet omzetten in een persoonlijke lening, maar daar is volgens mij juist alle ellende mee begonnen.

Aan het spaarkrediet moet ik nog ruim € 20.000 betalen. Als ik dat omsluit naar een PL wordt dat € 10.350 en mijn maandlasten zijn dan minder hoog. Het geld van de verzekering dat London General Insurance / Wanranty Group mij uitbetaalde kon ik de lening blijven afbetalen.

Deze actie van LGI heeft direct weerslag op mijn gezondheid. De actie die ik moet ondernemen om mijn recht te halen kost mij te veel energie.

Wellicht dat er nog meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten als ik? (Volgens ING minimaal 30). Zou Radar hier iets aan kan doen?

kweenie

Re: London General Insurance (ING woekerpolis) naait de zieken

Ongelezen bericht door kweenie »

Zulk soort verzekeringen keert meestal maar een maximum aantal maanden uit, bijvoorbeeld 100 of 50. In jouw geval blijkbaar 50, maar dit kun je zelf in de polis voorwaarden nazoeken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

hansopanso schreef:Op 3 oktober ontving ik een brief van LGI dat ze de betalingen zouden stopzetten. Toen we uitleg vroegen vonden ze dat ze zelfs teveel hadden uitbetaald. (maar de "lieverds" hoeven dat niet terug)
Dat de verzekering van mening is dat al teveel betaald is, is wat mij betreft geen onderbouwing.
Vraag door, en informeer welke bepaling uit de voorwaarden de werkelijke reden is om betaling stop te zetten.

hansopanso

Ongelezen bericht door hansopanso »

16again schreef:Dat de verzekering van mening is dat al teveel betaald is, is wat mij betreft geen onderbouwing.
Vraag door, en informeer welke bepaling uit de voorwaarden de werkelijke reden is om betaling stop te zetten.
Dank je!
Ik ben al een tijdje via e-mail aan het communiceren met London General. In mijn laatste e-mail vraag ik:

Beste London General,

In artikel 1 punt 7 staat: “vermeerderd met de rente welk verschuldigd zal zijn gedurende de uitkeringsperiode……”
In de boeken van de ING is dit momenteel nog ruim € 20.000

Kun je me vertellen waar in het contract staat dat jullie voldoende hebben betaald?

Met vriendelijke groet,

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je de voorwaarden toch bij de hand hebt, staat daar misschien ook iets in over het maximale aantal "aaneengesloten perioden van 30 dagen dat verzekerde arbeidsongeschikt is geweest"?

Gesloten