LS,
Wij hebben een huis gekocht op 30 juni 2005.
De eerste rente is geïnd per 1 augustus 2005.
(Standaard bij hypotheken: (eerste) betaling na de eerste volle maand).
Wij hebben een KEW ingaand per 1 juli 2005, uitbetaling op 1 juli 2035.
Hot in het nieuws nu en daardoor in deze vraagstelling hiervan uitgaand:
eigen woningschuld zolang hypotheekrenteaftrek van toepassing is.
Renteaftrekperiode is maximaal 30 jaar. Wat bedoelt men met renteaftrekperiode:
Is dat dan 30 jaar vanaf waarop de rente gebaseerd is (aankoop woning en praktische start hypotheek, dus vanaf 30 juni 2005 t/m 29 juni 2035)?
Of is dat dan 30 jaar vanaf betaling van de (eerste) rente (dus start betaling hypotheekrente, vanaf 1 augustus 2005 tot en met 31 juli 2035)?
Hebben wij een probleem (ofwel die ik ga neerleggen bij de nu ING) als de KEW op 1 juli 2035 tot uitkering komt met betrekking tot de hypotheekrenteaftrekperiode (KEW kan alleen tijdens hypotheekrenteaftrekperiode)?
m vr gr,
Mar9
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Looptijd/duur maatwerkverzekering
Re: Looptijd/duur maatwerkverzekering
De eventuele uitloop van een maand wordt volgens mij door de belastingdienst sowieso wel geaccepteerd. Daarover hoef je je dus geen zorgen te maken. (Desnoods laat je de polis tzt een maand eerder uitkeren, dan ben je helemaal veilig.)
Het probleem wat nu in het nieuws is, is vooral als je bv. al 4 jaar aftrek had gehad. Dan zou je tot 2031 aftrek hebben en de polis zou pas 2035 uitkeren. Of dat mag is het discussiepunt.
Het probleem wat nu in het nieuws is, is vooral als je bv. al 4 jaar aftrek had gehad. Dan zou je tot 2031 aftrek hebben en de polis zou pas 2035 uitkeren. Of dat mag is het discussiepunt.
Re: Looptijd/duur maatwerkverzekering
Dank voor je snelle reactie kweenie.
Ik ga de vraag ook bij ING neerleggen maar ga denk inderdaad ook aangeven/aanvragen een maand eerder uit te keren. Ik ben best avontuurlijk maar bij bepaalde basale en groot financiele zaken, ben ik conservatief.
Maar kan dat, vragen een maand eerder uit te keren?
Nog een andere vraag, maar ook (in)direct van toepassing op het KEW-verhaal:
de KEW staat op naam van mijn partner. Voor hem is het zijn eerste huis en heeft voor aanvang dus niet van hypotheekrente aftrek gebruik gemaakt.
Ofwel vanaf start in 2005 nog volledig 30 jaar.
Ik zelf heb van 2001 tot half 2003 een eigen woning gehad en aftrek genoten.
Heeft mijn genoten hypotheekrenteaftrek nog invloed op zijn totale aftrek of is dat inderdaad geindividualiseerd zodat mijn partner vanaf 2005 nog de volledige 30 jaar heeft (ook al staat de hypotheek en het huis ook op mijn naam)?
Alvast dank.
m vr gr,
Mar9
Ik ga de vraag ook bij ING neerleggen maar ga denk inderdaad ook aangeven/aanvragen een maand eerder uit te keren. Ik ben best avontuurlijk maar bij bepaalde basale en groot financiele zaken, ben ik conservatief.
Maar kan dat, vragen een maand eerder uit te keren?
Nog een andere vraag, maar ook (in)direct van toepassing op het KEW-verhaal:
de KEW staat op naam van mijn partner. Voor hem is het zijn eerste huis en heeft voor aanvang dus niet van hypotheekrente aftrek gebruik gemaakt.
Ofwel vanaf start in 2005 nog volledig 30 jaar.
Ik zelf heb van 2001 tot half 2003 een eigen woning gehad en aftrek genoten.
Heeft mijn genoten hypotheekrenteaftrek nog invloed op zijn totale aftrek of is dat inderdaad geindividualiseerd zodat mijn partner vanaf 2005 nog de volledige 30 jaar heeft (ook al staat de hypotheek en het huis ook op mijn naam)?
Alvast dank.
m vr gr,
Mar9