LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] losse schadevrije jaren in Roy-data

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Nakoma1987
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2015 15:15

losse schadevrije jaren in Roy-data

Ongelezen bericht door Nakoma1987 »

Hallo allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan met mijn schadevrije jaren en blijkbaar kan zowel de oude als de nieuwe verzekeraar mij hier niet bij helpen.

Ik heb in 2013 een autoverzekering afgesloten met 2 schadevrije jaren. Hier heb ik naast mijn eigen auto, ook de auto van mijn ex-partner op mijn naam laten verzekeren. Binnen 9 maanden is de auto van mijn ex-partner van mijn naam afgehaald en heb ik de verzekering ook opgezegd. Deze 2 auto's zijn tegelijkertijd verzekerd geweest. Hierna is mijn eigen auto nog 3 jaar verzekerd geweest bij deze verzekeraar.

Nu heb ik mijn auto verkocht en de verzekering opgezegd. Tot mijn verbazing heb ik maar 3 schadevrije jaren gekregen op de royementsverklaring. De 2 schadevrije jaren die ik mee heb genomen naar deze verzekeraar ben ik nu kwijt. Na gebeld te hebben ben ik erachter gekomen dat deze 2 jaren los in roy-data gezet zijn toen ik de eerste auto (van mijn ex-partner dus) heb beëindigd. Deze losse jaren kan ik helaas niet meer gebruiken bij een nieuwe autoverzekering, zij willen/kunnen dit niet gebruiken. Blijkbaar kan mijn oude verzekering er ook niets meer aan veranderen.

Is dit een normale gang van zaken? Ik vind het erg vreemd, aangezien ik mijn eigen auto gewoon de hele periode daar verzekerd heb gehad en die stond uiteraard ook gewoon op mijn naam. Hoe kunnen ze dan de schadevrije jaren apart vrijgeven? Kan iemand me hierbij helpen?

Help!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: losse schadevrije jaren in Roy-data

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik denk dat je ex die 2 jaar lekker in gebruik heeft genomen.. niet netjes van de maatschappij en jammer dat ze dit niet voor je uit willen zoeken.

Toen jullie 2 auto's in de verzekering hadden heeft de 2e auto w.s. dezelfde korting gekregen als de al bestaande auto. Bij het beëindigen heeft je ex de svj overgenomen en jij hebt dat nooit gemerkt omdat je korting gelijk bleef. Had je ex van de svj afgebleven dan was het nu makkelijker. Denk ik hoor, maar je moet aan je oude maatschappij vragen of ze dit op willen lossen.

Gesloten