LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] maandlasbeschermer van TAF
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 nov 2008 13:15
maandlasbeschermer van TAF
Ik heb in maart 2008 een maandlastbeschermer afgesloten bij de TAF in Maassluis.Deze verzekering zorgt ervoor dat je als je bv. ziek word of ongeval krijgt waardoor je niet in staat bent om je werkzaamheden uit te oefenen en uitkering krijgt na 30 dagen.Dus ipv een dure aov voor zelfstandigen een goedkoper maandalstbeschermer te nemen.
Halverwege april 2008 werd ik getroffen door atrose in mijn schouder.Ben hier mee naar de huisarts geweest die mij door stuurde naar de orthopeed.Ondertussen had ik melding gemaakt van mijn (ziekzijn) bij de TAF.Na 2 maanden kreeg ik bericht van de uitkerende instantie van de TAF Genworth in Amstelveen.Deze berichtte mij dat ik geen recht had op uitkering,omdat ik met voorkenneis heb gehandeld.Ik was in maart verzekerd en eind april pas last gekrgen en naar de huisarts geweest.De orthopeed had nl in zijn schrijven vermeld aan Genworth dat ik er al meer dan een half jaar last van zou hebben!!!
Mijnhuisarts en ik hebben de orthopeed hierop aangesproken dat dit beslist het geval niet is.Hij heeft toegegeven dat hij een vergissing heeft gemaakt en zou het reteviceren aan de Genworth.Deze laat tot op heden niets meer van zich horen.Zou iemand mij kunnen vertellen wat te doen bij deze?Een advocaat nemen kan wel,maar dat gaat ook weer een aantal maanden duren en kost een vermogen.
DUS PAS OP EN NEEM NOOIT EEN MAANDLASTBESCHERMER VAN DE TAF
[/b]
Halverwege april 2008 werd ik getroffen door atrose in mijn schouder.Ben hier mee naar de huisarts geweest die mij door stuurde naar de orthopeed.Ondertussen had ik melding gemaakt van mijn (ziekzijn) bij de TAF.Na 2 maanden kreeg ik bericht van de uitkerende instantie van de TAF Genworth in Amstelveen.Deze berichtte mij dat ik geen recht had op uitkering,omdat ik met voorkenneis heb gehandeld.Ik was in maart verzekerd en eind april pas last gekrgen en naar de huisarts geweest.De orthopeed had nl in zijn schrijven vermeld aan Genworth dat ik er al meer dan een half jaar last van zou hebben!!!
Mijnhuisarts en ik hebben de orthopeed hierop aangesproken dat dit beslist het geval niet is.Hij heeft toegegeven dat hij een vergissing heeft gemaakt en zou het reteviceren aan de Genworth.Deze laat tot op heden niets meer van zich horen.Zou iemand mij kunnen vertellen wat te doen bij deze?Een advocaat nemen kan wel,maar dat gaat ook weer een aantal maanden duren en kost een vermogen.
DUS PAS OP EN NEEM NOOIT EEN MAANDLASTBESCHERMER VAN DE TAF
[/b]
Re: maandlasbeschermer van TAF
je had de voorwaarden moeten lezen voor je je handtekening plaatste!
het is in elk geval duidelijk dat de adviseur die jou dit product verkocht de ballen uit zijn broek lacht.
Hij weet immers tegen welke voorwaarden dit product is gesloten, misschien handig om hem hiermee te confronteren....
good luck
het is in elk geval duidelijk dat de adviseur die jou dit product verkocht de ballen uit zijn broek lacht.
Hij weet immers tegen welke voorwaarden dit product is gesloten, misschien handig om hem hiermee te confronteren....
good luck
Re: maandlasbeschermer van TAF
Met alle respect hoor, maar als ik het zo lees heeft Taf in eerste aanleg een juiste beslissing genomen om geen uitkering uit te betalen. Uit de informatie die Taf heeft gekregen bleek dat je er al langere tijd last van. En als je even de moeite had genomen om je voorwaarden door te lezen had je ook gelezen dat er niet uitgekeerd wordt indien de klacht al voor het afsluiten bekend was. Zou ook wel erg lekker zijn. Als ik dan weet dat ik wat mankeer sluit ik eerst een verzekering af en claim dan de schade. Indien het idd zo is dat de arts een fout heeft gemaakt zal je het zelf aan moeten tonen dat je te goeder trouw bent. De bewijslast ligt nu aan jou. Bezint eer ge begint.
@ riquelme de opmerking over de adviseur die zich de ballen uit zijn broek lacht ontgaat me even.
@ riquelme de opmerking over de adviseur die zich de ballen uit zijn broek lacht ontgaat me even.
Re: maandlasbeschermer van TAF
Misschien heeft de TAF wel aan de specialist of aan een andere specialist gevraagd of het mogelijk is, dat je binnen 1maand na het afsluiten van een polis, dusdanig ernstige klachten ten gevolge van artrose kan krijgen, dat je niet meer kan werken, zonder daar eerder ook maar 1 keer last van te hebben gehad?
Lijkt mij ook vreemd!
Lijkt mij ook vreemd!
Re: maandlasbeschermer van TAF
Vreemde reacties op dit verhaal... grrr.
Het is n.l. waar dat deze verzekering niet te vertrouwen is. En je moet niet reageren, vind ik, als je er de "ballen" verstand van hebt!!!!!!!!!!
Wij hebben nu ook een klacht over deze verzekering.
Incasseren onjuiste grote bedragen en werken samen met de Amerikaan Genworth .. Je kunt er geen kant mee op. Ze hebben inderdaad een hekel aan 'uit te betalen' als je ziek bent.
Waarschuwing is op z'n plaats in deze.
Ronaullusse vooral sterkte ...
Het is n.l. waar dat deze verzekering niet te vertrouwen is. En je moet niet reageren, vind ik, als je er de "ballen" verstand van hebt!!!!!!!!!!
Wij hebben nu ook een klacht over deze verzekering.
Incasseren onjuiste grote bedragen en werken samen met de Amerikaan Genworth .. Je kunt er geen kant mee op. Ze hebben inderdaad een hekel aan 'uit te betalen' als je ziek bent.
Waarschuwing is op z'n plaats in deze.
Ronaullusse vooral sterkte ...
Re: maandlasbeschermer van TAF
@fotina je moet er niet op reageren als je er de ballen verstand van hebt???
Je hoort alleen een eenzijdig verhaal van iemand die vind dat ie belazerd is. Op basis van wat er verteld wordt kan ik niets anders dan concluderen dat TAF in eerste aanleg een juiste beslissing heeft genomen. Dus voor je ongefundeerd hier tegen alles aan gaat schoppen, eerst even nadenken.
Het feit dat de topicstarter ook niets meer van zich laat horen is ook al tekenend.
Je hoort alleen een eenzijdig verhaal van iemand die vind dat ie belazerd is. Op basis van wat er verteld wordt kan ik niets anders dan concluderen dat TAF in eerste aanleg een juiste beslissing heeft genomen. Dus voor je ongefundeerd hier tegen alles aan gaat schoppen, eerst even nadenken.
Het feit dat de topicstarter ook niets meer van zich laat horen is ook al tekenend.
Re: maandlasbeschermer van TAF
Waar gaat dit over?
Het gaat over een slachtoffer van een AOV, genaamd TAF, die de een soort verzekering voert genaamd "maandlast beschermer" .. nou ja de naam al! Deze meneer vraagt raad .. geen commentaar.
Wij hebben inderdaad een advocaat moeten nemen. En inderdaad dit vergt tijd. U zult dit ook moeten doen ronpaullusse .. u komt anders geen steek verder met Genworth ... doodse stilte volgt na een ziekmelding en dán volgt de afwijzing. U bent ook nog eens slachtoffer van een orthopeed .. tjonge... en ondertussen .. waar leeft u van??
Het gaat over een slachtoffer van een AOV, genaamd TAF, die de een soort verzekering voert genaamd "maandlast beschermer" .. nou ja de naam al! Deze meneer vraagt raad .. geen commentaar.
Wij hebben inderdaad een advocaat moeten nemen. En inderdaad dit vergt tijd. U zult dit ook moeten doen ronpaullusse .. u komt anders geen steek verder met Genworth ... doodse stilte volgt na een ziekmelding en dán volgt de afwijzing. U bent ook nog eens slachtoffer van een orthopeed .. tjonge... en ondertussen .. waar leeft u van??
Re: maandlasbeschermer van TAF
Vorig jaar ben ik ziek geworden (schildklierziekte) en heb me onder behandeling gesteld van een specialist)
De woonlastenverzekering van T@F hierover in kennis gesteld en na veel heen en weer schrijven zijn ze uiteindelijk akkoord gegaan en begonnen met uitkeren.
Nu kregen we van T@F te horen dat de uitkering is stopgezet omdat volgens hun een periode van 3 maanden meer dan voldoende is om te herstellen.
Ook een bezwaarschrift rechtrstreeks aan T@F en een brief van de behandelend specialist waarin word aaneggeven dat is nog geen arbeid kan verrichten word gewoon opzij gezet.
Doordat ik al op een minimum loon zat en nu de woonlastenbeschermer moet missen komen er grote problemen (financieel).
Natuurlijk kun je bezwaar maken via de KiFid maar of dit wat uithaald vraag ik me heel erg af.
Tik in de zoek machine maar het een en ander in.
Mocht er nog eens een uitzending van Tros Radar komen voor dit onderwerp dan zal ik zeker aanwezig willen zijn.
Volgens mij is de enige manier om het bij de rechtbank voor te leggen, maar daar zijn de financieen niet voor.
Misschien als alle gedupeerden de handen ineen slaan dat het wel wat uithaalt.
Onderstaande tekst is afkomstig van het assurantiemagazine (Amweb)
Wie o wie kan en wil ons, gedupeerden, hiermee helpen en er voor zorgen dat we krijgen waar we recht op hebben?
De woonlastenverzekering van T@F hierover in kennis gesteld en na veel heen en weer schrijven zijn ze uiteindelijk akkoord gegaan en begonnen met uitkeren.
Nu kregen we van T@F te horen dat de uitkering is stopgezet omdat volgens hun een periode van 3 maanden meer dan voldoende is om te herstellen.
Ook een bezwaarschrift rechtrstreeks aan T@F en een brief van de behandelend specialist waarin word aaneggeven dat is nog geen arbeid kan verrichten word gewoon opzij gezet.
Doordat ik al op een minimum loon zat en nu de woonlastenbeschermer moet missen komen er grote problemen (financieel).
Natuurlijk kun je bezwaar maken via de KiFid maar of dit wat uithaald vraag ik me heel erg af.
Tik in de zoek machine maar het een en ander in.
Mocht er nog eens een uitzending van Tros Radar komen voor dit onderwerp dan zal ik zeker aanwezig willen zijn.
Volgens mij is de enige manier om het bij de rechtbank voor te leggen, maar daar zijn de financieen niet voor.
Misschien als alle gedupeerden de handen ineen slaan dat het wel wat uithaalt.
Onderstaande tekst is afkomstig van het assurantiemagazine (Amweb)
Resulteerd dit er in dat we verhaal moeten halen in Liechtenstein???Rabobanken en Delta Lloyd Bank accepteren momenteel bij hypotheekverstrekking geen overlijdensrisicoverzekeringen van Quantum Leben, omdat zij met juridische vragen zitten. Quantum, zetelend in Liechtenstein, wordt in ons land vertegenwoordigd door het Maassluise TAF.
Wie o wie kan en wil ons, gedupeerden, hiermee helpen en er voor zorgen dat we krijgen waar we recht op hebben?
Re: maandlasbeschermer van TAF
Hallo,
Zat Genworth daar eerst niet tussen voordat er werd uitgekeerd??
Zat Genworth daar eerst niet tussen voordat er werd uitgekeerd??
Re: maandlasbeschermer van TAF
Elders goedkoper te verzekeren en die keerde wel vlot uit!
Een gelukkig slachtoffer die liever geen geld had gekregen, maar er zijn dus goedkopere die wel vlot uitbetalen!
Een gelukkig slachtoffer die liever geen geld had gekregen, maar er zijn dus goedkopere die wel vlot uitbetalen!
Re: maandlasbeschermer van TAF
Beste fotina,
Inderdaad zat Genworth daar eerst nog tussen voordat uitgekeerd werd.
Het enige wat ik van hun door de telefoon was een grote mond.
Ben dan ook benieuwd welke maatschappij wel goed werkt
Inderdaad zat Genworth daar eerst nog tussen voordat uitgekeerd werd.
Het enige wat ik van hun door de telefoon was een grote mond.
Ben dan ook benieuwd welke maatschappij wel goed werkt
Re: maandlasbeschermer van TAF
Antitaf,
Genworth ie een zeer bepalende instantie of je uitkering krijgt en eventueel wordt voortgezet.
Ze hanteren een rem op de utkering. Ze keren liever niet uit.
Je moet dit natuurlijk wel melden bij de kifid .. echter ook dit duurt weken, maanden..... Ze maken je murw en laten je stikken.
Ook krijg je geen andere verzekering ivm je ziektebeeld. Je moet vechten en een advocaat nemen!!!
Genworth ie een zeer bepalende instantie of je uitkering krijgt en eventueel wordt voortgezet.
Ze hanteren een rem op de utkering. Ze keren liever niet uit.
Je moet dit natuurlijk wel melden bij de kifid .. echter ook dit duurt weken, maanden..... Ze maken je murw en laten je stikken.
Ook krijg je geen andere verzekering ivm je ziektebeeld. Je moet vechten en een advocaat nemen!!!
Re: maandlasbeschermer van TAF
Het bezwaarschrift is imiddels aangetekend maar KiFid welke hem als het goed is morgen binnen hebben (via garantiepost).
Ik wacht een week af en ga daarna verder middels een advocaat.
Als er anderen zijn die ook middels een advocaat willen werken kunnen we misschien de zaak samen aanspannen waardoor we sterker staan en de kosten lager zijn per persoon/
Ik wacht een week af en ga daarna verder middels een advocaat.
Als er anderen zijn die ook middels een advocaat willen werken kunnen we misschien de zaak samen aanspannen waardoor we sterker staan en de kosten lager zijn per persoon/
Re: maandlasbeschermer van TAF
hier ook een slechte ervaring met bovengenoemde firma en hun 'woonlastenbeschermer'
ik kreeg ook een afwijzing om eenzelfde gedoe als Ronpaulusse. Ik kreeg rugklachten. Mijn osteopaat die me een jaar eerder voor iets anders had behandeld behandelde me nu ook en werd door de medisch adviseur van Genworth benaderd. Hij antwoordde desgevraagd, dat hij me een jaar eerder (voor ik de verzekering afsloot) al had behandeld. Genworth besloot dat dat hetzelfde was als nu en wees mijn claim af. Verweer dat het om andere aandoeningen ging werd niet op gereageerd.
gelukkig werd daarna een claim voor burn-out wel toegekend. Maar toen na een paar maanden er een keer wat langer tussen 2 afspraken zat wegens vakantie was ik ineens niet meer onder regelmatige behandeling! Einde uitkering. Geen reactie op brief dat ik nog wel onder behandeling was, tot 4 maanden daarna nog zelfs.
nu wordt een nieuwe claim weer afgewezen. Ik zit nu thuis met een hernia. Dat is voor Genworth geen reden om me af te wijzen, maar pas 5 maanden na ziekworden komt de verzekeraar met de reden voor de afwijzing: ik voldoe niet aan de voorwaarde om een opeenvolgende claim te mogen doen. In de polisvoorwaarden staat dat je 30 dagen aaneengesloten en volledig gewerkt moet hebben. Dat heb ik! Wat is 30 dagen volledig en aaneengesloten ? Dat legt Genwort bij werkeloosheid in de polisvoorwaarden zelf uit: een periode van 30 dagen. En daar voldoe ik gewoon aan! En hup, weer een bezwaar de deur uit! Moedeloos word ik ervan.
ik denk dat veel mensen door dit ontmoedigingsbeleid uiteindelijk de moed opgeven. Maar wie van jullie heeft echt stappen ondernomen? Ik begrijp dat je bij het KIFID terecht kunt, maar is daar wel eens echt iets uitgekomen? Antitaf, heb jij al iets gehoord?
ik heb begrepen dat er advocaten zijn die in dit soort zaken gespecialiseerd zijn. ik wil er wel naar laten kijken, hoor.
ik kreeg ook een afwijzing om eenzelfde gedoe als Ronpaulusse. Ik kreeg rugklachten. Mijn osteopaat die me een jaar eerder voor iets anders had behandeld behandelde me nu ook en werd door de medisch adviseur van Genworth benaderd. Hij antwoordde desgevraagd, dat hij me een jaar eerder (voor ik de verzekering afsloot) al had behandeld. Genworth besloot dat dat hetzelfde was als nu en wees mijn claim af. Verweer dat het om andere aandoeningen ging werd niet op gereageerd.
gelukkig werd daarna een claim voor burn-out wel toegekend. Maar toen na een paar maanden er een keer wat langer tussen 2 afspraken zat wegens vakantie was ik ineens niet meer onder regelmatige behandeling! Einde uitkering. Geen reactie op brief dat ik nog wel onder behandeling was, tot 4 maanden daarna nog zelfs.
nu wordt een nieuwe claim weer afgewezen. Ik zit nu thuis met een hernia. Dat is voor Genworth geen reden om me af te wijzen, maar pas 5 maanden na ziekworden komt de verzekeraar met de reden voor de afwijzing: ik voldoe niet aan de voorwaarde om een opeenvolgende claim te mogen doen. In de polisvoorwaarden staat dat je 30 dagen aaneengesloten en volledig gewerkt moet hebben. Dat heb ik! Wat is 30 dagen volledig en aaneengesloten ? Dat legt Genwort bij werkeloosheid in de polisvoorwaarden zelf uit: een periode van 30 dagen. En daar voldoe ik gewoon aan! En hup, weer een bezwaar de deur uit! Moedeloos word ik ervan.
ik denk dat veel mensen door dit ontmoedigingsbeleid uiteindelijk de moed opgeven. Maar wie van jullie heeft echt stappen ondernomen? Ik begrijp dat je bij het KIFID terecht kunt, maar is daar wel eens echt iets uitgekomen? Antitaf, heb jij al iets gehoord?
ik heb begrepen dat er advocaten zijn die in dit soort zaken gespecialiseerd zijn. ik wil er wel naar laten kijken, hoor.
Re: maandlasbeschermer van TAF
Ik heb direct na de afwijzing een bezwaarschrift aangetekend naar KIFID gestuurd.
Nu ongeveer 4 weken na dato kreeg ik de ontvangstbevestiging van hun en een tweetal formulieren welke ik moest tekenen zodat ze medische informatie konden opvragen bij...................T@F en dus niet bij mijn specialisten.
Nogmaals vind ik het heel jammer dat hier geen e-mail uitwisseling kan plaatsvinden zodat we de handen ineen kunnen slaan en gezamelijk het via het gerecht gaan uitspelen.
Je betaald lange tijd je premie en hun bepalen zonder je onderzocht te hebben dat je hersteld bent.
Een brief van mijn specialisten word geen acht op geslagen en verworpen.
Ik hoop dan ook dat er een mogelijkheid komt om samen iets te doen.
Zonodig via een uitzending van TROS RADAR.
Nu ongeveer 4 weken na dato kreeg ik de ontvangstbevestiging van hun en een tweetal formulieren welke ik moest tekenen zodat ze medische informatie konden opvragen bij...................T@F en dus niet bij mijn specialisten.
Nogmaals vind ik het heel jammer dat hier geen e-mail uitwisseling kan plaatsvinden zodat we de handen ineen kunnen slaan en gezamelijk het via het gerecht gaan uitspelen.
Je betaald lange tijd je premie en hun bepalen zonder je onderzocht te hebben dat je hersteld bent.
Een brief van mijn specialisten word geen acht op geslagen en verworpen.
Ik hoop dan ook dat er een mogelijkheid komt om samen iets te doen.
Zonodig via een uitzending van TROS RADAR.
Re: maandlasbeschermer van TAF
wat?
vragen ze medische informatie op bij Genworth?
ik zou dat niet zomaar tekenen.
Die informatie komt van je specialisten!
heel bijzonder.
zijn er meer mensen met ervaringen met het KIFID?
zelfde verhaal?
vragen ze medische informatie op bij Genworth?
ik zou dat niet zomaar tekenen.
Die informatie komt van je specialisten!
heel bijzonder.
zijn er meer mensen met ervaringen met het KIFID?
zelfde verhaal?
Re: maandlasbeschermer van TAF
mijn man is sinds vorig jaar september eigen baas ( zzper) om geen problemen te krijgen openen we via een tussenpersoon een aov af,nu heb ik in mijn kennisenkring een vriend in verzekeringen en heb hem gevraagd de papieren even na te kijken, zijn reactie was NIET DOEN.
ik heb hem direct laten stopzetten via mijn tussenpersoon, maar die was blijkbaar te beroerd want vorige week had de taf € 412,50mzomaar van mij priverekening geboekt, teruggeboekt en even gebeld. nu blijkt dat mijn inmiddels oude tussenpersoon de boel heel lopen te verkloten en is de verzekering niet in september maar in november opgezegd en daar was dat bedrag voor.
ik heb de boel bij de bank laten blokkeren en de taf het telefoonnummer van mijn oude tussenpersoon gegeven. laat hun het maar uitvechten
ik heb hem direct laten stopzetten via mijn tussenpersoon, maar die was blijkbaar te beroerd want vorige week had de taf € 412,50mzomaar van mij priverekening geboekt, teruggeboekt en even gebeld. nu blijkt dat mijn inmiddels oude tussenpersoon de boel heel lopen te verkloten en is de verzekering niet in september maar in november opgezegd en daar was dat bedrag voor.
ik heb de boel bij de bank laten blokkeren en de taf het telefoonnummer van mijn oude tussenpersoon gegeven. laat hun het maar uitvechten
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 jun 2009 15:50
Re: maandlasbeschermer van TAF
Sinds februari heb ik onenigheid met de verzekeraar en dat ligt ook bij de advocaat. Ik ga een kort geding aanspannen.
Te pas en te onpas betalen en stoppen zij de uitkering op gronden die niet terecht zijn.
Sinds de verhuizing van Amstelveen naar Arnhem is het helemaal slecht gesteld met de administratie en afhandeling van betalingen.
Er is heden maar 1 persoon werkzaam in Nederland voor Genworth.
Die persoon is directeur en geeft aan niet verantwoordelijk te zijn voor de schade-afhandeling.
Indien jullie hem willen bereiken dan is hier zijn email adres
[email protected]
Nu maar hopen dat die email werkt.
Als je denkt een werkneemster aan de telefoon te krijgen heb je het mis. Dat zijn volgens mijn advocate medewerksters van een callcenter gestationeerd in Ierland.
Succes
Te pas en te onpas betalen en stoppen zij de uitkering op gronden die niet terecht zijn.
Sinds de verhuizing van Amstelveen naar Arnhem is het helemaal slecht gesteld met de administratie en afhandeling van betalingen.
Er is heden maar 1 persoon werkzaam in Nederland voor Genworth.
Die persoon is directeur en geeft aan niet verantwoordelijk te zijn voor de schade-afhandeling.
Indien jullie hem willen bereiken dan is hier zijn email adres
[email protected]
Nu maar hopen dat die email werkt.
Als je denkt een werkneemster aan de telefoon te krijgen heb je het mis. Dat zijn volgens mijn advocate medewerksters van een callcenter gestationeerd in Ierland.
Succes
Laatst gewijzigd door bellalibra op 02 sep 2009 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 jun 2009 15:50
Re: maandlasbeschermer van TAF
@Antitaf
Je kunt je emailadres in je berichtje achterlaten
Ook ik ben een gedupeerde van TAF/Genworth
[email protected]
Groetjes,
Jacqueline
Je kunt je emailadres in je berichtje achterlaten
Ook ik ben een gedupeerde van TAF/Genworth
[email protected]
Groetjes,
Jacqueline
-
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27
Re: maandlasbeschermer van TAF
Dit is niks nieuws hoor
Alle arbeidsongeschikheidsverzekeringen spelen dit spelletje. Of ze betalen niks uit of maar een paar maanden/jaren.
Dus ipv TAF kan je ook in het algemeen zeggen dat deze verzekeringen onzinnig zijn.
Alle arbeidsongeschikheidsverzekeringen spelen dit spelletje. Of ze betalen niks uit of maar een paar maanden/jaren.
Dus ipv TAF kan je ook in het algemeen zeggen dat deze verzekeringen onzinnig zijn.