LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding door Nuvema

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MarieAntoinette
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2008 21:55

Misleiding door Nuvema

Ongelezen bericht door MarieAntoinette »

Vorige week werd ik gebeld door Nuvema. Dat het alweer een tijdje geleden was dat ik naar mijn uitvaartverzekering had gekeken en of het goed was dat er iemand langs kwam om het eens door te nemen. Omdat het inderdaad alweer bijna tien jaar geleden is dat ik ermee bezig ben geweest, leek me dat geen slecht plan. Alleen dacht ik me te herinneren dat de organisatie waarbij ik verzekerd was niet Nuvema heette. Dat klopt, zei de man, we werken samen in uw regio, vandaar dat wij u nu bellen.

Ik maakte en afspraak ('legt u alle papieren alvast klaar?'), maar de man die langskwam bleek vreemd genoeg niet over alle gegevens te beschikken, zoals het bedrag waarvoor ik precies verzekerd was. Toen ik hem vroeg naar het samenwerkingsverband gaf hij ontwijkende antwoorden (ja nee, nou ja, we zijn geen concurrenten, we werken wel samen in uw regio maar wegens privacy heb ik niet al uw gegevens...). Argwanend en nieuwsgierig liet hem zijn verhaal doen en wat bleek: hij wilde mij een extra uitvaartverzekering verkopen naast mijn bestaande verzekering. Dat deed hij door te concluderen dat ik was onderverzekerd voor het 'standaardpakket' en dat ik naast mijn bestaande verzekering bij hun kon aanvullen voor zo'n 10 euro per maand.

Daar bedankte ik voor. Over de inhoud van dat standaardpakket kon de man ook niet erg duidelijk zijn. Hij gaf eerst aan dat daarvoor samenwerkingsverbanden bestonden met lokale ondernemers en dat je alles met hen vastlegt van te voren, maar toen ik hem vroeg 'wat nu als mijn achtergebleven partner dat bedrag vrij wil besteden' dan was dat ook mogelijk. Toen ik daarop vroeg hoe dat dan zat met die vastgelegde samenwerkingen reageerde hij ongemakkelijk.

Dankbaar voor de wake-up-call belde ik de dag erop de uitvaartverzekeraar die op de papieren van 10 jaar geleden stond. Die reageerde direct met: 'Oh, Nuvema, dat is niet best.' Mijn eigen verzekeringsmaatschappij bleek helemaal niet samen te werken met Nuvema. Ook niet hetzelfde moederbedrijf, niets van dat alles. Gewoon concurrenten. Hoe Nuvema dan aan mijn gegevens gekomen is, vind ik wel wat wonderlijk. Het was voor mijn eigen verzekeraar in ieder geval een bekend verhaal, er waren al meer klachten binnengekomen. Vandaar dat ik ook hier op het forum mijn verhaal doe, ik weet dat ik niet de enige ben. Na een grondige berekening bleek ik helemaal niet onderverzekerd voor mijn wensen... Je zal er maar in trappen.

Borgesius 17
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mei 2014 19:42

Re: Misleiding door Nuvema

Ongelezen bericht door Borgesius 17 »

NU ,een herkenbaar bericht ,ook ik werd enkele weken geleden gebeld door Nuvema, de persoon aan de lijn belde n.b. op mobiel nummer van mijn echtgenoot ,dit nummer is privé en nergens bekend, op mijn vraag hoe hij aan dit nummer kwam antwoorde hij dat de telefoon provider dit nummer gewoon in de verkoop had voor derden?Tot een afspraak in het niet gekomen, omdat ik het mijn overlijdensverzekering zelf wel zou uitzoeken en aanpassen, inhoudelijk was zijn verhaal ongeveer het zelfde , men zij dus gewaarschuwd!

Gesloten