LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] monuta overlijdens verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jan eekhof

monuta overlijdens verzekering

Ongelezen bericht door jan eekhof »

in januari kreeg onze dochter te horen dat ze een agrssieve kanker had,en nog maar enige maanden te leven had.;maar had geen verzekering.agis gebeld ;was geen probleem wodrt ingeschreven en de polissen volgden in rap tempo.groot was onze schrik toe ze op 7 april kwam te overlijden,en volgens de uitvaartleider ons vertelde dat mevr te kort verzekerd was en derhalve niet tot uitkering kon overgaan.wij de ouders hebben toen dat financielle op ons genomen.groot was onze verbazing dan ook dat 4 okt jl,een brief op de mat plofte met de mededeling dat er een bedrag van 1133,86 beschikbaar was voor eventuele uitvaartmogelijkheden.na telefonisch contact werd mij verteld dat er van enig overlijden niets bekend was bij monuta,en niets hadden vernomen van de betreffende uitvaartleider.deze moest volgens monuta maar zo snel mogelijk de overlijdensakte posten of faxen
na ongeveer een week weer een acceptgiro met het verzoek om de premie van sept en okt met spoed over te maken,weer gebeld 1000 xexuus maar geen daden vanmorgen 12 nov weer een brief van monuta of ik even twee papieren wil ondertekenen ter machtiging voor hun medisch adviseur,wij zitten nu echt aan het plafond van boosheid en ergernis,volgens de behandelend ambtenaar zouden wij geen briefverkeer meer ontvangen van monuta maar niets is minder waar.
Kunt u ons ook adviseren cq bijstaan in deze macabere toestand.
onze dochter is 39 jaar oud geworden en laat 4 kinderen na in de leeftijd van 20-18-8en 4jaar

hoveling

Re: monuta overlijdens verzekering

Ongelezen bericht door hoveling »

Helaas kan ik U niet helpen, maar ik wil U en de rest van de familie heel veel sterkte wensen!!

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Fam. Eekhof,

Mag ik beginnen om u mijn oprechte deelneming te betuigen met het overlijden van uw dochter.

Ik ben geen expert, maar reageer rationeel.
Voor wat betreft uw ervaringen met Monuta zou ik het volgende doen:
1e Schrijf een aangetekende brief waarin u de directe overmaking
eist van de 1133,86 euro die beschikbaar is. Voeg daar desnoods
een rouwcirculaire bij zodat Monuta daadwerkelijk doordrongen raakt
van de ernst van de situatie.
2e Eis van Monuta intrekking van de twee openstaande bedragen.
3e Eis een verklaring waarom zij een handtekeningen nodig denken te
hebben ten behoeve van de medisch adviseur.

Schrijf tevens in uw brief dat u voor een bepaalde datum een antwoord eist. Een redelijke termijn is 14 dagen na datum poststempel.
Dus als u op 1 december de brief schrijft en post, een antwoord eiesen voor 15 december.

Bent u niet tevreden met het antwoord, of krijgt u zelfs helemaal geen antwoord binnen de aangegeven termijn , dan lijkt het mij redelijk om de onbudsman verzekeringen in te schakelen.

Ik hoop dat u op deze manier enigzinds geholpen bent.

Veel succes
Nico

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Er is ook een Geschillencommissie Uitvaartwezen. U kunt uw probleem daar voorleggen. Het voordeel is dat dit een laagdrempelige procedure is die schriftelijk / per internet kan worden afgehandeld. In deze verdrietige situatie misschien een optie.

Zie ook: http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=26

Gesloten