LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Net aangeschafte laptop en actioncam gestolen in trein

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
BlueMoon90
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2016 23:09

Net aangeschafte laptop en actioncam gestolen in trein

Ongelezen bericht door BlueMoon90 »

Afgelopen vrijdag heb ik mezelf eindelijk getrakteerd op een nieuwe laptop en een actioncam. Helemaal blij met mijn nieuwe aankopen stapte ik in Amsterdam Zuid op de trein voor een weekendje bij mijn vriendin in Zwolle.
Het tasje met mijn (nog geen uur geleden aangeschaft) nieuwe aankopen keurig in het rekje boven mijn hoofd gelegd en de reis kon beginnen.

De pret was echter van korte duur want eenmaal in Zwolle aangekomen was het tasje plus inhoud WEG! Natuurlijk heb ik meteen de conducteur gevraagd of hij iets gevonden of gezien had. Hij gaf mij een telefoonnummer van de ns maar helaas het tasje plus inhoud leek van de aardbodem verdwenen. Vet balen!

Nu ben ik uiteraard ten einde raad. Alhoewel... Een vriend attendeerde mij er zojuist op dat deze spullen verzekerd zijn omdat ik ze met creditcard betaald heb. Ik kan mij dit niet voorstellen want ik ben zelf zo naïef geweest om dat tasje in het bagagerek te leggen.

Nu is mijn vraag klopt dit? En zo nee? Wie heeft er dan misschien een andere tip of idee om wellicht mijn geld of spullen terug te krijgen? Alvast erg bedankt voor het meedenken

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Net aangeschafte laptop en actioncam gestolen in trein

Ongelezen bericht door kokka »

de meeste creditcards bieden inderdaad een aankoopverzekering op de met die card betaalde spullen.
je zal even in de voorwaarden van je eigen kaart moeten kijken om te zien of ze dit dekken.
ik vind het inderdaad behoorlijk dom om en tas met net gekochte elektronica zo open en bloot neer te leggen, dat geeft mensen natuurlijk niet het recht om het dan maar mee te nemen

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Net aangeschafte laptop en actioncam gestolen in trein

Ongelezen bericht door sjohie »

BlueMoon90 schreef:Afgelopen vrijdag heb ik mezelf eindelijk getrakteerd op een nieuwe laptop en een actioncam. Helemaal blij met mijn nieuwe aankopen stapte ik in Amsterdam Zuid op de trein voor een weekendje bij mijn vriendin in Zwolle.
Het tasje met mijn (nog geen uur geleden aangeschaft) nieuwe aankopen keurig in het rekje boven mijn hoofd gelegd en de reis kon beginnen.

De pret was echter van korte duur want eenmaal in Zwolle aangekomen was het tasje plus inhoud WEG! Natuurlijk heb ik meteen de conducteur gevraagd of hij iets gevonden of gezien had. Hij gaf mij een telefoonnummer van de ns maar helaas het tasje plus inhoud leek van de aardbodem verdwenen. Vet balen!

Nu ben ik uiteraard ten einde raad. Alhoewel... Een vriend attendeerde mij er zojuist op dat deze spullen verzekerd zijn omdat ik ze met creditcard betaald heb. Ik kan mij dit niet voorstellen want ik ben zelf zo naïef geweest om dat tasje in het bagagerek te leggen.

Nu is mijn vraag klopt dit? En zo nee? Wie heeft er dan misschien een andere tip of idee om wellicht mijn geld of spullen terug te krijgen? Alvast erg bedankt voor het meedenken

Aankopen met creditcard zijn verzekerd, tenminste via International Card Services, vanuit waar mijn ABN-Amro Eurocard/Mastercard wordt uitgegeven, doen niks anders dan daar op wijzen in elke mail die ik van ze krijg, dus dat kan best wel eens zo zijn. En dat is inclusief diefstalverzekering, t/m 180 dagen na aankoop zelfs.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Net aangeschafte laptop en actioncam gestolen in trein

Ongelezen bericht door kweenie »

De aankoopverzekering zit lang niet bij alle creditcards inbegrepen. Bij veel voordelige creditcard, die volgens mij ook veel mensen hebben, is dat niet inbegrepen. En dat kan ook nog eens binnen de zelfde aanbieder variëren. Dat zul je dus bij je specifieke aanbieder moeten nagaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Net aangeschafte laptop en actioncam gestolen in trein

Ongelezen bericht door berndv »

kweenie schreef:De aankoopverzekering zit lang niet bij alle creditcards inbegrepen. Bij veel voordelige creditcard, die volgens mij ook veel mensen hebben, is dat niet inbegrepen. En dat kan ook nog eens binnen de zelfde aanbieder variëren. Dat zul je dus bij je specifieke aanbieder moeten nagaan.
inderdaad, gelukkig zitten bij alle cards van ics wel een aankoopverzekering volgens hun site

https://www.icscards.nl/ics/info/aankoopverzekering

BlueMoon90
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2016 23:09

Re: Net aangeschafte laptop en actioncam gestolen in trein

Ongelezen bericht door BlueMoon90 »

Mijn creditcard is een MasterCard via de bijenkorf en is aangesloten bij ICS. Ik zal later vandaag even bellen wie weet heb ik geluk.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Net aangeschafte laptop en actioncam gestolen in trein

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij de Bijenkorf-kaart zit inderdaad wel een aankoopverzekering. Maar het is dan ook de vraag of deze situatie gedekt is, ik ben benieuwd. Je moet immers wel de spullen goed onder toezicht houden en dat is hier een twijfelgeval.

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Net aangeschafte laptop en actioncam gestolen in trein

Ongelezen bericht door titusvh »

Kijk op de site van je bank (of creditcard leverancier) of er een aankoopverzekering bijzit. Dit wisselt behoorlijk, ook in voorwaarden, en kan afwijken van de ICS standaard.
Bij bv ING Platinum card zit zelfs een jaar verzekering. Bij de Rabocard zit alleen een verzekering als je de CC uitgaven NIET automatisch geheel aflost (oftewel gebruik maakt van de kredietfaciliteit).

Los hiervan zal geen enkele verzekering diefstal dekken bij onzorgvuldig gedrag, zoals nu het geval is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Net aangeschafte laptop en actioncam gestolen in trein

Ongelezen bericht door moederslink »

Bericht door Moderator aangepast. Reden: verwijderde quote.

Het gaat dus " gewoon zo " , en aan het draagtasje kunnen zien dat het hier om elektronica ging?
Tja , wordt dus " gewoon " meegejat , tijdens het uitstappen. :shock:
In de hectiek bij het uitstappen sta je dus al vaak in het in het vaak overvolle gangpad en dan reik je i.d.d zo naar het rek...
Ik reis veel met de trein en houd alles bij me, aan mn voeten, ongemakkelijk dat wel, maar zie maar dat je kunt weggrissen.... :x

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Net aangeschafte laptop en actioncam gestolen in trein

Ongelezen bericht door witte angora »

Bericht door Moderator aangepast. Reden: verwijderde quote.

Sja, veel mensen met te veel drank op hebben een rode neus. Maar niet iedereen met een rode neus heeft te veel drank op. Het kan ook de kou zijn, of een clownsneus.

Het gebeurt heus wel dat mensen hun verzekering willen flessen. Maar dat wil niet zeggen dat iedere claim een gevalletje fraude is. Zullen we afspreken dat 'we' dat maar aan de verzekeraar over laten?

BlueMoon90
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2016 23:09

Re: Net aangeschafte laptop en actioncam gestolen in trein

Ongelezen bericht door BlueMoon90 »

Iedereen erg bedankt voor de reacties en het meedenken,

Ik heb inmiddels aangifte gedaan maar de politie gaf me weinig kans dat mijn spullen worden teruggevonden.
En helaas, wat ik al vermoedde, geldt de aankoopverzekering in dit geval niet. Ik had voorzichtiger moeten zijn en domme pech.

@gemist de trein zat bomvol dus nee ik heb er helaas geen erg in gehad. En ik ga gelukkig zonder strafblad door het leven dat wil ik graag zo houden.

Gesloten