LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NFP Fietsverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lurvi09

NFP Fietsverzekering

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Via mijn werkgever heb ik een fiets gekocht via de Nationale fiets projecten (NFP). Bij de fiets zit een diefstalverzekering van Unigarant. Omdat ik veel fiets wil ik mijn fiets ook tegen schade verzekeren. De meerprijs betaal ik dan zelf.

NFP zegt over haar verzekeringen het volgende:
Nationale Fiets Projecten (NFP) biedt de werknemer ieder jaar weer marktconforme premies. Hoewel deze premies de laatste jaren flink zijn gestegen, weet NFP nog altijd, door de uitstekende samenwerking met de genoemde aanbieders, zeer aantrekkelijke tarieven en voorwaarden aan te bieden. En daar profiteert u optimaal van.
Op de website van NFP staan geen prijzen van de verzekeringen. Maar op de website van Unigarant kan ik wel een premieberekening doen. Diefstalverzekering kost bij hun 103 euro voor 3 jaar, all-risk kost 118 euro voor 3 jaar. Een verschil van 15 euro. Dat is de moeite lijkt mij.

Nu heb ik zojuist de polis van Unigarant ontvangen. kosten 196 euro all-risk voor 3 jaar. Dit zijn niet de prijzen van Unigarant zelf maar van de NFP. Ik vind dit prijsverschil onredelijk. Zeker gezien de claim van de NFP dat ze hun verzekeringen scherp geprijsd hebben. Is er iemand met een vergelijkbare ervaring? Kan ik mijn fiets ook direct bij Unigarant verzekeren ipv via NFP?

Ik bedoel, daar gaat je belasting voordeel.

de

Re: NFP Fietsverzekering

Ongelezen bericht door de »

Vorige week heb ik de fiets van mijn dochter verzekerd bij helepolis. Wat voor deze fiets het voordeligst is. (www.helepolis.nl)

Ik hoop dat je nog onder die dure verzekering uitkan, dan kan je overal terecht om je fiets te verzekeren.

Succes.

lurvi09

Re: NFP Fietsverzekering

Ongelezen bericht door lurvi09 »

bedank de,

ik heb NFP gebeld en gevraagd naar het verschil. Ze waren erg verbaasd en gingen nu bij Unigarant navragen waarom hun premies voor particulieren veel lager zijn dan voor de NFP. Ze waren er zelf ook niet blij mee. Ik krijg nog bericht.

Gesloten