Ik neem aan dat dat niet kan?
Vijf jaar geleden, toen wij onze pup kregen, hebben wij een ziektekosten- en een verwondingenpolis afgesloten.
Vorig jaar hebben wij een behandeling van een kwaal niet vergoed gekregen, omdat die kwaal niet in de polisvoorwaarden stond. Ook kregen wij de consultkosten niet terug, omdat -zoals ook in de kleine letters staat- consultkosten van aandoeningen die niet worden gedekt óók niet worden vergoed. Erg vervelend (want zo stond het niet in de folder op basis waarvan wij die verzekering hadden gekozen), maar ja, zo staat het in de polisvoorwaarden, dus dat hebben we te accepteren.
Maar nu, nadat onze hond een andere kwaal heeft -die wel vergoed wordt- krijgen wij ineens een brief waarin staat dat, wegens hoge kosten die verzekeraars onder grote financiële druk zetten, besloten is om consulten voor kwalen die wel in de polis gedekt zijn ook niet meer te vergoeden.
Ik neem toch aan dat dat niet zomaar kan?
Robert
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NHZ Dierenverzekering wijzigt eenzijdig polisvoorwaarden
Re: NHZ Dierenverzekering wijzigt eenzijdig polisvoorwaarden
is honds brutaal van de verzekeraar.
Tja, het kan denk ik wel. Hangt even van je voorwaarden af en wat daarin geregeld is. Overigens heb je nu wel de kans om je polis op te zeggen en een andere af te sluiten.
Wat je ook kunt doen is elke maand geld opzij zetten voor ziektekosten van de hond.
Wat je ook kunt doen is elke maand geld opzij zetten voor ziektekosten van de hond.
Opzeggen is geen mogelijkheid; hele premie is in de eerste twee jaar betaald. Ik heb het geld dus al uitgegeven.
Je moet ook eens kijken naar de threads op het forum dieren. Bijna onderaan de pagina. Staan meerdere threads over deze verzekeraar. Zelf ben ik verzekerd bij Dier & Zorg. Heb nog geen ervaring met declaraties (is gelukkig nog niet voorgekomen) maar de dierenartsen zijn wel positief.
Hallo
Ook ik ben verzekerd bij dierverzekeraar NHZ, ik heb twee jaar lang mijn premie betaald.
Alles zou betaald worden ook het consult, staat in de polis.
Ik heb nu een keer een declaratie ingevuld en wat zeggen ze, consult wordt niet betaald. Er is ook vorig jaar zomaar €22.oo afgeschreven, ik heb er over gebeld en ze vertelden dat dat in de polis stond.Ik kijk in de polis en daar staat letterlijk "Mocht na algehele premiebetaling blijken dat alsnog beheerskosten noodzakelijk zijn zullen deze nooit meer bedragen dan 25.00 gulden per jaar zijn.
Ik betaalde €22.00 dat is nus meer.
Ik ben geloof ik niet de enige, het wordt tijd dat deze verzekering eens goed wordt aangepakt, het liefst had ik mijn geld terug, maar hoe?
Ik hoop op heel veel reacties.
Groetjes Hennie.
Ook ik ben verzekerd bij dierverzekeraar NHZ, ik heb twee jaar lang mijn premie betaald.
Alles zou betaald worden ook het consult, staat in de polis.
Ik heb nu een keer een declaratie ingevuld en wat zeggen ze, consult wordt niet betaald. Er is ook vorig jaar zomaar €22.oo afgeschreven, ik heb er over gebeld en ze vertelden dat dat in de polis stond.Ik kijk in de polis en daar staat letterlijk "Mocht na algehele premiebetaling blijken dat alsnog beheerskosten noodzakelijk zijn zullen deze nooit meer bedragen dan 25.00 gulden per jaar zijn.
Ik betaalde €22.00 dat is nus meer.
Ik ben geloof ik niet de enige, het wordt tijd dat deze verzekering eens goed wordt aangepakt, het liefst had ik mijn geld terug, maar hoe?
Ik hoop op heel veel reacties.
Groetjes Hennie.
Er is geloof ik betere maatschappij in Enschede