LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuvema uitvaartpolis - callcenter

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ddcnl

Nuvema uitvaartpolis - callcenter

Ongelezen bericht door ddcnl »

-excuses als dit niet in het juiste subforum staat-

Sinds twee weken word ik gebeld door een callcenter namens Nuvema. Telefoonnummer een privénummer. Nuvema schijnt zich bezig te houden met uitvaart verzekeringen. Nu had ik uiteraard meteen moeten zeggen dat ik er niets van wilde weten, maar ik ben nooit eerder door callcenters gebeld. Bovendien ervaar ik het zo, dat bij uitvaartpolissen ik nooit heel goed weet of ik er nu wel bij aangesloten ben of niet, of dat het bedrijf wellicht is samengegaan met waar ik wél een verzekering heb lopen. Dus voordat ik ze ging vertellen dat ik niets meer van ze wilde weten, heb ik eerst mijn eigen administratie er op nagetrokken.

Enfin, ze belden dus al twee weken. Telkens kwam het mij slecht uit (op werk, in metro, etc.), en zeiden ze dat ze een andere keer terug zouden bellen. Één van deze keren lag het niet aan mij dat het slecht uit kwam, maar aan de callcenter medewerker. Het klonk alsof de callcenter medewerker op een feestje was. Één en al herrie op de achtergrond, de man was met geen mogelijkheid te verstaan. Dit vind ik sowieso niet kunnen, een zeer slechte zaak. Bovendien komt het erg onbetrouwbaar over.

Deze ochtend had ik dan eindelijk mijn administratie uitgezocht en kon ik de persoon (telkens een ander die mij belde overigens) te woord staan. Zo ging het gesprek ongeveer:
Ik: Hallo met [voornaam]
Callcenterman: Spreek ik met de heer of mevrouw [achternaam]? (achternaam klopte)
Ik: Ja.
Callcenterman: Bel ik u gelegen?
Ik: Mtja.
Callcenterman: Het gaat over uw uitvaartpolis bij Nuvema.
Ik: Die heb ik niet hoor.
Callcenterman: Die heeft u niet??
Ik: Uhm nee.
Callcenterman: Wanneer is er voor het laatst een adviseur van ons bij u langs geweest?
Ik: Nou nooit.
Callcenterman: Die is niet langsgeweest? O.
Callcenterman: Mag ik u vragen, hoe oud wordt u komend jaar?
Ik: Als ik klant ben bij jullie, hebben jullie die gegevens toch gewoon?
Callcenterman: Ja maar net zei u nog dat u geen klant bij ons was!
Ik: Dan hoeft u mij dus ook niet te bellen.
A. Hoe komen ze zomaar aan mijn naam en nummer... ok het kan, dat gebeurt vaker lijkt me.

B. Wat me hier het meest tegen staat is de manier waarop dit bedrijf het gesprek begint. Het gaat over "uw uitvaartpolis bij Nuvema", alsof ik die zou hebben. Nu heb ik dat even uitgezocht, want nogmaals, het had gekund dat Nuvema en mijn verzekeraar waren samengegaan, of dat mijn ouders vroeger die verzekering hadden afgesloten voor mij en dat ik zelf mijn administratie niet op orde zou hebben. Bovendien heb ik zelf recentelijk nog een uitvaart van een naast familielid meegemaakt en het kon natuurlijk dat het hiermee te maken had. Dus zonder informatie uit te zoeken, zou iemand zomaar kunnen aannemen dat men inderdaad een polis bij Nuvema heeft. Door te beginnen met deze onjuiste informatie aan mij te vertellen, had ik hier verder op in kunnen gaan en hadden ze mij informatie kunnen ontfutselen. Ik begrijp dat ze enkel een polis willen aansmeren, maar op deze manier vind ik dit echt niet kunnen.

C. De medewerker die mij belt terwijl hij op een feest of een drukke locatie is. Erg onbeschoft.

Ik weet niet of dit vaker voorkomt en het wellicht de normale gang van zaken is. Voor mij is het de eerste keer dat ik door een dergelijke instantie lastig gevallen word, en het staat me meteen erg tegen. Mocht het niet de normale gang van zaken zijn, hebben meer mensen ervaring met deze werkwijze van Nuvema?

barje01

Re: Nuvema uitvaartpolis - callcenter

Ongelezen bericht door barje01 »

Ze zitten in Deventer, en groeien zo te horen uit hun jas.
Wat ik zijdelings zag en van hen hoorde werken er (in deeltijd) tot 80 mensen in een klein pand.
Vandaar zoveel achtergrondgeluid.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Dien een klacht in over dit soort horzels bij

Consuwijzer/OPTA:

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256

Maxiem.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ik was al wezen zoeken of hier een onderwerp over was. Nu wel dus.

Nog sterker. Een schoonzus van mij is ook gebeld door een callcenter van ook Nuvema. Ook de vraag over de polis van de uitvaartverzekering. Aangezien mijn schoonzus al jaren en voldoende verzekerd is bij de Monuta, zeiden ze tegen haar, dat Monuta er mee op zou houden en onder een andere naam verder ging en of er iemand langs mocht komen om alles even nog eens door te nemen.

Mijn schoonzus zo naief als ze is, stemt toe, maar zat toch te denken van hoe kan dat nou. Ik heb nergens gelezen of gehoord dat Monuta er mee ophoud.

Die middag kom ik bij haar op bezoek en er valt een brief in de bus van die firma Nuvema met de bevestiging van die afspraak voor de week erop. Ik zei, laten we de Monuta zelf eens bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Die stonden werkelijk verbijsterd en heeft haar te kennen gegeven dat hier iets niet klopt, want natuurlijk bestaat de Monuta wel en anders hadden we u eerst wel schriftelijk benaderd over het hoe en wat bij Monuta. Totaal niets van waar dus!! :x

De volgende dag heeft ze die firma Nuvema gebeld en het een en ander uitgelegd en de afspraak afgezegd. Later thuis ben ik op de computer gaan zoeken naar deze firma en zo te zien ook niets mis mee, op dit geintje na dan en nu lees ik dat het meer gebeurd.

Ik denk niet, dat Nuvema hier blij mee zal zijn, om zo klanten te werven door zo'n callcenter.

Voor de goede orde... mijn schoonzus heeft geen computer en zou het anders ook nooit te weten zijn gekomen totdat die persoon zou komen. Gelukkig hebben we het kunnen afwimpelen, maar zo trappen niets vermoedende mensen en met name toch ook hier weer, de wat oudere mensen in.

Ik wil hierbij mensen waarschuwen... trap er niet in. Ik denk ook altijd zo, als ik wat wil, bel ik jullie wel. Jullie hoeven mij niet te bellen. Gelukkig sta ik afgemeld bij het belmeniet register en moet zeggen, ik heb weinig tot geen last meer van dergelijke personen en praktijken.

MAXIEM

G7

Op zich zou het geen kwaad kunnen om deze malafide praktijken van het callcenter van Nuvema onder de aandacht te brengen van de RadarRedactie (t.a.v. Antoinette Herzenberg). Wellicht kunnen zij dan hierover een leuke undercover aktie opzetten. Het beste kun je over deze oneerlijke handelspraktijken een aparte mail sturen naar de RadarRedactie. Ik denk overigens ook, dat de Consumentenbond hier wel belangstelling voor zal hebben.

Maxiem.

mattijslangelaar

Ongelezen bericht door mattijslangelaar »

Ik werd gebeld door een callcenter medewerkster van NUVEMA met als zgn doel mij te informeren over recente wijzigingen m.b.t. uitvaarten. Ik vind dit misleidend aangezien het eigenlijke doel is een fysieke afspraak te regelen met een medewerker van NUVEMA.

"er zijn voor uw woonplaats/regio mensen aangesteld om u te informeren" suggereert dat de overheid fte's heeft beschikbaar gesteld ter informatievoorziening terwijl het natuurlijk gaat om Nuvema adviseurs die elk hun werkgebied hebben.

Op mijn vraag waarom ze niet gewoon aangaf dat ze namens een uitvaartorganisatie belt met als doel klanten te verven voor hun verzekering, kreeg ik een antwoord als" nee, we werken samen met meer dan 300 lokale uitvaartverzorgers". Dit suggereert een onafhankelijke positie, terwijl het uiteraard logisch is dat de Nuvema adviseurs niet zelf de uitvaarten verzorgen.

MAXIEM

mattijslangelaar

Dit gedrag van NUVEMA komt veel voor in het bedrijfsleven. Callcentermedewerkers worden hierop speciaal getraind en krijgen een voicescript. Je kunt je overigens aanmelden bij het bel-me-niet-register. Cold calling is dan wettelijk verboden, zodat je dat kunt melden bij Consuwijzer.

Maxiem.

ama1988

Ongelezen bericht door ama1988 »

Hallo,

Ook ik word sinds 2 dagen gebeld door nuvema. Ze weten behalve mijn telefoonnummer ook mijn adres. Ze vroegen bij wie ik een uitvaartverzekering had, en wanneer er voor het laatst een adviseur is langsgeweest. Toen ik zei dat ik bij interpolis verzekerd ben, wilde deze mevrouw gelijk een afspraak maken om een adviseur langs te sturen, dat zij bij voorbaat 's avonds aanbood.
Ik vertrouw het zaakje ook niet. Ik ben goed verzekerd via interpolis, en als er iets verandert dan verwacht ik dit nieuws te ontvangen via interpolis.
Ik wilde d.m.v. deze post toevoegen dat bij mij deze telefoontjes pas begonnen, sinds ik geregistreerd ben bij het bel-me-niet-register. Ik heb me laten registreren op alle punten, dus ik vind het vrij raar dat ze mij bellen nu.

MAXIEM

ama1988

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
https://www.klachtenkompas.nl/

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Maxiem.

kees8888

Ongelezen bericht door kees8888 »

Ik heb van de gemeente begrepen dat ze binnen 2 a 3 weken vertrekken uit Deventer dan gaan ze met hun oplichtingspraktijken verder vanuit Groningen.
Mijn advies is wanneer ze bellen met hun leugens en bedrog een klacht in te dienen via bovenstaande instanties maar ook je eigen verzekerings maatschappij op de hoogte te brengen van deze handelswijze.
Uit zichzelf zullen ze nooit stoppen de twee eigenaren zijn de bloedbroeders bekend van de Baarense moordzaak dus daar hoef je geen respect en fatsoen van te verwachten!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

kees8888 schreef:Ik heb van de gemeente begrepen dat ze binnen 2 a 3 weken vertrekken uit Deventer dan gaan ze met hun oplichtingspraktijken verder vanuit Groningen.!
dit heet agressieve verkoop, oplichting is wat anders.
kees8888 schreef: Mijn advies is wanneer ze bellen met hun leugens en bedrog een klacht in te dienen via bovenstaande instanties maar ook je eigen verzekerings maatschappij op de hoogte te brengen van deze handelswijze.
Wat moet je eigen verzekeraar er aan doen? De concurrentie uitschakelen? Als je niet staat ingeschreven bij het bel me niet register, kunnen en mogen ze je bellen om een aanbieding te doen.
kees8888 schreef: Uit zichzelf zullen ze nooit stoppen de twee eigenaren zijn de bloedbroeders bekend van de Baarense moordzaak dus daar hoef je geen respect en fatsoen van te verwachten!
Wat heeft dat te maken met er feit dat deze 2 (ex)criminelen een bedrijf van hun vader geërfd hebben? En waarom zou een commerciele verzekeraar moeten stoppen met het werven van klanten? Hoewel telemarketing soms een behoorlijk agressieve vorm van verkoop is kan je nog steeds heel makkelijk gewoon ophangen hoor, of je neemt op, en legt de hoorn mooi op de rug, ze hangen vanzelf wel op. Of je zet de radio aan en legt de hoorn daar voor.

kees8888

Ongelezen bericht door kees8888 »

Agressieve verkoop waar bij ze leugens vertellen dus oplichting en je eigen verzekeraar kan die leugens ontkrachten en een klacht indienen bij het verbond van verzekeraars, met de moordenaars wil ik aangeven dat je van hun geen fatsoen hoeft te verwachten

Gesloten