LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oneens met schade-expert

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
solsti

Oneens met schade-expert

Ongelezen bericht door solsti »

Helaas was mijn waterleiding gesprongen. De gehele oppervlakte van mijn flat wat doordrenkt met water. Het zeil moest er meteen uit omdat het een risico voor de gezondheid werd doordat er schimmel onder zat. De tapijthandelaar heeft een offerte gemaakt voor nieuw zeil, tapijt, ondertapijt, isolatiemateriaal voor onder het zeil en arbeidsloon en materialen die nodig zijn om zeil en tapijt te kunnen leggen. (Lijm, afwerkstrips, etc.) Dit kwam op 4500 Euro. Ook heb ik zo'n 25 foto's gemaakt toen het zeil werd verwijderd op 07/04/11. Op 11/04/11 heb ik de schade expert bij mij thuis gehad. Hij kwam binnen ging zitten heeft alleen naar de offerte gekeken. Bepaalde dat ik 40 % van het totale offertebedrag zou krijgen.(omdat het al 12 ligt en omdat ik alleen woon) Kreeg een formulier onder mijn neus geduwd en moest even tekenen. Stom genoeg heb ik dat gedaan. Door mijn ziekte kan ik door pijn, vermoeidheid en vele andere klachten mij heel slecht concentreren. Het huis staat op z'n kop, loodgieters druk aan het werk. Dus was ik totaal overdonderd door wat er even snel geregeld werd. Ik heb die zelfde dag nog mijn verzekering (Izio) gebeld met dit verhaal. Eerst kreeg ik het verhaal dat zij het bedrag zouden uitkeren en dat ik dan maar in beroep zou moeten gaan. Ik was het daar niet mee eens omdat ik mijn handtekening van die verklaring wilde hebben. Toen heb ik het telefoonnummer gekregen van het kantoor waar de expert werkzaam is en daar heb ik het hele verhaal weer verteld. Uiteindelijk heeft hij mij 's middags teruggebeld en uitgelegd dat ik het met zijn beslissing niet eens was. Volgens mij vallen arbeidsloon, materialen om tapijt en zeil te leggen niet onder waarbepaling. Dat zijn kosten die nu gemaakt gaan worden. De expert verkondige dat hij gelijk had en dat de lijm (die ze nog moeten gaan gebruiken) tenslotte ook al 12 jaar oud was. Verder zei hij dat ik nog blij mocht zijn dat ik 1793 Euro krijg uitgekeerd, voor het zelfde geld kreeg ik helemaal niets. De volgende dag weer Izio gebeld. Verteld van het telefoontje met de expert en dat ik mijn handtekening verwijderd wilde zien onder formulier wat ik moest tekenen. Ook uitgelegd dat ik door mijn ziekte niet adequaat kan reageren. Nu wacht Izio het rapport van de expert af en voordat de verzekering gaat uitkeren dat zij eerst contact met mij opnemen.
Mijn vragen zijn: Kan ik van de handtekening af ? En vallen arbeidsloon, verwijderen van zeil, tapijt materialen zoals lijm etc. onder waardebepaling.

Leojes30

Re: Oneens met schade-expert

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Beste TS,

Als u het niet eens bent met de expert kunt u altijd een contra expertise aanvragen komt deze tot de conclusie dat de eerste expert te laag schadebedrag heeft uitgekeerd dan moet de exeprt daar wat mee doen

Let wel komt de contra expert tot dezelfde conclusie als de eerste betaald u die (hoge ) kosten van die expertise

Ik vind (sorry dat ik het zeg) dat u ook heel blij moet zijn met dit schadebedrag, na 12 jaar is vinyl/tapijt voor de verzekering volledig afgeschreven en heb je alleen nog recht op een restwaarde van 10 hooguit 20 %

Bovendien moet u dan nog aantonen dat het vergelijkbaar is met het gene dat u had dat zou betekenen dat u 12 jaar geleden voor bijna 10.000 gulden aan vinyl/vloebedekking heeft laten leggen,.... het kan hoor absoluut.

Maar is de vloerbedekking waarvan u nu een offerte hebt laten opmaken veel duurder/beter dan degene die u had dan heeft u dubbel geluk!!

En er wordt altijd gekeken naar het totaalbedrag incl arbeid en klein materiaal

Gesloten