LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door tenormin »

@rozemarijntje, als @pittig het vertikt om ons te laten weten welk werk hij doet/nu even niet ?? kan men moeilijk de situatie inschatten. Zit ie braaf op een kantoorkruk, nou, hij kan er hoogstens vanaf vallen. Maar ga niet door met raden, zijn voldoende cryptogrammen die wel op te lossen zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vond dat sommigen wel wat ongeduldig zijn. Niet iedereen zit hier 24 uur per dag. Dus een beetje rustiger als iemand een dag later nog niet gereageerd heeft zou niet misstaan.

Maar in de tussentijd kan de fantasie natuurlijk wel leuk op hol slaan. Ao worden, Cardiff wil niet uitbetalen, financiële problemen. Idee: werk, ongeluk, smartengeld. Zijn smeuïge verhalen bij te bedenken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door olaf79 »

puma73 schreef:Indien u op het werk een ongeluk krijgt of veroorzaakt als u bepaalde geneesmiddelen gebruikt gelden dezelfde regels als het gebruik van medicijnen in het verkeer. U bent strafbaar en niet verzekerd.
Dit lijkt me nogal kort door de bocht. Indien de werknemer de werkgever op de hoogte heeft gesteld van zijn medicijngebruik en de werkgever in overleg met de bedrijfsarts besluit dat voortzetting van het werk geen probleem is, dan is de werkgever gewoon aansprakelijk. De werkgever kan eventueel in overleg een andere (passende) functie voor werknemer zoeken

Als de werknemer van alles verzwijgt is het natuurlijk een ander verhaal.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door puma73 »

olaf79 schreef:
puma73 schreef:Indien u op het werk een ongeluk krijgt of veroorzaakt als u bepaalde geneesmiddelen gebruikt gelden dezelfde regels als het gebruik van medicijnen in het verkeer. U bent strafbaar en niet verzekerd.
Dit lijkt me nogal kort door de bocht. Indien de werknemer de werkgever op de hoogte heeft gesteld van zijn medicijngebruik en de werkgever in overleg met de bedrijfsarts besluit dat voortzetting van het werk geen probleem is, dan is de werkgever gewoon aansprakelijk. De werkgever kan eventueel in overleg een andere (passende) functie voor werknemer zoeken

Als de werknemer van alles verzwijgt is het natuurlijk een ander verhaal.
Niks kort door de bocht, een simpele vraag, een simpel antwoord.

Ts geeft niks aan over hoe en wat. Meest simpele antwoord.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
pittig schreef:Ik zit met een vraag ? Ik gebruik oxycodon en verschillende antidepressiva's
Stel, ik veroorzaak een ongeluk op het werk aan wat voor dan ook, ben ik daar dan
voor verzekerd of ik maak schade aan mezelf, hoe zit dat dan..
Momenteel werk ik niet...


Nou uw vraag : wat wilt u nu precies weten?
Of uw verzekering uitkeert bij ongeval eenzijdig of aan een ander of............
wilt u dit , op voorhand al melden ae potentiele werkgever /UWV of bijstand opdat ze u beter niet ah werk moeten/ kunnen helpen?

.

Vandaar mijn vraag en zoals Kokka ook al opperde.......

pittig
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2014 15:41

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door pittig »

kokka schreef:Volgens mij zoekt TS een goed argument om niet meer aan het werk te gaan
Denk eerst na voor je een antwoord geeft, je kan daar door iemand heel veel pijn. doen.
Ik ben 46 en al 8 jaar afgekeurd, ben astmapatient en heb ektopischexeem dat is zwaar allergisch exeem
daar door heb ik heeeeel veel pretnison gebruikt waardoor nu heel mn nekwerfel is versleten ( kraakbeen is er tussen helmaal weg) waardoor mijn zenuwen er nu tussen zitten, ook al nieuwe heup gehad over paar maanden mn andere heup, ik heb 24 uur per dag pijn, en zit daardoor aan morfine pillen en pleisters en
daardoor ook flink depri..dus flink antidepressiva..en door pijn in mijn lijf lig ik van de 24 uur lig ik er 20 in bed......dokters zeggen komt nooit meer goed ik heb toch nog beetje hoop om ooit aan het werk te gaan van
daar die vraag......ik vind het echt vreselijk dat mensen denken dat ik argument was dat doet me echt veel pijn......Ik had graag gewild dat ik voor mijn gezin kon zorgen SNAP JE DAT ik hoop het.....
Gr Erwin

pittig
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2014 15:41

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door pittig »

moederslink schreef:
moederslink schreef:
pittig schreef:Ik zit met een vraag ? Ik gebruik oxycodon en verschillende antidepressiva's
Stel, ik veroorzaak een ongeluk op het werk aan wat voor dan ook, ben ik daar dan
voor verzekerd of ik maak schade aan mezelf, hoe zit dat dan..
Momenteel werk ik niet...


Nou uw vraag : wat wilt u nu precies weten?
Of uw verzekering uitkeert bij ongeval eenzijdig of aan een ander of............
wilt u dit , op voorhand al melden ae potentiele werkgever /UWV of bijstand opdat ze u beter niet ah werk moeten/ kunnen helpen?

.

Vandaar mijn vraag en zoals Kokka ook al opperde.......
Kijk naar mijn reaktie die ik aan kokka stuur...Misschien dat je eerst ff nadenk voor je op iets reageert.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja sorry hoor , als we te weinig info hebben roepen we allemaal wat , klopt niet , is niet netjes , ben ik met u eens.
Nu vertelt u wel iets meer en kunnen we de mening bijstellen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door kokka »

pittig schreef:
kokka schreef:Volgens mij zoekt TS een goed argument om niet meer aan het werk te gaan
Denk eerst na voor je een antwoord geeft, je kan daar door iemand heel veel pijn. doen.
Ik ben 46 en al 8 jaar afgekeurd, ben astmapatient en heb ektopischexeem dat is zwaar allergisch exeem
daar door heb ik heeeeel veel pretnison gebruikt waardoor nu heel mn nekwerfel is versleten ( kraakbeen is er tussen helmaal weg) waardoor mijn zenuwen er nu tussen zitten, ook al nieuwe heup gehad over paar maanden mn andere heup, ik heb 24 uur per dag pijn, en zit daardoor aan morfine pillen en pleisters en
daardoor ook flink depri..dus flink antidepressiva..en door pijn in mijn lijf lig ik van de 24 uur lig ik er 20 in bed......dokters zeggen komt nooit meer goed ik heb toch nog beetje hoop om ooit aan het werk te gaan van
daar die vraag......ik vind het echt vreselijk dat mensen denken dat ik argument was dat doet me echt veel pijn......Ik had graag gewild dat ik voor mijn gezin kon zorgen SNAP JE DAT ik hoop het.....
Gr Erwin
ok, nou dat klinkt helemaal niet zo best inderdaad. Het antwoord wat ik gaf was gebaseerd op de formulering van de vraag zoals je die zelf deed. de vraag had net zo goed gesteld kunnen worden door iemand die een pijnstiller slikt omdat hij z'n pink verrekt heeft. Als ik je verhaal zo hoor denk ik dat een excuus van mijn kant wel op zijn plaats is. dus bij deze.
Ik hoop voor je dat je iets vind dat bij je situatie past.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:Ja sorry hoor , als we te weinig info hebben roepen we allemaal wat , klopt niet , is niet netjes , ben ik met u eens.
Nu vertelt u wel iets meer en kunnen we de mening bijstellen.

De situatie waarin u zit lijkt mij ook afschuwelijk , u ligt 20 u pd op bed , hebt veel pijn en u wilt voor uw gezin zorgen, natuurlijk word je daar behoorlijk depressief van. Snap ik.
Ik zou niet weten hoe een werkgever hiermee om kan gaan en hoe u beiden dan tot een bevredigende werkrelatie kunt komen.
Ook mijn zwager werd op zijn 30e volledig afgekeurd en heeft zich daar tandenknarsend bij neer moeten leggen en is huisman geworden , mijn zus is fulltime gaan werken.
Bij deze wil ik u veel sterkte wensen en een dragelijke pijn.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door VioletPrue »

moederslink schreef:
pittig schreef:Ik zit met een vraag ? Ik gebruik oxycodon en verschillende antidepressiva's
Stel, ik veroorzaak een ongeluk op het werk aan wat voor dan ook, ben ik daar dan
voor verzekerd of ik maak schade aan mezelf, hoe zit dat dan..
Momenteel werk ik niet...

Ik lees uw vraag....
ongeacht de medicatie die u slikt , bent u nu wa verzekerd?
Ik slik oa Tramadol , een morfine achtig preparaat , sterke pijnstilling.
Ik fiets dagelijks , kan een ongeluk veroorzaken , een ander schade berokkenen en/of mijzelf.

Keert mijn wa verzekering dan niet uit?? Ik denk toch echt van wel! Tenzij je in een juridische mallemolen terecht komt en uitkomt dat ik Tramadol slik , hoewel........?
Zodra bekend wordt dat u Tramadol slikt, zal uw WA inderdaad niet uitkeren.
Er zit een dike gele sticker op de pillen, waarop staat dat het het reactievermogen kan aantasten.
Als u dan op de fiets een ongeluk veroorzaakt, gaat u echt nat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door moederslink »

nou bedankt! Sta ik niet dagelijks bij stil... :oops:
Ik dacht , lekker naïef , wie weet dat verder nou??
Voorzichtigheid geboden dus.....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door tenormin »

moederslink schreef:nou bedankt! Sta ik niet dagelijks bij stil... :oops:
Ik dacht , lekker naïef , wie weet dat verder nou??
Voorzichtigheid geboden dus.....
Nu maak je zeker een grapje? Hoop ik? Staat toch duidelijk op GELE sticker. En er zijn ook nog eens RODE stickers; dat kan niemand toch ontgaan, tenzij men natuurlijk blind is, maar dan zal er wel een braille sticker opzitten, dat weet ik niet. Ik zie dat GEEL niet goed uitkomt op de site, maar even goed: GEEL dus.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door olaf79 »

puma73 schreef:Niks kort door de bocht, een simpele vraag, een simpel antwoord.

Ts geeft niks aan over hoe en wat. Meest simpele antwoord.
Dan had het antwoord dus moeten zijn, ik heb te weinig informatie en kan je dus geen antwoord geven.

In principe is een werknemer nooit aansprakelijk voor ongelukken op het werk tenzij er sprake is van nalatigheid. Van nalatigheid kan bijvoorbeeld sprake zijn als je belangrijke informatie (zoals medicijngebruik) verzwijgt voor je werkgever waardoor hij geen passende maatregelen kan nemen.
Als je open bent over het medicijngebruik, eventueel met doktersverklaring dan is en blijft de werkgever aansprakelijk

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door moederslink »

@tenormin, ja dat weet ik wel natuurlijk , ik heb veel gele stickertjes!
Maar ik loop niet met die doosjes in mijn jaszak, ik bedoel , als ik een ongeluk krijg/ maak , ga ik niet uit mezelf ,denk ik, vertellen dat ik oa Tramadol slik...... :oops:
Ik schreef al eerder, tja als je in een juridische mallemolen terecht komt dan komt het misschien uit ,
misschien.......en ik zou het denk ik in 1e instantie niet vertellen aan mijn WA adviseur.... :roll:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door tenormin »

moederslink schreef:...en ik zou het denk ik in 1e instantie niet vertellen aan mijn WA adviseur.... :roll:
Haha, en jij denkt dat, als je het niet aan je WA adviseur vertelt er desondanks niet achter komt. Je bent lief en....naïef. :wink: Doktersrapporten etc. toch? The big brother is watching you is overal, geloof me maar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door moederslink »

@tenormin, thanks...... :wink:
Ik ga me ingraven en me alleen nog met dit forum bezighouden.... :lol:

En neem mee: mijn supplementjes ..... :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door kweenie »

Pittig, je hebt nog niet aangegeven welk soort werk je zou willen gaan doen. Ik denk dat daar een hoop van afhangt. Zware machines? Dan zal de werkgever je waarschijnlijk sowieso niet willen als je onder de medicijnen zit, maar dan zul je ook niet gedekt zijn, lijkt me. Maar bij kantoorwerk zou er waarschijnlijk geen probleem zijn.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door prem »

pittig schreef:Ik zit met een vraag ? Ik gebruik oxycodon en verschillende antidepressiva's
Stel, ik veroorzaak een ongeluk op het werk aan wat voor dan ook, ben ik daar dan
voor verzekerd of ik maak schade aan mezelf, hoe zit dat dan..
Momenteel werk ik niet...
Ikwil niet negatief zijn maar u bent 46, 8 jaar afgekeurd en ligt 20 uur per dag op bed met pijn.
Welke verwachting hebt werk te vinden?

Gesloten