LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongeval met verlopen Rijbewijs heb ik recht op verzekering??

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
RConte

Ongeval met verlopen Rijbewijs heb ik recht op verzekering??

Ongelezen bericht door RConte »

Ik heb een tijdje geleden een ongeval veroorzaakt waarbij ik de schuldige was. De polite kwam achteraf nog ff langs om te kontroleren of mijn rijbewijs geldig was. Ik dacht dat het nog geldig was omdat er op mijn Rijbewijs staat geldig tot 2039 en vernieuwen voor 1999. Nu bleek volgens de politie dat het niet meer geldig was, en dat ik er niet meer mee mocht rijden. Dus heb ik het toen meteen laten verlengen. De politie wist wel niet te vertellen of ik met een verlopen rijbwijs nog recht had op verzekering(dat ze mijn schade die ik veroorzaakt heb betalen).

Weet iemand dat misschien te vertellen.??

Het is toch van de zotte als je 1 dag je rijbewijs verlopen is en je zou brokken maken dat je je leven lang ervoor moet betalen als het een hoogschade bedrag is ??

anna10

Re: Ongeval met verlopen Rijbewijs heb ik recht op verzekering??

Ongelezen bericht door anna10 »

Dat zal denk ik per maatschappij verschillen. Mijn werkgever doet er niet zo moeilijk over niet als de verstreken tijd niet zo lang is. Maar ik durf niet in te staan voor andere maatschappijen. Zeker niet als je 5 jaar te laat bent. Ik ben meer benieuwd of het rijbewijs zonder problemen kan worden verlengd of dat er opnieuw examen oid moet worden afgelegd.

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

ik heb de voorwaarden van een aantal verzekeraars bekeken, elke verzekeraar heeft er iets anders over bepaald in de voorwaarden.

Wanneer u opgeeft waar u verzekerd bent kan ik even nakijken of het wel of niet is uitgesloten.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Beste RConte,

Het is een algemeen beknd feit dat het rijden zonder óf zonder geldig rijbewijs een strafbaar feit is, dat door de rechter afgehandeld moet worden.

Het lijkt me niet overbodig om in je eigen polisvoorwaarden eens na te zoeken wat je verzekering daarvan zegt.

Succes

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

...zonder geldig rijbewijs

In het rijbewijs staat dat ie geldig is tot 2039.

Oke, het is niet op tijd verlengd, maar maakt dat direct je rijbewijs ongeldig?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, is rijbewijs nog geldig als je het in 1999 al had moeten verlengen. Volgens mij niet, waarvoor moet je het anders verlengen. Nieuwe rijbewijzen zjin trouwens nog maar 10 jaar geldig, dus daar valt over te twisten.

Het is in ieder geval zo dat iedere verzekeraar een uitsluiting in de polisvoorwaarden heeft staan dat er geen dekking is indien de bestuurder niet in het bezit is van een geldig (nederlands) rijbewijs. Ik denk overigens dat de maatschappij de schade wel zal vergoeden. Als het rijbewijs om medische redenen niet meer geldig is dan is het een ander verhaal. De meeste maatschappijen zullen er met een duidelijke toelichting niet zo moeilijk over doen, tenzij ze van jou klant af willen.

Succes.

Gesloten