Afgelopen weekend, kreeg ik zomaar uit het niets een acceptgiro van verzekeringsmaatschappij AMEV, met het verzoek om € 39,94 voor een bepaalde datum te betalen. Ik heb nog nooit zaken gedaan met deze verzekeringsmaatschappij, dus het is zeer verbazend dat je dan plotseling een rekening krijgt, waar ook nog enige dwang achter zit om te betalen voor een bepaalde datum.
Navraag bij wat famillie op een verjaardag leerde mij dat meerdere mensen zo'n zelfde acceptgiro hadden gekregen. Ik vind dit, zeker voor een bekende maatschappij een zeer kwalijke manier om nieuwe klanten binnen te krijgen, ik weet zeker dat er mensen zullen zijn, zeker als ze al andere verzekeringen hebben van de AMEV, die de rekening gewoon betalen.
Pas dus ook op voor bekende maatschappijen met acceptgiro's.
Graag reactie van andere mensen die ook zo'n acceptgiro hebben gekregen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ongevraagde uitvaartverzekering
Re: ongevraagde uitvaartverzekering
Edwin,
Ik denk dat er een groot misverstand in het spel is. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Amev heeft besloten dat je behoefte hebt aan een uitvaartverzekering, en er dan ook één voor je heeft afgesloten.
Heb je niet toevallig een uitvaartverzekering bij de Amersfoortse of UKV afgesloten? Deze verzekeringen zijn onlangs overgaan naar Amev.
Ik denk dat er een groot misverstand in het spel is. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Amev heeft besloten dat je behoefte hebt aan een uitvaartverzekering, en er dan ook één voor je heeft afgesloten.
Heb je niet toevallig een uitvaartverzekering bij de Amersfoortse of UKV afgesloten? Deze verzekeringen zijn onlangs overgaan naar Amev.
als je geen contract voor getekend hebt ,terug sturen en niet betalen.
klaar. Overigens word je alijd opgeruimd als je dood gaat :
klaar. Overigens word je alijd opgeruimd als je dood gaat :
ja, als je dood bent dan maakt het toch niks uit Dan ben je evenveel waard als een stuk vlees bij de AH.
-
Edwin,
Zijn het toevallig alleen broers en zussen van je die zo een acceptgiro hebben gekregen? Zo ja, vraag dan bij je ouders na of ze een direct ingaande lijfrenteverzekering hebben afgesloten met een bijbehorende contraverzekering voor de kinderen.
En als dit niet zo is dan kan het zijn dat iemand je onterecht een polis heeft aangesmeerd. Of hetgeen wat Simon al eerder aangaf: je verzekeringsmaatschappij is door een andere overgenomen of gefuseerd.
Zijn het toevallig alleen broers en zussen van je die zo een acceptgiro hebben gekregen? Zo ja, vraag dan bij je ouders na of ze een direct ingaande lijfrenteverzekering hebben afgesloten met een bijbehorende contraverzekering voor de kinderen.
En als dit niet zo is dan kan het zijn dat iemand je onterecht een polis heeft aangesmeerd. Of hetgeen wat Simon al eerder aangaf: je verzekeringsmaatschappij is door een andere overgenomen of gefuseerd.