LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontzegging rijvaardigheid en lopende verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Hboerstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:02
Locatie: Amsterdam

Ontzegging rijvaardigheid en lopende verzekering

Ongelezen bericht door Hboerstra »

Hallo allemaal,

Ik ben deze week aan het shoppen geweest voor een andere verzekering voor mijn auto, tot mijn verbazing werd deze verzekering afgewezen omdat ik drie jaar geleden een ontzegging rijbevoegdheid heb gehad voor te hard rijden.

Nou dacht ik laat ik mijn huidige verzekeraar bellen waar ik ook mijn huidige motorverzekering heb lopen om te kijken of ik hier een goedkopere autoverzekering kan krijgen en/of zij mij wel accepteren.

Maar nu is het balletje dus gaan rollen en de vrouw aan de telefoon zei dat ik nu verplicht ben om het proces verbaal naar hun op te sturen en dat ik waarschijnlijk gedag kan zeggen naar mijn motorverzekering.

Nou ben ik aan het zoeken geweest op internet en ik kan alleen vinden dat ik verplicht ben een rijontzegging en/of een veroordeling te melden aan de verzekeraar bij de aanvraag van de verzekering en niet tijdens de loop van de verzekering. De verzekering had ik namelijk 2 jaar voor het voorval al afgesloten en ben al die tijd gewoon verzekerd geweest.

Heeft iemand hier ervaring mee ??
En ben ik nu verplicht om het proces-verbaal naar de verzekeraar op te sturen ?

Alvast bedankt!
Henk Boerstra

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Ontzegging rijvaardigheid en lopende verzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Ze mogen natuurlijk vragen wat ze willen, maar u wilt nu toch een auto verzekeren? Dat is een nieuw contract en dus komen de controle vragen weer aan bod.

Of de ontzegging een reden is om de polis op te zeggen is per maatschappij verschillend, geen maatschappij is echter verplicht een verzekering te accepteren of te behouden.

Gesloten