LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook dubbel verzekerd

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Marion.

Ook dubbel verzekerd

Ongelezen bericht door Marion. »

In '95 zijn we samen gaan wonen (aan het begin van ons werkende leven) in een appartement van 100 m2 in Scheveningen. Inboedel en WA hebben we toen geregeld via de makelaar destijds, nu is het Meeùs. Inboedel was toen gesteld op 95.000 gulden.

In 2000 zijn we naar een nieuwbouwhuis in Doetinchem verhuisd, qua woonoppervlak zeker 2,5 keer zo groot en qua leefoppervlak (tuin) zeker 4x zo groot. Uiteraard hebben we toen de verzekeringen ook aangepast, sowieso moesten we een opstal hebben die voorheen bij de VVE ondergebracht was.

Er stond mij vaag iets bij dat ik destijds nogal verbolgd was over het feit dat de verzekering bij Meeùs nog zolang door moest duren. Verder ons "verlies" genomen, en voor 2 polissen betaald omdat we dan in elk geval goed verzekerd zouden zijn. Dacht ik. Tot ik dit jaar wéér rekeningen kreeg voor de oude verzekering, en ik aan de bel ging trekken. Blijkt dat de nieuwe verzekering (Ohra) in 2000 keurig opzegkaarten heeft gestuurd. Hebben ze afgelopen juli weer gedaan, maar in augustus - na een aanmaning - zei Meeùs nooit iets van Ohra gehad te hebben. Ohra heeft nogmaals de opzegkaarten gestuurd, en dit keer aangetekend. Daarop kregen we een brief van Meeùs dat ze de afgelopen weken 2x (O? Nu ineens wel 2x?) opzegbrieven hebben gehad, met verschillende sluitingsdata en dat de verzekering dus gewoon doorloopt totdat wij - persoonlijk ondertekend - de boel opzeggen. En dan wordt de verzekering stopgezet per de eerstvolgende datum (dus juli 2010 :shock: ). Die brief kwam afgelopen zaterdag.

Afijn. Toevallig vind ik woensdag een brief van de Ohra - 11 augustus 2000 - waarin gemeld wordt dat de inboedel en wa ingaat op het moment van de einddatum van de polissen bij de huidige assuradeur. Zijnde 12 juli 2005. Lijkt me erg duidelijk dat Ohra destijds contact heeft gehad met Meeùs, want hoe komen ze anders aan die datum van 12 juli 2005? Van ons in elk geval niet, onze spullen uit '95 zijn allang weg.

Na wat aangetekende brieven, met kopieën van het één en ander, ben ik nu zover dat Meeùs "bereid" is de polis per afgelopen 12 juli 2008 af te sluiten. En dat ik van 2000 tot 2008 dus de premies terug moet krijgen van de Ohra, omdat men in Nederland niet dubbel verzekerd mag zijn.

Die premies die we al betaald hebben zal me worst zijn hoor (al ga ik tot het uiterste om ze van de één of van de andere maatschappij terug te krijgen), maar wat nu als afgelopen januari mijn huis was afgefikt? In mijn beleving ben ik al jaren dubbel verzekerd (daar betaal ik voor), maar als puntje bij paaltje zou komen is die waardegarantie-verzekering van Ohra niet rechtsgeldig en moet ik het met de 95.000 GULDEN dekking van Meeùs doen?

En hoe is het mogelijk dat een maatschappij een polis voor TIEN jaar laat gelden? Het verschil tussen mijn inboedel toen ik 25 was en helemaal niets had, is wel aardig groot met wat ik nu heb. Kan ik dan dus alleen maar de verzekering verhogen bij dezelfde maatschappij, want ik zit er lekker 10 jaar aan vast?

Kadesh

Re: Ook dubbel verzekerd

Ongelezen bericht door Kadesh »

Je zit niet nog een keer 10 jaar vast. Die contracten zijn niet eens meer mogelijk. Max contract is nu 5 jaar.

Meeus is de langst lopende polis en die "wint" doorgaans. In mijn beleving heeft ohra wel opgezegd, maar niet verzocht het contract om te zetten naar een jaar contract ;) en daar zit het hem in. Meeus zal dan de polis aan het einde van het 10 jarige contract doorhalen. Ohra had moeten verzoeken het te laten omzetten naar een jaar contract en dan opzeggen.
Helaas is dit alles al verleden tijd.

Bij een eventuele schade die je voorstelde had het een probleem kunnen worden.Gezien het feit dat je voor beide een premie betaalde had je 1 van beide kunnen aanspreken en hadden die 2 partijen het zelf later moeten uitvechten wie het allemaal ging dragen en het onder/over verzekering verhaal.

Gesloten