hallo,
Het begon allemaal toen door OZ zorgverzekeringen werd beweerd dat ik 1 maand onterecht verzekerd was en dus een schuldpremie van €119 moest betalen, terwijl ik minderjarig ben en dus met mijn vader meeverzekerd ben. Ik heb toen contact opgenomen met OZ, die mij vervolgens vertelden dat het allemaal een "foutje" was, en dat ik het bedrag niet hoefde te betalen. Twee weken later kwam een acceptgiro binnen, waarna ik weer contact opnam. Weer werd mij verteld dat ik het bedrag niet hoefde te betalen en de acceptgiro kon verscheuren. Zo ging het nog 5 keer door, op precies dezelfde wijze; elke twee weken een acceptgiro met erboven AANMANING. Totdat ik, nu 7 dagen geleden, een brief van de deurwaarder in mijn brievenbus kreeg. Er werd mij dringend gevraagd binnen 10 dagen te betalen, anders kan het bedrag oplopen tot €220 euro, of komt de deurwaarder even langs.
Ik heb weer, voor de achtste keer, contact opgenomen met OZ, die natuurlijk weer mij gelijk gaf dat ik het bedrag niet hoef te betalen, waarna ik ze heb gevraagd om een schriftelijke bevestiging te sturen waarin staat dat ik het bedrag niet hoef te betalen. Nu na zes dagen heb ik de bevestiging nog steeds niet binnen. Dit duid erop dat ik dus blijkbaar niet serieus wordt genomen, en dat binnenkort de deurwaarder wat spullen komt halen uit huis, waarna ik de volgende vijf jaar op de zwarte lijst sta van slechte betalers! Dat betekent dat ik geen contracten en leningen kan afsluiten, en dit zeer onterecht!
Wat kan ik nu nog doen? heeft er iemand goede raad?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opgelicht door OZ
Re: opgelicht door OZ
eventueel contact opnemen met het deurwaarders kantoor en je verhaal doen, die nemen dan wel weer contact op met oz.