LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ophouden uitkeringen door banken en verzekeraars
Ophouden uitkeringen door banken en verzekeraars
Het valt mij op dat mijn lijfrentepolisuitkering, die wordt beheerd en uitgekeerd door Interpolis, wordt opgeschoven naar de volgende maand wanneer de maandwissel in het weekend valt, dus 1 december was afgelopen zondag, de uitkering wordt dan op 2 of 3 december gedaan. Als je daar iets over vraagt is het antwoord dat ""de procedure zegt dat uitbetaling uiterlijk de laatste dag van de maand moet plaats vinden, tenzij deze dag in het weekend valt, dan gebeurt het de eerste werkdag in de nieuwe maand". Echter wanneer er geen maandwissel in het weekend is wordt steevast rond de 27e of de 28e van de maand uitbetaald. Is dit een manier van de uitkeringsinstantie om meer rente te krijgen voor de pot waaruit de betalingen geschiedt? Helaas worden deze extra rente inkomsten niet op mijn rekening geschreven, maar op die van henzelf. Is dit ook bij anderen opgevallen?
Re: Ophouden uitkeringen door banken en verzekeraars
Het moet toch al een behoorlijke uitkering zijn, wil het € 0,10 rente per dag opleveren. Wel moet u het dan nog dezelfde dag op een spaarrekening zetten, de meeste betaalrekeningen geven geen rente.
Dus een vetpot zal het niet opleveren, maar in principe heeft u wel gelijk.
jantje7
Dus een vetpot zal het niet opleveren, maar in principe heeft u wel gelijk.
jantje7
Re: Ophouden uitkeringen door banken en verzekeraars
Dit is iets waar je ook voordat je je lijfrente kiest naar kunt kijken. Sommige keren eerder uit dan anderen. Maar het is de vraag of dat voordeel opweegt tgen de verder hogere of lagere bepaalde maanduitkeringen. Bij een verzekeraar die 10 dagen eerder uitkeert maar een maandbedrag heeft dat een euro lager is, zal meestal de extra rente niet echt opwegen tegen de lagere uitkering.