LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzeggen motorverzekering
opzeggen motorverzekering
Wie heeft dit weleens meegemaakt, je koopt een nieuwe motor en die kan je bij je verzekering (Tiel/Arenda/TBF) niet verzekeren. Je moet dus een andere nemen. Tot zover is het nog gemakkelijk te volgen.
Je zegt dus de "oude verzekering" netjes op en vraagt een royementverklaring. Je hebt tenslotte al 15 jaar schadevrij gereden. Nu komt het;
Er komt een polis van de opzegging en een factuur van 27,50 euro. Wanneer je hiernaar informeerd, wordt er gezegd dat het om poliskosten gaat incl. ass.belasting. Stelletje tillers.
KORTOM BIJ VERZEKERAARS IS HET NIEUW DAT JE BIJ OPZEGGEN OOK EEN POLIS KRIJGT.
Je zegt dus de "oude verzekering" netjes op en vraagt een royementverklaring. Je hebt tenslotte al 15 jaar schadevrij gereden. Nu komt het;
Er komt een polis van de opzegging en een factuur van 27,50 euro. Wanneer je hiernaar informeerd, wordt er gezegd dat het om poliskosten gaat incl. ass.belasting. Stelletje tillers.
KORTOM BIJ VERZEKERAARS IS HET NIEUW DAT JE BIJ OPZEGGEN OOK EEN POLIS KRIJGT.
Re: opzeggen motorverzekering
Beste Motormuis,
In mijn werk maak ik het regelmatig mee dat er kosten in rekening worden gebracht bij tussentijdse beeindiging van een motor/auto verzekering. Deze kosten worden verrekend met de eventueel te veel betaalde premie.
Echter 27.50 vind ik wel erg veel. Ik zou je tussenpersoon, of als je die niet had, de maatschappij er zeker op aanspreken.
Succes,
Koen
In mijn werk maak ik het regelmatig mee dat er kosten in rekening worden gebracht bij tussentijdse beeindiging van een motor/auto verzekering. Deze kosten worden verrekend met de eventueel te veel betaalde premie.
Echter 27.50 vind ik wel erg veel. Ik zou je tussenpersoon, of als je die niet had, de maatschappij er zeker op aanspreken.
Succes,
Koen
Heb ik gedaan. Zijn niet in voor een goed gesprek. Moet anders heeeeeeeeeeeeeel lang wachten op mijn royementsverklaring. En dan kom ik klem te zitten met mijn nieuwe verzekering. Hoezo geen macht van de verzekeringsmaatschappijen.
Vertel eens wat meer over wanneer je verzekering betaald moest zijn en per wanneer de motor is verkocht.
Sommige maatschappijen rekenen kosten voor royement, maar ik heb nog nooit gehoord dat je bij moet betalen als de kosten hoger zijn dan de restitutie. Daar zou ik wel wat meer van willen weten. Kan het geen typfoutje zijn dat je € 27,50 terug moet krijgen in plaats van bijbetalen.
Laat eens horen als je wil.
Marcel.
Sommige maatschappijen rekenen kosten voor royement, maar ik heb nog nooit gehoord dat je bij moet betalen als de kosten hoger zijn dan de restitutie. Daar zou ik wel wat meer van willen weten. Kan het geen typfoutje zijn dat je € 27,50 terug moet krijgen in plaats van bijbetalen.
Laat eens horen als je wil.
Marcel.
Beste Marcel,
Voor het 5e opeenvolgend jaar BMW 1100 RT opnieuw verzekerd, juni 2003, een heel jaar premie voorruit betaald. 451 Euro incl. ass.belast en poliskosten.
8 augustus nieuwe motor gekocht en verzekering opgezegd wegens inruil nieuwe motor.
22 september krijg ik een polisblad waarop ik poliskosten ad 25,00 euro moet betalen en het overige restant van mijn premie ad 379,55 wordt op mijn giro terug gestort. Is het zo een beetje duidelijk????
Voor het 5e opeenvolgend jaar BMW 1100 RT opnieuw verzekerd, juni 2003, een heel jaar premie voorruit betaald. 451 Euro incl. ass.belast en poliskosten.
8 augustus nieuwe motor gekocht en verzekering opgezegd wegens inruil nieuwe motor.
22 september krijg ik een polisblad waarop ik poliskosten ad 25,00 euro moet betalen en het overige restant van mijn premie ad 379,55 wordt op mijn giro terug gestort. Is het zo een beetje duidelijk????
De polis die je afsluit is een jaarcontract, in principe is de maatschappij volgens de voorwaarden niet verplicht om restitutie te betalen.
Meestal doen de maatschappijen dit wel, maar brengen hiervoor kosten in rekening de hoogte van de kosten kan ook nog varieren naar aanleiding van wanneer je in het verzekeringsjaar je polis opzegd.
Meestal doen de maatschappijen dit wel, maar brengen hiervoor kosten in rekening de hoogte van de kosten kan ook nog varieren naar aanleiding van wanneer je in het verzekeringsjaar je polis opzegd.
Het is je reinste kul om evt. kosten in rekening te brengen. Er zijn n.l. helemaal geen kosten.
Zeker geen poliskosten, want ik stel geen prijs op en polis wanneer ik opzeg.
Het enige waar ik prijs op stel is een royementsverklaring. Hiervoor ben ik genegen adm. kosten voor te betalen.
Zeker geen poliskosten, want ik stel geen prijs op en polis wanneer ik opzeg.
Het enige waar ik prijs op stel is een royementsverklaring. Hiervoor ben ik genegen adm. kosten voor te betalen.
-
peter rooker heeft gelijk. Tussentijds een polis opzeggen omdat je het voertuig verkoopt en geen nieuwe koopt of vervangt en naar een andere verzekering overstapt, geeft feitelijk geen recht om de lopende verzekering op te zeggen. Dat kan alleen voor de termijn die daarvoor staat en dan per einddatum van de polis of bij verhoging van de premie of verzekeringsvoorwaarden. Het is dus een service van de oude verzekeraar dat die toch de polis heeft geannuleerd en een deel van de betaalde premie terugbetaalt.
Wat een onzin. Mijn nieuwe Honda Pan European kon ik bij mijn oude verzekering niet onderbrengen. "te dure motor". Had graag gebleven. Dus ik moest wel naar een andere verz. maatschappij.
Dus het was niet echt mijn keuze. Overigens bij mijn autoverzekering was het geen enkel probleem.
Het zal wel aan de grootte van het bedrijf liggen. Nu ben ik verzekerd bij de KNMV die nog nooit van deze onzin gehoord heeft.
Dus het was niet echt mijn keuze. Overigens bij mijn autoverzekering was het geen enkel probleem.
Het zal wel aan de grootte van het bedrijf liggen. Nu ben ik verzekerd bij de KNMV die nog nooit van deze onzin gehoord heeft.
Ja, autoverzekeringen........ Heb je mooi alle verzekeringen bij 1 maatschappij, dan kun je nog niet eens je tweede auto verzekeren met de opgebouwde noclaim?? terwijl dit bij dit bij de meeste maatschappijen wel mogelijk is!! vreemd? Heeft er iemand misschien een tip? of gewoon de auto overschrijven op de naam van m'n vrouw en dan de verzekering beeindiggen en bij een andere maatschappij een nieuwe verzekering aangaan met de opgeboude noclaim? Ik hoor graag.