LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Forma
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2013 21:22

Opzegging

Ongelezen bericht door Forma »

Ik heb sinds 2009 mijn auto's achtereenvolgend bij Ohra verzekerd. Per 1 oktober dit jaar mijn huidige auto. Mijn vraag is nu of nu een contractperiode van een jaar is ingegaan per 1 oktober en ik dus niet per dag kan opzeggen. Of geldt 2009 als startdatum van het contract met toen uiteraard een andere auto?

witte angora
Berichten: 31973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opzegging

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom vraag je het niet aan Ohra zelf? Lijkt me veel makkelijker en logischer, zij kennen de voorwaarden, mensen hier moeten het allemaal gaan opzoeken...

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Opzegging

Ongelezen bericht door henk51 »

door Forma » 14 dec 2013 21:27

Ik heb sinds 2009 mijn auto's achtereenvolgend bij Ohra verzekerd. Per 1 oktober dit jaar mijn huidige auto. Mijn vraag is nu of nu een contractperiode van een jaar is ingegaan per 1 oktober en ik dus niet per dag kan opzeggen. Of geldt 2009 als startdatum van het contract met toen uiteraard een andere auto?
Even op je polis kijken wat de vervaldatum is,of even inloggen op mijn Ohra kun je keurig contract vervaldatum zien.Weet je precies wanneer u kan wisselen van verzekering.En in de voorwaarden staat precies de termijn waarin u dat kan doen.

gr Henk

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Opzegging

Ongelezen bericht door vroem »

Bij een premiestijging of verslechtering van voorwaarden kan je dacht ik ook altijd per direct opzeggen.

OHRANL
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:58

Re: Opzegging

Ongelezen bericht door OHRANL »

Forma schreef:Ik heb sinds 2009 mijn auto's achtereenvolgend bij Ohra verzekerd. Per 1 oktober dit jaar mijn huidige auto. Mijn vraag is nu of nu een contractperiode van een jaar is ingegaan per 1 oktober en ik dus niet per dag kan opzeggen. Of geldt 2009 als startdatum van het contract met toen uiteraard een andere auto?
Beste Forma,

Als het één polis is waar steeds andere auto's op verzekerd worden dan loopt de contractsperiode door. Het eerste jaar is al verstreken, dus kan er nu dagelijks worden opgezegd met een opzegtermijn van een maand.
Als jij twee auto's hebt en dus twee polissen waarvan één polis per oktober 2013 is ingegaan, dan is de oude polis dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van een maand (deze loopt al langer dan één jaar) en de nieuwe kan vanaf 1 oktober 2014 dagelijks worden opgezegd met een opzegtermijn van een maand.

Weet je zo voldoende?

Met vriendelijke groet,
OHRA Webcare

Gesloten