LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oudere auto WA+ bep.casco??

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Sunshine36
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2016 09:52

Oudere auto WA+ bep.casco??

Ongelezen bericht door Sunshine36 »

Hallo allemaal,
Ik heb onlangs een audi tt uit 2000 gekocht, nette auto, voorheen had ik auto met deukjes etc en had ik een wa verzekering, deze verzekering heb ik nu bij de audi ook wa, echter overweeg ik een wa+ beperkt casco, alleen mijn vraag is of de punten waar je volgens deze verzekering recht op hebt ook echt uitgekeerd worden bij zo een calamiteit, ik kan dit bij de verzekeraar neerleggen maar dan krijg ik natuurlijk een verkooppraatje en alles kan meneertje, vandaar dat ik mijn vraag hier stel en ervaring van anderen hiermee hoop te krijgen, de wa+ zou volgens proefberekeningen 6€ meer kosten per maand dan mijn huidige wa verzekering, ik noem maar een voorbeeld, stel het gaat hagelen en op motorkap en dak zitten hierdoor deukjes, gaan ze dit dan echt laten repareren? Of als iemand ingebroken heeft in de auto?
Alvast bedankt voor het meedenken,
Gr
Sunshine

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Oudere auto WA+ bep.casco??

Ongelezen bericht door Appie83 »

De meeste verzekeraars zullen schade die volgens de polisvoorwaarden gedekt worden gewoon uitkeren, maar er zijn een aantal voorwaarden, zie onder (afhankelijk van de verzekeraar)

Als u een aanspraak doet op uw WA+ verzekering betaalt u vaak een eigen risico (verschilt per verzekeraar en waar je de auto laat repareren. (zie polisvoorwaarden)

Of ze een auto repareren hangt af van de kosten van de schade. Als de kosten het verschil tussen de vervangingswaarde minus de restwaarde overstijgen dan wordt er niets gerepareerd, u krijgt dan de vervangingswaarde. Lees: ongeveer een bedrag wat rond de ANWB koerslijst ligt.

Wordt een auto gestolen dan heeft de verzekeraar 30 dagen de tijd om naar de auto te 'zoeken'. Ondertussen krijgt u rond de €10,- tot € 15- per dag voor een vervangende auto. Na 30 dagen heeft u als de auto niet is gevonden recht op de vervangingswaarde.

Dekking: zie de polisvoorwaarden. :!: Gevolgschade wordt niet gedekt, dus als je een hert ontwijkt en bij deze manoeuvre tegen een boom aanrijdt heb je pech.

Aan u is de vraag: is de 72,- per jaar plus de eigen risico bij het aanspreken van de verzekering het waard om een dergelijke verzekering af te sluiten? Hoe vaak heb je dergelijke schade? En kan u evt schade ook zelf betalen?

Een bekende vergelijkingssite biedt trouwens een diefstalverzekering aan als je via hen overstapt naar een andere WA-verzekeraar.

Sunshine36
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2016 09:52

Re: Oudere auto WA+ bep.casco??

Ongelezen bericht door Sunshine36 »

Prima uitleg! Bedankt enorm

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Oudere auto WA+ bep.casco??

Ongelezen bericht door Frantic2 »

denk eens aan CB of FBTO... die vergoeden de eerste 3 jaar de aanschafwaarde.... ( er zullen vast ook andere ,maatschappijen zijn die dat doen.) Dan zit je de eerste 3 jaar zonder problemen bij een TTL of diefstal...

Ik heb voor 6 euro extra per maand mijn auto zelfs All Risk verzekerd en hij is al 13 jaar oud....

Sunshine36
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2016 09:52

Re: Oudere auto WA+ bep.casco??

Ongelezen bericht door Sunshine36 »

Ok bedankt ik heb gekeken maar die fbto is duur ik zit nu via independer bij een verzekeraar die veel goedkoper is dan hun

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Oudere auto WA+ bep.casco??

Ongelezen bericht door Appie83 »

Frantic2 schreef: Ik heb voor 6 euro extra per maand mijn auto zelfs All Risk verzekerd en hij is al 13 jaar oud....
Een all risk dekking van een auto van meer dan 5 jaar oud is meestal weggegooid geld. En meer dan 10 jaar oud helemaal. Het punt is namelijk niet alleen de premie maar de terugval in premiekorting.
Stel je hebt de auto voor 3000,- gekocht en rijdt de auto total loss. Dan krijg je dan weliswaar de 3000,- maar de komende 5 jaar betaal je dit terug door de terugval in premie.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Oudere auto WA+ bep.casco??

Ongelezen bericht door vroem »

Afhankelijk ervan hoeveel km er gemaakt kan worden is de youngtimerpolis wellicht iets?
(youngtimerpolis punt nl geloof ik).
Kan je tegen taxatiewaarde verzekeren.
En minder tot geen beperkingen tov echte klassieker polis.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Oudere auto WA+ bep.casco??

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Appie83 schreef:
Frantic2 schreef: Ik heb voor 6 euro extra per maand mijn auto zelfs All Risk verzekerd en hij is al 13 jaar oud....
Een all risk dekking van een auto van meer dan 5 jaar oud is meestal weggegooid geld. En meer dan 10 jaar oud helemaal. Het punt is namelijk niet alleen de premie maar de terugval in premiekorting.
Stel je hebt de auto voor 3000,- gekocht en rijdt de auto total loss. Dan krijg je dan weliswaar de 3000,- maar de komende 5 jaar betaal je dit terug door de terugval in premie.
Niet als je al 30 jaar schadevrij rijdt....

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oudere auto WA+ bep.casco??

Ongelezen bericht door Moneyman »

vroem schreef:Afhankelijk ervan hoeveel km er gemaakt kan worden is de youngtimerpolis wellicht iets?
(youngtimerpolis punt nl geloof ik).
Kan je tegen taxatiewaarde verzekeren.
En minder tot geen beperkingen tov echte klassieker polis.
Ik heb mijn liefhebbersuato uit 1993 ook via een youngtimerpolis (via een andere maatschappij) verzekerd. Echter; daar mag ik dan maar 3000 km per jaar op rijden, oftewel, de auto mag geen dagelijks vervoermiddel zijn. Let daar dus goed op voor je eventueel iets afsluit.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 15 jun 2016 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Oudere auto WA+ bep.casco??

Ongelezen bericht door vroem »

de polis die ik bedoel kan je ook youngtimers voor zakelijk gebruik verzekeren tot 20000 km per jaar.
Er is veel mogelijk.
3000km is wel heel weinig, met mijn klassiekerpolis (zonder beperkingen en zelfs gebruik voor puzzelritten en KNAF rallies toegestaan kan ik tot 7500km.
de youngtimerpolis die ik bedoel is youngtimerpolis punt nl. zelf geen ervaringen mee overigens. Mijn eigen tussenpersonen redden goede polissen voor oudere auto's ook zelf wel.
Bekende namen in de klassiekerwereld qua verzekeringen zijn verder AVES en AAB.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Oudere auto WA+ bep.casco??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Frantic2 schreef:
Appie83 schreef:
Frantic2 schreef: Ik heb voor 6 euro extra per maand mijn auto zelfs All Risk verzekerd en hij is al 13 jaar oud....
Een all risk dekking van een auto van meer dan 5 jaar oud is meestal weggegooid geld. En meer dan 10 jaar oud helemaal. Het punt is namelijk niet alleen de premie maar de terugval in premiekorting.
Stel je hebt de auto voor 3000,- gekocht en rijdt de auto total loss. Dan krijg je dan weliswaar de 3000,- maar de komende 5 jaar betaal je dit terug door de terugval in premie.
Niet als je al 30 jaar schadevrij rijdt....
Dat zullen maar heel weinig mensen zijn.... En dan nog moet je je afvragen of je zo'n laag bedrag wel wilt verzekeren.

Gesloten