LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oversluitkosten RVS//NN polis 995 euro??

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
pjh45
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2012 10:39

Oversluitkosten RVS//NN polis 995 euro??

Ongelezen bericht door pjh45 »

Ik heb in 2006 een Persoonlijk Pensioenplan afgelosten bij RVS. Wegens tegenvallende opbrengsten heb ik belosten dat ik mijn aanvullend pensioen liever in een bankspaarpolis wil omzetten. RVS is inmiddels overgenomen door Nationale Nederlanden. Het omzetten van deze polis bij dezelfde maatschappij kost 995 euro aan advieskosten wist de adviseur mij te vertellen! Ik heb hem uitgelegd dat ik in 2006 door RVS al uitgebreid voorgelicht ben over mijn pensioen, sinds die tijd commisie betaal aan RVS en dat ik graag klant wil blijven maar slechts van polis wil veranderen, maar dit zijn de nieuwe regels (het is wel transparant inderdaad :D )

Mijn conclusie : advieskosten voor bestaande klanten zijn schandalig hoog in aanmerking genomen dat er geen advies gegeven wordt. Een redelijk bedrag voor administratiekosten voor oversluiten zou ik nog begrijpen maar ik voel me eigenlijk opgelicht. Ik ga dus alternatieven zoeken buiten Nationale Nederlanden maar is dit de normale gang van zaken?

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: Oversluitkosten RVS//NN polis 995 euro??

Ongelezen bericht door Lisare »

De genoemde kosten zijn niet de kosten die NN/RVS in rekening brengt maar de advieskosten die de adviseur in rekening brengt. Wellicht is er een andere adviseur die lagere kosten in rekening brengt of kunt u e.e.a. rechtstreeks met NN/RVS regelen?

Gesloten