LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Partnerpensioen op mijnpensioenoverzicht.nl

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Zwammerdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2017 15:51

Partnerpensioen op mijnpensioenoverzicht.nl

Ongelezen bericht door Zwammerdam »

Op mijnpensioenoverzicht.nl staat doodleuk eeen partnerpensioen Aegon met een bedrag vermeld voor 2015. Nieuwere gegevens staan er nog. Dit partnerpensioen is echter een verzekeringsproduct. De werkgever heeft dit inmiddels opgezegd en elders afgesloten. Daarnaast wordt niet vermeld dat mijn partner helemaal niet is aangemeld voor het partnerpensioen.
Ik denk dat ik niet de enige ben die misleid wordt door dit soort gegevens.
Waarom lopen de overzichten zover achter?
Waarom worden verzekeringsproducten na afloop van de verzekerde termijn niet verwijderd? Er is dan immers geen recht meer op uitkering
Waarom worden bedragen van partnerpensioen gemeld als er geen partner is geregistreerd?

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Partnerpensioen op mijnpensioenoverzicht.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zwammerdam schreef:Op mijnpensioenoverzicht.nl staat doodleuk eeen partnerpensioen Aegon met een bedrag vermeld voor 2015. Nieuwere gegevens staan er nog. Dit partnerpensioen is echter een verzekeringsproduct. De werkgever heeft dit inmiddels opgezegd en elders afgesloten. Daarnaast wordt niet vermeld dat mijn partner helemaal niet is aangemeld voor het partnerpensioen.
Ik denk dat ik niet de enige ben die misleid wordt door dit soort gegevens.
Waarom lopen de overzichten zover achter?
Waarom worden verzekeringsproducten na afloop van de verzekerde termijn niet verwijderd? Er is dan immers geen recht meer op uitkering
Waarom worden bedragen van partnerpensioen gemeld als er geen partner is geregistreerd?
"Misleid" nog wel... natuurlijk.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Partnerpensioen op mijnpensioenoverzicht.nl

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik weet niet hoe oud u bent maar er kan toch altijd nog een partner komen voor pensioen leeftijd. Als er geen partner is kan je dat pensioengedeelte meestal bij je pensioen laten storten vlak voor pensionering zodat je pensioen uitkering hoger wordt.Tenminste in mijn geval was dat zo. En een pensioen overzicht loopt meestal een jaar achter.

groeten Henk

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Partnerpensioen op mijnpensioenoverzicht.nl

Ongelezen bericht door felixbeijer »

@zwammerdam,

bij Aegon begrijpen ze hun eigen productvoorwaarden niet, ze begrijpen ook niet hoe je rendementen moet uitrekenen en ook niet hoe je prudent moet beleggen.

Wees blij dat je werkgever heeft opgezegd, Aegon is een lege huls die gaat imploderen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Partnerpensioen op mijnpensioenoverzicht.nl

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Partnerpensioen wordt automatisch naast het ouderdomspensioen opgebouwd.
Dat blijft dus gewoon staan.
Als dit apart als een verzekeringsproduct is, blijft de periode dat hiervoor ingelegd is gewoon staan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Partnerpensioen op mijnpensioenoverzicht.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Partnerpensioen kan op opbouwbasis zijn en op risicobasis. Als het om een partnerpensioen op risicobasis is, dan wordt er inderdaad niet in opgebouwd. Bij het stoppen van de verzekering komt dan de dekking te vervallen. Maar omdat mijnpensioenoverzicht altijd een momentopname is, gaat het altijd om gegevens van enige tijd geleden. Het kan daarom goed zijn dat je pensioenen en verzekeringen in de tussentijd zijn veranderd.

Partnerpensioen wordt trouwens in het algemeen niet alleen opgebouwd voor partners die bij de verzekeraar bekend zijn, maar ook eventuele nog onbekende partners. Als je bv. al tien jaar samenwoont zonder dat de verzekeraar dat weet, dan krijgt deze meestal wel een partnerpensioen als je komt te overlijden. Ook is het nuttige informatie voor als je een partner krijgt.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Partnerpensioen op mijnpensioenoverzicht.nl

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

kweenie schreef:Partnerpensioen kan op opbouwbasis zijn en op risicobasis. Als het om een partnerpensioen op risicobasis is, dan wordt er inderdaad niet in opgebouwd. Bij het stoppen van de verzekering komt dan de dekking te vervallen. Maar omdat mijnpensioenoverzicht altijd een momentopname is, gaat het altijd om gegevens van enige tijd geleden. Het kan daarom goed zijn dat je pensioenen en verzekeringen in de tussentijd zijn veranderd.

Partnerpensioen wordt trouwens in het algemeen niet alleen opgebouwd voor partners die bij de verzekeraar bekend zijn, maar ook eventuele nog onbekende partners. Als je bv. al tien jaar samenwoont zonder dat de verzekeraar dat weet, dan krijgt deze meestal wel een partnerpensioen als je komt te overlijden. Ook is het nuttige informatie voor als je een partner krijgt.
En in sommige gevallen kan een Partnerpensioen worden uitgeruild tegen een hoger Ouderdomspensioen.

Gesloten