Hallo,
Hopelijk heeft iemand antwoord op mijn vraag. Mijn dochtertje is in april dit jaar geboren en ik heb haar meteen aangemeld bij mijn toenmalige verzekering (particulier bij Univé) middels een aanmeldingsformulier.
Ik kreeg echter een brief terug dat ik nog iets op moest sturen en dat heb ik gedaan. Omdat ik toch van verzekering wilde veranderen, heb ik ons allebei aangemeld bij CZ en ik heb niet meer aan Univé gedacht, omdat ik ervan overtuigd was dat dat nu geregeld was. Omdat hier teveel tijd tussen zat (ik moest eerst een offerte aanvragen etc.) waren we pas per eind juni bij het CZ verzekerd en bleek mijn dochtertje al die tijd niet verzekerd te zijn geweest.
Na de bevalling hebben we nog een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen en ik kreeg laatst een brief van dat ziekenhuis, omdat ze wilden weten waar mijn dochtertje toen verzekerd was. Ik heb de factuur van bijna 3000 euro (!) opgestuurd naar Univé, maar zij willen niet betalen! Volgens hen hebben ze het formulier nooit gehad en hebben ze de aanmelding niet kunnen verwerken! Ik zou het volgens hen dus uit eigen zak moeten betalen, maar dat kan ik absoluut niet (ik studeer nog en heb dus een kind).
Weet iemand wat ik nu moet doen? De verzekeringsmaatschappijen wijzen nu naar elkaar en ik ben bang dat ik die ziekenhuisrekening zelf moet betalen! Omdat ik daar helemaal geen geld voor heb, hoop ik echt dat iemand van jullie een oplossing weet!
Alvast bedankt,
Groetjes Pamela
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pasgeboren dochtertje wel of niet meeverzekerd????
Re: Pasgeboren dochtertje wel of niet meeverzekerd????
Als eerste gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Ik hoop dat alles goed met haar gaat.
In ieder geval staat CZ hierbuiten. Die kwam pas later in beeld.
Uit je verhaal maak ik op, dat Unive wel erkent je aanmelding te hebben ontvangen, maar dat er nog wat gegevens ontbraken.
In dat geval hadden ze zelf ook wel eens een herinnering kunnen sturen en zijn ze zelf ook nalatig geweest.
Volgens mij proberen ze je gewoon af te poeieren aangezien je toch geen klant meer bent. Dan ben je niet zo interresant voor ze.
Als ze echter stellen in het geheel niets van de aanmelding te hebben ontvangen wordt het echter een probleem. Dan zal je moeten bewijzen dat je haar wel hebt aangemeld.
In het eerste geval zou ik met een rechtsbijstandverzekeraar overleggen, als je die hebt, of een klacht indienen bij het klachteninstituut verzekeringen. Zie ook www.klachteninstituut.nl.
Succes
In ieder geval staat CZ hierbuiten. Die kwam pas later in beeld.
Uit je verhaal maak ik op, dat Unive wel erkent je aanmelding te hebben ontvangen, maar dat er nog wat gegevens ontbraken.
In dat geval hadden ze zelf ook wel eens een herinnering kunnen sturen en zijn ze zelf ook nalatig geweest.
Volgens mij proberen ze je gewoon af te poeieren aangezien je toch geen klant meer bent. Dan ben je niet zo interresant voor ze.
Als ze echter stellen in het geheel niets van de aanmelding te hebben ontvangen wordt het echter een probleem. Dan zal je moeten bewijzen dat je haar wel hebt aangemeld.
In het eerste geval zou ik met een rechtsbijstandverzekeraar overleggen, als je die hebt, of een klacht indienen bij het klachteninstituut verzekeringen. Zie ook www.klachteninstituut.nl.
Succes
sorry, door de zin met een punt te eindigen, wat ook hoort is de link niet correct. Zie www.klachteninstituut.nl
Hee, een topic waar de schrijvers elkaar respecteren, fijn om te lezen.
Pammie, ik heb niet zoveel verstand van verzekeren, maar het lijkt me een vreemde gang van zaken, als Unive die rekening niet wil vergoeden. Zij zeggen toch zelf al dat je je dochtertje had aangemeld, maar dat er nog wat gegevens ontbraken? Nou, wat voor mij dan zou tellen, is dat je je dochtertje weldegelijk aan had willen melden. Dat dat achteraf niet gebeurd blijkt te zijn, is HUN fout, zij hadden eerder aan de bel moeten trekken.
ZIJ weten immers hoe het had gemoeten, ze wisten van het bestaan van je dochtertje af, en ze moeten dus niet zeuren. Dit is echter mijn persoonlijke inschatting.
Pammie, ik heb niet zoveel verstand van verzekeren, maar het lijkt me een vreemde gang van zaken, als Unive die rekening niet wil vergoeden. Zij zeggen toch zelf al dat je je dochtertje had aangemeld, maar dat er nog wat gegevens ontbraken? Nou, wat voor mij dan zou tellen, is dat je je dochtertje weldegelijk aan had willen melden. Dat dat achteraf niet gebeurd blijkt te zijn, is HUN fout, zij hadden eerder aan de bel moeten trekken.
ZIJ weten immers hoe het had gemoeten, ze wisten van het bestaan van je dochtertje af, en ze moeten dus niet zeuren. Dit is echter mijn persoonlijke inschatting.
SchrijverS. Ik zie er niet zoveel dus is het misschien logisch Maar wacht maar tot dit ontdekt wordt door die vreselijke verziekrs hier. Ssstttt....stil houden dus!
Bedankt voor jullie reacties!
Inmiddels heb ik ontdekt dat ik dat formulier helemaal niet had hoeven opsturen! Dus mijn aanmeldingsformulier had al voldoende moeten zijn. Nu kunnen ze er niet meer onderuit lijkt mij.
Ik heb ze al een brief gestuurd met daarbij nogmaals een kopie van het aanmeldingsformulier. Ben benieuwd hoe ze zullen reageren.....
Groetjes Pam
Inmiddels heb ik ontdekt dat ik dat formulier helemaal niet had hoeven opsturen! Dus mijn aanmeldingsformulier had al voldoende moeten zijn. Nu kunnen ze er niet meer onderuit lijkt mij.
Ik heb ze al een brief gestuurd met daarbij nogmaals een kopie van het aanmeldingsformulier. Ben benieuwd hoe ze zullen reageren.....
Groetjes Pam