LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pensioenverzekering
Pensioenverzekering
Ik zou willen weten of er mensen zij die lang samen hebben gewoond en geen samenlevingcontrakt hebben ,ik heb 21 jaar samen gewoond en nu een half jaar geleden is mijn patner overleden , die heeft zo'n 17 jaar pensioen betaald maar ik krijg daar niks van omdat we dus geen samenlevingscontrakt hadden , ik heb de verzekering (Achmea die het zo leuk voor je maakt ) een bewijs geleverd van de 21 jaren samen wonen , maar niks hoor ...
Re: Pensioenverzekering
Tari41,
Dat de verzekeraar niet uitkeert ligt niet aan hen. De wetgever omschrijft heel duidelijk binnen de Wet op de Loonbelasting (artikel 18 lid 1 onderdeel 2) wanneer er formeel sprake is van een partner op gebied van pensioen.
Indien er geen sprake is van een huwelijk of geregistreerd partnerschap kan door middel van een samenlevingsovereenkomst voldaan worden aan de gestelde eisen en kunnen samenwonende partners als nabestaande worden opgenomen in de pensioenregeling.
Jammer dat op geen enkele wijze een advies is gegeven om een dergelijk eenvoudig (en niet duur) contract op te stellen.
Dit is een jammerlijk voorbeeld van het 'voordeel' van een direct-writer: lagere kosten (niet dus), maar ook geen advies en dus geen passende verzekeringsoplossing!!
Dat de verzekeraar niet uitkeert ligt niet aan hen. De wetgever omschrijft heel duidelijk binnen de Wet op de Loonbelasting (artikel 18 lid 1 onderdeel 2) wanneer er formeel sprake is van een partner op gebied van pensioen.
Indien er geen sprake is van een huwelijk of geregistreerd partnerschap kan door middel van een samenlevingsovereenkomst voldaan worden aan de gestelde eisen en kunnen samenwonende partners als nabestaande worden opgenomen in de pensioenregeling.
Jammer dat op geen enkele wijze een advies is gegeven om een dergelijk eenvoudig (en niet duur) contract op te stellen.
Dit is een jammerlijk voorbeeld van het 'voordeel' van een direct-writer: lagere kosten (niet dus), maar ook geen advies en dus geen passende verzekeringsoplossing!!
Kun je nagaan wat effe trouwen je een hoop financiele lol opgeleverd zou hebben. Kost je zowat niks (als je een gratis moment kiest), een kwartiertje voor ondertrouw, een kwartiertje voor trouwen en je hebt erfrecht, pensioenen en dat soort zaken in 1 klap perfect geregeld.
Begin nou niet met een romantisch verhaal, trouwen is gewoon een ideale manier om je zakelijke relaties goed te regelen.
Begin nou niet met een romantisch verhaal, trouwen is gewoon een ideale manier om je zakelijke relaties goed te regelen.
Niet alleen trouwen zou een oplossing zijn geweest, een aantal jaren bestaat het geregistreerde partnerschap (al dan niet in gemeenschap van goederen).
Het geregisteerde partnerschap wordt in Nederland gelijkgeschakeld met een huwelijk
Het geregisteerde partnerschap wordt in Nederland gelijkgeschakeld met een huwelijk