LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PGGM geeft "namens" u aan Tsunami € 1 per deelneme

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.

Mag PGGM zoiets zomaar doen?

JA
2
50%
Nee
2
50%

Totaal aantal stemmen: 4

consument100

PGGM geeft "namens" u aan Tsunami € 1 per deelneme

Ongelezen bericht door consument100 »

Via Eigen Tijd (blad PGGM) zag ik bij toeval dat middenin het blad een foldertje zat van het Steunfonds Oudedagvoorziening PGGM. Er staat dat het heel simpel werkt; Reserveer per deelnemer, oud-deelnemer en gepensioneerde het symbolische bedrag van één euro. Het gaat niet van uw directe pensioenuitkering af maar wel van de "grote berg" van PGGM. Die grote berg is gestort door u en door mij...
Per jaar gaat de pensioenpremie omhoog en blijkbaar denkt PGGM met u en ons mee. Voor de goede orde het doel op zich is goed maar waarom Tsunami terwijl er in Afrika toch ook ouderen zijn die geen eten hebben...
Nogmaals persoonlijk geef ik honderden euro's aan goede doelen (ver weg en dichtbij) maar PGGM gaat nu iets te ver.
Ook de methode om niets te ondernemen en dan wordt de euro van het vermogen gehaald snap ik niet. Daarom als u het ook niet goed vind wat PGGM doet: Dit moet u doen om nee te zeggen:
[email protected]; onderwerp bericht: Steunfonds Azië; Of schriftelijk: PGGM, steunfonds Azië, antwoordnummer 7000, 3700 VB Zeist.

van Deelen

Re: PGGM geeft "namens" u aan Tsunami € 1 per deelneme

Ongelezen bericht door van Deelen »

Ik ben het hier niet mee eens. We mogem zelf bepalen wat wij geven, dat is niet het recht van het pensioenfonds. Daarnaast vind ik het vreemd dat je moet reageren als je het niet wil, voor mij de omgekeerde weg. Volgende keer is het een ander iets wat zij willen steunen en wordt de grens van wat wel of niet mag door hun bepaalt, maw. een pensioenfonds hoeft zich hier niet mee te bemoeien, zij hebben te zorgen voor een goed pensioen voor een betaalbare prijs. Laat zj de premie maar verlagen zodat men zelf kan bepalen waar het geld aangegevn wordt. Ik wil daarmee niet zeggen dat het doel niet goed is, ik wil zeggen schoenmaker blijf bij je leest.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

:oops: :o :x

Wat mij verbaast dat mij niet persoonlijk gevraagd wordt!
Het is het kapitaal van de deelnemers de ze dienen toe stemming te geven! En niet op basis van geen bezwaar die niet eens op een fatsoenlijke manier aan mij als persoon gericht is!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Schutte

Ongelezen bericht door Schutte »

Er is mij niets gevraagd en ik vindt het principeel onjuist dat mijn pensioenfonds voor mij deze beslissing wilt nemen.Het is tevens erg laat om met deze aktie tekomen nu zeer velen al ruim hebben geschonken . Conclusie: Ik ben dus tegen

jhmgeerts

Ongelezen bericht door jhmgeerts »

Ik ben het oneeens met de 1 euro actie van PGGM voor de tsunamieslachtoffers. De pensoenpremiegelden zijn daarvoor niet bestemd. Ik heb een protest gestuurd naar PGGM, en ik kreeg een vreemd antwoord terug:

U heeft aangegeven niet bij te dragen aan het steunfonds voor Azië.

Het is ongebruikelijk om u te laten reageren als u het er niet mee eens
bent. We hebben er lang over nagedacht hoe we u als klant het best
konden raadplegen. Belangrijk daarbij was dat we zo min mogelijk kosten
wilden maken. Het meest voor de hand liggend zou zijn geweest iedereen
een brief sturen en om toestemming vragen. We zouden dan alleen al aan
postzegels en productiekosten van de brief en de behandeling van alle
antwoorden ruim meer dan het startkapitaal kwijt zijn dat we proberen
bijeen te krijgen. Daarom hebben we besloten eenmalig de raadpleging om
te draaien. Ook omdat het slechts om 1 euro gaat, en het onze
inschatting is dat een gering aantal mensen er bezwaar tegen maakt. Het
uiteindelijke doel is om zoveel mogelijk effect te bereiken met het
beschikbaar gestelde geld.

PGGM respecteert uw keuze volledig en zal geen bestand gaan bijhouden
van deelnemers en gepensioneerden die hebben aangegeven niet mee te
willen doen met het steunfonds. Het is juist uw goed recht om dit aan te
geven. Met uw keuze wordt rekening gehouden, vervolgens zullen deze
gegevens nergens anders voor worden gebruikt

sjaakoosterwaal

Ongelezen bericht door sjaakoosterwaal »

Ik ben het er absoluut niet mee eens dat een pensioenfonds als pggm geld van de deelnemers gaat aanwenden om andere doelen dan waarvoor bedoeld uit te delen. Dit is aan individuele mensen zelf om te doen. Dit mag niet gebeuren.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hieronder mijn reactie op een vraag van PGGM betreffende een bijdrage aan de slachtoffers van de Tsunami.
Ik geef geen toestemming een bijdrage ook al is het van € 1 namens mij over te maken. Een ruime bijdrage heb ik zelf al gegeven. Een pensioenfonds heeft zich naar mijn mening te houden aan de eigenlijke doelstelling. Een veelvoud van € 1 is een aanzienlijke aderlating uit het PGGM kapitaal. Vriendelijke groet M.Heshusius

Flinterman

Ongelezen bericht door Flinterman »

Gedurende 1997-2000 heeft PGGM de premie met zo'n 50 procent verhoogd. De afgelopen 2 jaar is er opnieuw een forse stijging. Dat er verliezen worden geleden met beleggingen is inherent aan hun strategie maar dergelijke acties lijken mij in strijd met de bedrijfsdoelstellingen en die van de deelnemers. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom een bijdrage aan de Tsunami slachtoffers ten goede komen aan de deelnemers van PGGM.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben ertegen dat er een euro vanwege mijn pensieonopbouw bij PGGM naar Azië gaat .Ik heb zelf al gedoneerd, Ik heb al spulletjes van kinderen gekocht voor Azië. Ik heb al zelfgebakken wafels gekocht t.bv. Azië. Ik heb aan akties van de scholen meegedaan. Maar daar heb ik zelf voor gekozen. Mijn ziektekostenverzekering VGZ heeft ook gedoneerd zonder mijn toestemming en ik vind dat zij en ook PGGM het recht niet heeft om over dit geld te beschikken voor goede doelen.
Gegroet M.Schlijper

Fam. plum

Ongelezen bericht door Fam. plum »

Tsunami:
Hierbij een reactie op de vraag van PGGM inzake een bijdrage van € 1,00 ten behoeve van de slachtoffers van de Tsunami.
Na het horen van deze ramp hebben wij meteen een ruim bedrag overgemaakt, eveneens hebben mijn man en ik geld opgehaald bij onze collega's en dit eveneens overgemaakt t.b.v. de slachtoffers. Uiteraad geven wij geen gehoor en geen toestemming aan PGGM om deze euro over te maken. Denk dat deze actie van PGGM misschien met alle goede bedoelingen helemaal FOUT is.
GOEDE RAAD -> schoenmaker blijf bij je leest!

h.soomers

Ongelezen bericht door h.soomers »

Ik ben het niet eens met de 1 euro aktie die u voor de tsunami slachtof-fers wilt doneren.[/b]

Gast

De volgende tekst van www.pggm.nl geplukt

"Het uiteindelijke doel is om het steunfonds na oprichting over te dragen aan een mondiale organisatie als de Verenigde Naties. Niet alleen voor steun aan de slachtoffers van de ramp in Azië, maar ook in breder verband. Immers, de kerntaak van PGGM en ABP is en blijft het verzorgen van goede pensioenvoorzieningen aan de eigen sectoren binnen Nederland."

met andere woorden prima actie. Jammer dat iedereen hier afgaat op de eenzijdige berichtgeving van onze nationale pers want de Tsunami is de aanleiding en niet het doel.

r van den berg

Ongelezen bericht door r van den berg »

:(

Verhelst GP

Ongelezen bericht door Verhelst GP »

:oops:

ik vind het schandalig dar er zonder toestemming zomaar geld van mijn rekening kan afgehaald worden ,al is het maar 1 euro.
goede doelen steun ik uit vrije wil,
dit is pure diefstal.

Gast

Diefstal?
Zelfs de regering in de jaren 70 heeft in de pensioenpot van het ABP gegraaid.
Moet nog steeds terug!
Wanneer?
En maar beweren in het buitenland dat we alles goed op de rails hebben. Ja zeker, van de kleine man.

fswenneker

Ongelezen bericht door fswenneker »

PGGM

PGGM beetje mooi weer spelen met onze euro's zonder toestemming.
Valse sentiment.
Er zijn nog wel meer doelen te bedenken.
De mensen bepalen zelf wel wanneer en hoeveel ze geven.
En dat er veel gegeven is lijkt mij wel.
Behandel ons niet zo PGGM

F. Swenneker

J de Groot

Ongelezen bericht door J de Groot »

Ik wil heel graag mijn reactie geven op het idee van PGGM om een steunfonds op te richten, zoals veel mensen al deden. Ik vind het steunfonds een heel goed plan, maar de manier waarop het geld binnen wordt gehaald vindt ik ontoelaatbaar. Wanneer ik de reactie lees van de brief die een persoon terug kreeg van PGGM, wordt mij duidelijk dat dit een aggressieve vorm van collecteren is. Hier ben ik niet van gediend! Ik wil zelf bepalen waar ik aan betaal en dat wens ik niet op deze manier te doen. Hartelijke groeten
J de Groot Noort

Gesloten