Ik ben al ruim 15 jaar verzekerd bij Polis Direct met mijn auto. Al die jaren schadevrij gereden, nooit een cent geclaimd, daarom zit ik nu in BM trede 29. Daar zou je als verzekeraar blij van moeten worden zou je denken. Helaas, niet Polis Direct. Ik heb nu een prachtige smetteloze auto, allrisk verzekerd bij Polis Direct. Nu heeft er een onbekende kl..tzak een vervelende schade op mijn auto gereden, een parkeerschade, uiteraard zonder een briefje achter te laten.
Omdat er geen getuigen zijn, kan ik geen aanspraak maken op het waarborgfonds, maar gelukkig ben ik goed verzekerd bij Polis Direct......dacht ik.
De schade bedraagt tussen de 400-500 euro, welke ik natuurlijk kan verhalen op mijn allriskverzekering, maar met als gevolg ik zak van BM trede 29 naar 12!!!! Dat zijn 17 treden!!! Aan de telefoon wordt je doodleuk verteld, dat Polis Direct rekent vanaf trede 19. Bij uitkeren van schade zak je dan 7 treden. De andere 10 schadevrije jaren worden er gewoon bij ingepikt. Hoezo schadevrij rijden wordt beloond....bedankt Polis Direct....NOT!!!!! Ik vraag mij af of ze dit kunnen maken. Ik denk dat ik de schade zelf betaal en met beide auto's, die ik Bij Polis Direct verzekerd heb, uit ga wijken naar een verzekeraar die schadevrij rijden wel beloond.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Polis Direkt straft schadevrije rijders
Re: Polis Direkt straft schadevrije rijders
Eisen waarborg fonds;
1 kunnen getuigen verklaren dat je deze schadevrij geparkeerd hebt?
2 Heb je de auto nog niet verplaatst en politie gevraagd.
Als je niet aan beide voldoet is het afwijzen, dus dat moet je vooraf weten, helaas maar een parkeer deuk is zelf betalen meestal wegens no claim terug val bij meerdere verzekeraars niet interessant...
Ik kan dit wel claimen wegens no claim bescherming na heel erg veel jaren maar je moet wel vooraf de polis lezen en kiezen welke verzekeraar je gaat nemen.
1 kunnen getuigen verklaren dat je deze schadevrij geparkeerd hebt?
2 Heb je de auto nog niet verplaatst en politie gevraagd.
Als je niet aan beide voldoet is het afwijzen, dus dat moet je vooraf weten, helaas maar een parkeer deuk is zelf betalen meestal wegens no claim terug val bij meerdere verzekeraars niet interessant...
Ik kan dit wel claimen wegens no claim bescherming na heel erg veel jaren maar je moet wel vooraf de polis lezen en kiezen welke verzekeraar je gaat nemen.
Ik heb ook zo'n no claim beschermer, heb bijna elk jaar wel een parkeerdeukje of krasje van de grote onbekende asociale medeweggebruiker. Mn no-claim is nog steeds 75%, maar zit natuurlijk wel vast aan centraal beheer. Je schadevrije jaren gaan er wel gewoon af.
TS heeft nog niks te maken met een NC beschermer. Hij claimt een schade en is dus niet meer schadevrij. Hij valt terug op de Bonus malus ladder... Maar wel naar een trede die ook nog recht geeft op volledige no-claim. Pas bij een volgende schade gaat zijn no-claim percentage ook een stuk vervallen.
Hoeveel tredes hij precies terugvalt is niet belangrijk, die ladder vindt hij terug in zijn polis. Hij snapt gewoon het principe EN de werking niet van een no-claimbonus. Helaas schijnt Polis Direct het ook niet te kunnen uitleggen, heel jammer....
Als eerste: laat die super kleine schade zitten of betaal hem zelf als je niet wilt terugvallen op de no-claimladder. Volgens mij heeft het waarborgfonds ook nog een eigen risico, dus is deze niet interessant voor een deuk van deze omvang. Laat je hem wel uitbetalen dan val je bij een volgende schade echt terug en wordt de verzekering veel duurder... ergo: je moet er dan een no-claimbeschermer extra bij afsluiten en dat kreng kost echt €100,00 per jaar! Reken maar uit, Bij CB moet je dat iig 5 jaar lang hebben als je op zeker gaat.... Dat is dus al de hele schade...
Claim je hem toch? Ja dan moet je het begrip "no-claim"even letterlijk vertalen! De oorzaak en omvang is niet belangrijk, wie claimt zakt nou eenmaal terug in schadevrije jaren en dus in tredes op die ladder.
Hoeveel tredes hij precies terugvalt is niet belangrijk, die ladder vindt hij terug in zijn polis. Hij snapt gewoon het principe EN de werking niet van een no-claimbonus. Helaas schijnt Polis Direct het ook niet te kunnen uitleggen, heel jammer....
Als eerste: laat die super kleine schade zitten of betaal hem zelf als je niet wilt terugvallen op de no-claimladder. Volgens mij heeft het waarborgfonds ook nog een eigen risico, dus is deze niet interessant voor een deuk van deze omvang. Laat je hem wel uitbetalen dan val je bij een volgende schade echt terug en wordt de verzekering veel duurder... ergo: je moet er dan een no-claimbeschermer extra bij afsluiten en dat kreng kost echt €100,00 per jaar! Reken maar uit, Bij CB moet je dat iig 5 jaar lang hebben als je op zeker gaat.... Dat is dus al de hele schade...
Claim je hem toch? Ja dan moet je het begrip "no-claim"even letterlijk vertalen! De oorzaak en omvang is niet belangrijk, wie claimt zakt nou eenmaal terug in schadevrije jaren en dus in tredes op die ladder.