Hallo,
Wie kan mij adviseren bij het volgende:
Ik heb een levensverzekering afgesloten bij zwitser leven tbv een lening, dus de betreffende bank was pandhouder.
Deze lening ging uiteindelijk niet door en nu wilde ik m opzeggen.
Dat kan dus alleen als ik de originele polis inlever, maar die heeft dus die betreffende bank (gehad). Enfin, gebeld en daar zeggen ze dat ze m opgestuurd hebben naar de tussenpersoon. Die heb ik ook gebeld en die weten van niets. Om een lang verhaal kort te maken: de originele polis is dus zoek. Ik heb wel een kopie. maar daar nemen ze bij zwitser leven geen genoegen mee. Ik heb gebeld, meerdere malen per email kontakt gezocht en ik krijg geen gehoor. Inmiddels betaal ik elke maand (al een half jaar) 30 euro voor niets. en als mij of mijn partner wat zou overkomen, krijgt de betreffende bank geld voor een lening die daar niet bestaat. Wat moet ik nu doen??
Zal ik de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen bellen of heeft iemand hier ervaring mee?
Bedankt alvast en met vriendelijke groet,
Yvonne
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] polis kwijt
Re: polis kwijt
Vraag een verklaring van vrijwaring aan bij Zwitserleven. Op deze verklaring geef je aan dat de originele polis verloren is gegaan en "vrijwaar" je Zwitserleven dar als de originele polis alsnog tevoorschijn komt zij niet alsnog op basis van die originele polis hoeven uit te keren.
Daarnaast klinkt het in je bericht alsof bij Zwitserleven geadministreerd staat dat je polis nog aan een geldgever in pand is gegeven (ook al is de lening niet doorgegaan). Belangrijk is dan dat de partij die als pandhouder op de polis staat aangegeven, schriftelijk aan Zwitserleven bevestigd dat zij geen aanspraak (meer) zullen maken op de polis en daarmee de polis dus "afpanden".
Voordat je het Klachteninstituut inschakeld zou je eerst nogmaals schriftelijk Zwitserleven kunnen aangeven wat precies de bedoeling is. Enne... als zij niet reageren: een levensverzekering is een vrijwillige verbintenis. Je kan natuurlijk altijd stoppen met premiebetaling!
Daarnaast klinkt het in je bericht alsof bij Zwitserleven geadministreerd staat dat je polis nog aan een geldgever in pand is gegeven (ook al is de lening niet doorgegaan). Belangrijk is dan dat de partij die als pandhouder op de polis staat aangegeven, schriftelijk aan Zwitserleven bevestigd dat zij geen aanspraak (meer) zullen maken op de polis en daarmee de polis dus "afpanden".
Voordat je het Klachteninstituut inschakeld zou je eerst nogmaals schriftelijk Zwitserleven kunnen aangeven wat precies de bedoeling is. Enne... als zij niet reageren: een levensverzekering is een vrijwillige verbintenis. Je kan natuurlijk altijd stoppen met premiebetaling!