LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poliskosten bij verlenging verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
karel1948
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2017 18:14

Poliskosten bij verlenging verzekering

Ongelezen bericht door karel1948 »

ik heb de nieuwe rekening voor mijn scootverzekering gekregen van de ANWB,en tot mijn verbazing moet ik weer nieuwe poliskosten betalen.
in de brief staat U verlengt de verzekering door de premie te betalen.
maar het is niet alleen de premie die in rekening word gebracht,er worden tevens opnieuw poliskosten in rekening gebracht,terwijl ik bij het afsluiten van de verzekering al poliskosten betaald heb

mag dit?
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mar 2017 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Poliskosten bij verlenging verzekering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U werkt schijnbaar gratis? Voor deze kosten wordt werk verricht. Uw nieuwe polis wordt verstuurd met evt een begeleidend schrijven.

karel1948
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2017 18:14

Re: Poliskosten bij verlenging verzekering

Ongelezen bericht door karel1948 »

ik heb helemaal geen begeleidend schrijven ontvangen,enkel van premie betalen dan word de verzekering met een jaar verlengt.
waarom moet ik dan opnieuw poliskosten betalen? leg mij het maar uit.
de verdiensten van de verzekeringmaatschappij zijn toch al verwerkt in de premie!

BL2
Berichten: 5012
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Poliskosten bij verlenging verzekering

Ongelezen bericht door BL2 »

De ANWB is er duidelijk in: Eenmalig poliskosten bij afsluiten verzekering.

Hier te lezen: https://www.anwb.nl/verzekeringen/begrippen/poliskosten

Dus niet bij verlengen, doen ze dat wel dan zou ik even contact opnemen en op hun eigen regels wijzen

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Poliskosten bij verlenging verzekering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

karel1948 schreef:ik heb helemaal geen begeleidend schrijven ontvangen,enkel van premie betalen dan word de verzekering met een jaar verlengt.
waarom moet ik dan opnieuw poliskosten betalen? leg mij het maar uit.
de verdiensten van de verzekeringmaatschappij zijn toch al verwerkt in de premie!
Eerst praat u over een brief en daarna dat u geen schrijven heeft ontvangen?

Poliskosten worden eenmalige per polis betaald. Uw verzeking loopt af en er wordt een nieuwe verzekering gemaakt. In uw ogen veranders er niets, maar achter de schermen wel. Uw oude 'contract' staat op datum en de uiterste datum is verstreken. Er moet dus een nieuwe polis gemaakt worden met hierop evt nieuwe voorwaarden en de betaling. En ja, het aanpassen van de gegevens en het sturen van de brief naar u worden kosten gemaakt. Voor deze polis betaald u poliskosten. Dit heet prijstransparantie. Vroeger waren alle kosten verborgen, maar daar klaagde ook iedereen over.
Er zijn ook verzekeraars bij wie u geen poliskosten betaald, maar dan betaald u apart voor elke wijziging.

karel1948
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2017 18:14

Re: Poliskosten bij verlenging verzekering

Ongelezen bericht door karel1948 »

ik noem het oplichting!!! en anders niks
waarom is het bij mijn auto verzekering dan niet zo? daar betaal ik gewoon premie en assurantiebelasting en verder noppes!!!

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Poliskosten bij verlenging verzekering

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:Eerst praat u over een brief (...)
De brief met reclame heeft TS wel ontvangen.
NeoDutchio schreef:(...) en daarna dat u geen schrijven heeft ontvangen?
Het begeleidend schrijven heeft TS niet ontvangen.
BL2 schreef:De ANWB is er duidelijk in: Eenmalig poliskosten bij afsluiten verzekering.
Hier te lezen: https://www.anwb.nl/verzekeringen/begrippen/poliskosten
Dus niet bij verlengen, doen ze dat wel dan zou ik even contact opnemen en op hun eigen regels wijzen
Precies, dat dus.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Poliskosten bij verlenging verzekering

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

iedere keer dat je de verzekering verlengd sluit je deze opnieuw af, ook dus poliskosten betalen opnieuw...

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Poliskosten bij verlenging verzekering

Ongelezen bericht door Dirkie »

BL2 schreef:De ANWB is er duidelijk in: Eenmalig poliskosten bij afsluiten verzekering.

Hier te lezen: https://www.anwb.nl/verzekeringen/begrippen/poliskosten

Dus niet bij verlengen, doen ze dat wel dan zou ik even contact opnemen en op hun eigen regels wijzen
Dan denk ik dat ze je het verschil gaan uitleggen tussen afsluitprovisie en poliskosten. Dat zijn namelijk 2 verschillende begrippen. Ook die staan trouwens duidelijk uitgelegd op dezelfde website :mrgreen:

Gesloten