LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] premie verhogen auto verzekering
-
premie verhogen auto verzekering
Afgelopen zomer hebben wij een klein ongelukje gehad met de auto. Op de parkeerplaats zijn we met het achteruit rijden tegen de lantaarnpaal gereden. De auto is all risk verzekerd dus wij hebben dit opgegeven bij de verzekering. Nu zijn we vanmiddag gebeld door de verzekering dat de premie verhoogd zou worden vanwege dit ongelukje. Mogen zei dit zomaar doen?? Wij hebben nu het gevoel dat we voor niks zijn verzekerd als bij elk ongelukje de premie word verhoogd...
-
Re: premie verhogen auto verzekering
tsja, verzekeringen zijn over het algemeen niet echt happig als ze moeten uitbetalen.
Het is niet ongebruikelijk dat je een aantal stappen daalt op de bonus/malus ladder als er een schade is geweest. Waardoor de premie in het volgende jaar duurder wordt (net zoals dat al er geen schade was geweest dat je dan volgend jaar iets minder zou moeten betalen aan premie). Bij kleine schades loont het dus soms om de schade uit eigen zak te betalen, ook al ben je verzekerd hiervoor.
Staat vast wel ergens in de kleine lettertjes, en ik denk niet dat je veel kunt ondernemen helaas.
Het is niet ongebruikelijk dat je een aantal stappen daalt op de bonus/malus ladder als er een schade is geweest. Waardoor de premie in het volgende jaar duurder wordt (net zoals dat al er geen schade was geweest dat je dan volgend jaar iets minder zou moeten betalen aan premie). Bij kleine schades loont het dus soms om de schade uit eigen zak te betalen, ook al ben je verzekerd hiervoor.
Staat vast wel ergens in de kleine lettertjes, en ik denk niet dat je veel kunt ondernemen helaas.
Is logisch u bouwt elk jaar een korting op als u schadevrij rijdt een treetje hoger op de bonus/malus ladder. Echter bij 1 schade gaat u een treetje lager en dat kan inhouden dat uw premie hoger wordt.
Vaak is het wel zo als u op de hoogste trede zit u wel een treetje lager gaat maar de premie gelijk blijft.Dit is afhankelijk van de verzekeraar.Ik neem aan dat u polisvoorwaarden heeft ,daar staat de bonus malus opbouw/afbouw keurig vermeld. Op uw polis staan het aantal schade vrije jaren vermeld.
Soms loont het om een "kleine schade" niet te laten maken of zelf te betalen.
gr Henk
Vaak is het wel zo als u op de hoogste trede zit u wel een treetje lager gaat maar de premie gelijk blijft.Dit is afhankelijk van de verzekeraar.Ik neem aan dat u polisvoorwaarden heeft ,daar staat de bonus malus opbouw/afbouw keurig vermeld. Op uw polis staan het aantal schade vrije jaren vermeld.
Soms loont het om een "kleine schade" niet te laten maken of zelf te betalen.
gr Henk
Een schade betekend een premie verhoging van ca. € 2.000,- over 6 jaar. I.p.v. meer korting op te bouwen gaat u een aantal stappen terug. Na ca. 6 jaar bent u pas weer op het niveau van het moment dat u schade meldde, terwijl u zonder schade 5 stappen hoger had gezeten.