LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] premie verhoogd kan dit zomaar

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rvotje

premie verhoogd kan dit zomaar

Ongelezen bericht door rvotje »

per 1 april 2011 heb ik een inboedelverzekering lopen
daarvoor betaalde ik €10.77

op de polis staat:
Contractduur tot 01-01-2012, daarna met 12 maanden doorlopend.

In 10 december ontving ik een brief van hun.

Dat ik me heb aangemeld voor automatische incasso en dat per 01-01-2012 de premie automatische word afgehaald.

voorheen ging de premie ook al via automatische incasso
en dacht, "ja zal wel"

onderaan de brief staat
Verzekeringen: Een gezins polis
Verschuldigd bedrag: €11,18

Moet ik dit zien als kenbaarheid van premie verhoging?
zo ja, is 21 dagen voor afloop wel tijdig bekenbaar gemaakt?
loopt mijn premie van €10,88 niet door tot 01-04-2012?
en zit ik nu weer vast voor 1 jaar? of is het nu maandelijks opzegbaar.

heb tot op heden geen vernieuwde polis gehad."

dhc

Re: premie verhoogd kan dit zomaar

Ongelezen bericht door dhc »

Je kunt niet opzeggen als een premieverhoging het gevolg is van een overeengekomen indexering of jaarlijkse prijsstijging. Ook bij wettelijke verhogingen, zoals bij de ziekteverzekering, kun je niet om die reden opzeggen.

rvotje

Ongelezen bericht door rvotje »

dhc schreef:Je kunt niet opzeggen als een premieverhoging het gevolg is van een overeengekomen indexering of jaarlijkse prijsstijging. Ook bij wettelijke verhogingen, zoals bij de ziekteverzekering, kun je niet om die reden opzeggen.
maar had de verzekeraar dat niet duidelijk moeten kenbaarmaken?

Emcede

Ongelezen bericht door Emcede »

Bij een inboedelverzekering is vaak sprake van bescherming tegen onderverzekering. Daarvoor heb je een inboedelwaardemeter ingevuld. Afhankelijk van de prijsindex stijgt (of daalt) het verzekerde bedrag van je inboedelverzekering. Ook de te betalen premie stijgt (of daalt) daardoor. Dit hoeft niet te worden kortgesloten; hier heb je toestemming voor verleend.

Als het verzekerde bedrag echter gelijk is gebleven en de prijs is gestegen, dan zou je de polis op kunnen zeggen. Na het eerste jaar mag je de polis tegenwoordig per direct opzeggen met een maand opzegtermijn.

Bedenk wel dat je dan voor een paar dubbeltjes verschil weer op zoek moet naar een andere verzekering.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

rvotje schreef:
dhc schreef:Je kunt niet opzeggen als een premieverhoging het gevolg is van een overeengekomen indexering of jaarlijkse prijsstijging. Ook bij wettelijke verhogingen, zoals bij de ziekteverzekering, kun je niet om die reden opzeggen.
maar had de verzekeraar dat niet duidelijk moeten kenbaarmaken?
Nee. Dit is wettelijk toegestaan.

Gesloten