LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Premie WA autoverzekering naar catalogus waarde.
Premie WA autoverzekering naar catalogus waarde.
Ik begrijp niet dat de WA premie naar de cataloguswaarde van de (oude) auto gaat. Weet iemand wat hiervoor de uitleg is? Een dure auto maakt misschien wel minder brokken dan een goedkope. Het lijkt me logischer om de schade statistiek per type auto en evt. leeftijd te gebruiken. Is er niet een toezichthouder die dit soort onzin kan aanpakken?
Re: Premie WA autoverzekering naar catalogus waarde.
Normaal is een (wa)premie op basis van gewicht van de auto. Over welke verzekeraar hebben we het?
-
Re: Premie WA autoverzekering naar catalogus waarde.
Ik weet dat Delta Lloyd de WA premie berekent obv van de cataloguswaarde.
In sommige gevallen kan dit een flinke besparing op de premie opleveren, maar als je een een lichte auto hebt die heel luxe is kan dat weer heel nadeling uitpakken.
Als ik jou was zou ik een vergelijking maken van autoverzekeringen op www.mrfinch.nl
Dat is een vrij accurate vergelijkingssite.
In sommige gevallen kan dit een flinke besparing op de premie opleveren, maar als je een een lichte auto hebt die heel luxe is kan dat weer heel nadeling uitpakken.
Als ik jou was zou ik een vergelijking maken van autoverzekeringen op www.mrfinch.nl
Dat is een vrij accurate vergelijkingssite.