LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premierestitutie Orion Direct

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
marlies.coumans

Premierestitutie Orion Direct

Ongelezen bericht door marlies.coumans »

30 juni is de premievervaldatum van mijn autoverzekering bij Orion Direct (jaarbetaling). 4 juli is mijn auto verkocht en heb ik het vrijwaringsbewijs opgestuurd. De nieuwe factuur voor het komende polisjaar heb ik niet betaald omdat het maar om een paar dagen gaat en ik een factuur gevraagd heb voor die paar dagen. Toch moet ik voor een heel jaar betalen en is er geen premierestitutie. Dat wil zeggen dat ik over drie jaar het (veels te veel) betaalde pas terugkrijg. Van een rentevergoeding daarover hebben ze bij Orion Direct nog nooit gehoord. Zij beroepen zich op de voorwaarden maar ik vraag mij af of die niet in strijd zijn met de wettelijke regelgeving. Ik ben niet voormenend om straks mijn nieuwe auto bij hun te verzekeren omdat ik elders goedkoper uit ben. Ik heb toch maar besloten om gewoon te betalen om daarna wel de strijd met ze aan te gaan. Ik heb ook nog geprobeert om naar maandbetaling te gaan zodat er veel minder premie te restitueren is maar dat was niet meer mogelijk omdat de polis al geroyeerd was. Heeft iemand tips, info etc. die mij kan helpen mijn teveel betaalde premie sneller dan pas over drie jaar terug te krijgen? ik ga iig beter vorwaarden lezen en bewaren.

opus4

Re: Premierestitutie Orion Direct

Ongelezen bericht door opus4 »

beste marlies,

helaas heb je ook wel een van de slechtste verzekeraar gekozen.... hoe kom je daar eigenlijk bij, prijs is niet alleen belangrijk. alles is leuk als je een polis afsluit, maar dan krijg je een schade.... dan mag je gaan bellen naar een 0900 nummer tegen weet ik hoeveel cent per minuut. wachttijden wil je niet weten, terugbellen hebben ze nog nooit van gehoord.
je schrijft nu dat ergens anders goedkoper uitbent. een advies kijk nog eens goed of dat wel slim is. de consumentenbond heeft onderzoek gedaan naar tevredenheid van klanten. dan blijkt dat goedkoop ook kan samengaan met goede service. tip: sterpolis.nl of zlm als je in het zuiden woont.......

oja...... ik zou eens goed in je voorwaarden nalezen of daarin vastgelegd is dat men geen restitutie verleent. zoniet schrijf een brief naar het klachten instituut verzekeraars..... wie weet helpt het......

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als de polis al geroyeerd is heb je je geld toch al terug?? Ik kan je verhaal niet helemaal volgen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou zeggen lees de voorwaarden eens goed door.

Nog een andere tip. Als je contractsvervaldatum 30 juni 2004 is.

Ik ga er even vanuit dat op je autopolis de zogenaamde terrorismeclausule is geplaatst per 30-6-2004. Krachtens de voorwaarden mag je 'm dan in de meeste gevallen opzeggen per 30-6-2004. Dit hangt even van de voorwaarden af en de bijbehorende passage van wijziging premie/voorwaarden. Je hebt daar normaal gesproken 1 maand de tijd voor dus snel handelen is geboden. Suc6. Bedenk wel dat je dan 5 dagen geen dekking hebt gehad. Als je in die 5 dagen geflitst bent of zo dan kun je wel een boete wegens onverzekerd rijden verwachten. Houd dat goed in de gaten.

Suc6

marlies.coumans

Ongelezen bericht door marlies.coumans »

beste marlies,

helaas heb je ook wel een van de slechtste verzekeraar gekozen.... hoe kom je daar eigenlijk bij, prijs is niet alleen belangrijk. alles is leuk als je een polis afsluit, maar dan krijg je een schade.... dan mag je gaan bellen naar een 0900 nummer tegen weet ik hoeveel cent per minuut. wachttijden wil je niet weten, terugbellen hebben ze nog nooit van gehoord.
je schrijft nu dat ergens anders goedkoper uitbent. een advies kijk nog eens goed of dat wel slim is. de consumentenbond heeft onderzoek gedaan naar tevredenheid van klanten. dan blijkt dat goedkoop ook kan samengaan met goede service. tip: sterpolis.nl of zlm als je in het zuiden woont.......

oja...... ik zou eens goed in je voorwaarden nalezen of daarin vastgelegd is dat men geen restitutie verleent. zoniet schrijf een brief naar het klachten instituut verzekeraars..... wie weet helpt het.....

Reactie: Het betrof een oldtimerpolis volgens artikel 275. Auto was getaxeerd en dan is er geen discussie over de uitkering bij schade. Werk zelf bij de Rabobank en ga nu over naar Interpolis. Het is inderdaad zo dat goedkoop niet altijd zo goed is maar Oriondirect is een van de weinige maatschappijen waar je de oldtimer voor dagelijks gebruik mag gebruiken. dat was voor mij belangrijk. nu stap ik over naar IP. De oldtimer is weg en heb nu een gewone auto. IP is een prima maatschappij.

opus4

Ongelezen bericht door opus4 »

interpolis is inderdaad best oke

Jenske

Ongelezen bericht door Jenske »

Ben helemaal niet blij met Interpolis. en maar reclame maken dat het glashelder is. Ondoorzichtelijke bende is het.

GEBRUIKERSNAAM

Ongelezen bericht door GEBRUIKERSNAAM »

ORION DIRECT is inderdaad een nogal twijfelachtige verzekeringsmaatschappij. Iemand die bij ORION-DIRECT verzekerd is heeft bij mij schade veroorzaakt. Gelukkig heb ik een goede rechtsbijstandsverzekering (VOLVO-insurance) die hard voor mij aan het werk is.(Ze zijn daar zeer goed op de hoogte van de praktijken van ORION-DIRECT)
ORION-DIRECT is een verzekering die eigenlijk nooit schade uitkeerd!!
Ze blijven gewoon eindeloos vragen stellen over de toedracht, dit is een door hun gehanteerde standaard-truc.
Ze zijn ook niet aangesloten bij de ombudsman schade verzekering of enige andere branche-organisatie. Het is wel erg goedkoop, maar dat kan natuurlijk ook als je nooit wat uitkeerd!!
Wel hebben ze een aantal slimme advocaten in dienst, maar die kunnen ze dan ook goed betalen van al die niet uitgekeerde schades.
Een groot commercieel succes dus................totdat er eens uitgebreid aandacht aan wordt besteed in bijvoorbeeld TROS-RADAR.

Gesloten