LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premieverhoging inboelverzekering Delta Lloyd

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mr t

Premieverhoging inboelverzekering Delta Lloyd

Ongelezen bericht door mr t »

Ik heb en binnenkort had een inboedelverzkering bij Delta Lloyd. Al jaren en naar grote tevredenheid totdat ik deze week het bericht kreeg dat ik verplicht van hen in een woonpakketverzekering moet. Het gevolg is dat de premie van mijn inboedelverzekering plotseling stijgt ruim 45%!. De acceptgirokaart voor de nieuwe jaarpremie hebben ze meteen maar meegestuurd. Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen (misschien ook bij andere verzekeringsmaatschappijen)

Gast

Re: Premieverhoging inboelverzekering Delta Lloyd

Ongelezen bericht door Gast »

45%??

Lijkt me onwaarschijnlijk. Als het een pakket is dan zitten daar dus meerdere verzekeringen in. Ben je daar niet mee in de war. Dat je nu dus een totaalpremie betaald.

ejwedje1

Ongelezen bericht door ejwedje1 »

Ik had een totaal pakket van Delta Llod. Gingen met 16% omhoog. Heb gelijk opgezegd na 20 jaar en ben overgestapt naar een collectieve verzekering van mijn werkgever. Blijken de voorwaarden ookwat beter. Mooi meegenomen toch.

mr t

Nee, ik ben niet in de war. Ik had echt alleen maar een inboedelverzekering en geen pakket (de overige verzekeringen van het pakket had ik of niet nodig en al mijn andere verzekeringen had ik al jaren geleden ondergebracht bij andere verzekeraars). In de begeleidende brief van Delta Lloyd staat ook echt aangegeven dat ik ineens voor meer zaken ben verzekerd omdat het zo goed voor de klant zou zijn. En verder: de facturen die ik via mijn tussenpersoon krijg liegen niet, net zo min als mijn bankafschriften. Ik heb echt te maken met een flinke premieverhoging en verandering (lees verslechtering) van voorwaarden. Dat ik me ook nog vergis blijkt ook uit het feit dat er in een begeleidende brief wordt aangegeven dat ik van de verzekering af kan binnen 30 dagen na contractsvervaldatum. Het lijkt er op dat Delta Lloyd iedereen een woonpakket in de maag wil splitsen. Vreemd genoeg wordt de inboedelverzekering nog wel genoemd als afzonderlijk product op de website van Delta Lloyd.

clafra92

Ongelezen bericht door clafra92 »

Inderdaad is Delta Lloyd bezig haar losse schadeverzekeringen te verzamelen. Wij maken inderdaad mee dat er enorme stijgingen zijn, 45% is beslist niet de grootste stijger helaas. Mooi moment om het hele pakket weer eens tegen het licht te houden.

Wel is het zo dat de voorwaarden worden verbeterd, er is geen enkele polis die er qua voorwaarden op achteruit gaat! Je kunt je alleen afvragen of de aanpassing voor u persoonlijk wel zinvol is. U kunt van de overeenkomst af omdat de premie in, voor u, negatieve zin wordt aangepast.

Delta Lloyd is net zoals de andere verzekeraars bezig om haar produkten te versimpelen. Hadden we vroeger 40 verschillende inboedelverzekeringen, dat wordt nu teruggebracht naar 1. Waarschijnlijk om de verkoop via internet in de toekomst beter mogelijk te maken.

Binnenkort zal het losse woonproduct verdwijnen van de website.

Gast

clafra92,
Uit je reactie op de topic van mr t maak ik op dat jij voor de genoemde maatschappij werkt.

Was het niet charmanter geweest als aan mr t had aangegeven wat hij tegen dit fenomeen kan ondernemen, in plaats van volmondig te beamen dat het goed is????

Ik heb zelf nog nooit een verhoging meegemaakt die goed was voor mij. Want als de maatschappij moet uitkeren zullen ze te allen tijde proberen om het allerlaagste bedrag aan je toe te kennen.

Zelf heb ik al mijn verzekeringen bij 3 verschillende maatschappijen onder gebracht. En dat heb ik al 25 jaar geleden gedaan omdat ik on te vreden was over de maatschappij waar ik eerst alles bij had verzekerd.

Dus mr t, laat zien dat je boven elke pressie van Delta Lloyd staat.
Jij betaalt, dus jij bepaalt !!!!!!
Succes

mr t

Dat de verzekerden er in de nieuwe opzet van Delta Lloyd niet op achteruit zijn gegaan wat betreft de voorwaarden klopt niet. Zo wordt schade uit bijgebouwen alleen nog vergoed bij inbraak (was niet het geval) en is schade aan zonweringen en antennes gelimiteerd. Verder zijn een aantal extra vergoedingen (voor opruimingskosten, tuinaanleg en extra kosten voor een hotel) naar een vast bedrag gemaximeerd en niet meer naar een vast percentage van de verzekerde som. Ook is voor een aantal grote steden een (extra) eigen risico ingesteld van € 225,- bij diefstal en inbraakschade.
Wat nog het meest storend is, is dat van het ene op het andere moment een woonhuisverzekering, een aansprakelijkheidsverzekering en een kostbaarhedenverzekering worden gekoppeld aan een inboedelverzekering. Het is, als je huurder bent van een woning natuurlijk grote onzin om wel premie te moeten betalen voor een woonhuis. Heb inmiddels bij een andere verzekeraar een inboedelverzekering (en alleen een inboedelverzekering) afgesloten tegen betere voorwaarden en een lagere premie. Heb nu ook een polis voor een jaar, terwijl dat bij Delta Lloyd niet mogelijk is. Afgesloten bij directe aanbieder dit keer, want mijn verzekering van Delta lloyd is in de twaalf jaar dat ik de polis heb gehad ook nog bij vijf tussenpersonen ondergebracht geweest.

Gast

Die nieuwe woonverzekering is inderdaad niet in alle gevalen een verbetering. Ik ken klanten die er qua voorwaarden zeker wel op achteruit zijn gegaan. Denk maar eens aan bijvoorbeeld een paardrijzadel dat in de manege is opgeslagen. Nu dus niet meer gedekt, en eventuele aanvullende clausules zonder pardon van de polis verwijderd.

Niet alleen een premieverhoging is reden tot opzeggen, maar ook al zou de premie lager uitvallen dan blijft er een reden tot opzegging voor de klant. Aanpassing voorwaarden blijft aanpassing voorwaarden. Wat mij betreft is de nieuwe polis zeker geen verbetering.

Gesloten