LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prepensioen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Geert Duiven

Prepensioen

Ongelezen bericht door Geert Duiven »

Ik ben jarenlang werkzaam geweest bij een technische groothandel.
Gedurende die tijd heb ik, nadat de VUT afgeschaft was, enkele jaren via de Vutech prepensioen premie betaald. Ook het prepensioen is inmiddels afgeschaft.
De uitvoerende organisatie Vutech, heeft de uitkering van het opgebouwde prepensioen via Syntrus Achmea Pensioenbeheer B.V. geregeld.
Vanaf het jaar/maand dat je 61 wordt, kan, na aanvraag, een uitkering per maand plaatsvinden van je opgebouwde prepensioen.
Wat mij opgevallen is, dat je zelf alle initiatieven moet nemen ter verkrijging van deze uitkering. Doe je voor het bereiken van de leeftijd van 64 jaar en 6 maanden niets, dan vervalt de uitkering.
Tevens zit er op de uitkering geen nabestaanden dekking, zodat bij overlijden de uitkering direct stopt, ongeacht het feit dat je een partner hebt.
Ik betwijfel of iedereen die recht heeft op zo'n uitkering hiervan op de hoogte is.
Ik heb mijn recht zelf ontdekt op de voorlichtingssite van mijn pensioenen.
Wie heeft een vergelijkbare ervaring?

Gesloten