LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
bobmaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2011 23:02

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door bobmaas »

Update vandaag 3 augustus:
Nadat ik mijn klacht in week 29 naar webcare van ProAssist gestuurd had werd ik gemaild om een belafspraak te maken. Maandag 26 juli werd ik gebeld en er werd mij niets meer verteld dan elke andere telefoniste van ProAssist mij tot nu toe heeft kunnen vertellen, de camera wordt gemaakt en dan komt hij terug. Hij zou die maandag of dinsdag binnen komen en ik zou daar afgelopen dinsdag over gebeld worden door iemand anders omdat degene die ik gesproken had er dinsdag niet zou zijn. Geen verrassing was het dan ook dat ik dinsdag NIET gebeld werd en ik woensdag een e-mail kreeg. Allemaal prima maar constant niet nakomen wat er gezegd wordt is gewoon heel vervelend.

Woensdag (27 juli) kreeg ik een e-mail met het volgende bericht:
QUOTE
Uw toestel is na beoordeling naar het reparatiecentrum verzonden onder een special attention.
Bij terugkomst wordt het toestel door ons testcentrum onderschept en getest op camera gebruik.
UNQUOTE

Hij zou die dag of de dag ervoor binnen komen dus ik neem aan dat hij weer, voor de zoveelste keer, terug is naar het reparatie centerum..

ProAssist heeft mijn bericht op Kassa gelezen, ik werd afgelopen vrijdag (29 juli) gebeld naar aanleiding van mijn klacht en mijn klachten die op verschillende internet site's staan zoals deze. Marijn Brouwer, waarvoor ik al verschillende keren een terugbel verzoek had neergelegd bij de klantenservice, kon mij nu wel opeens bellen nu zijn naam op internet stond. Hij zei mij dat hij het vervelend vond wat er al die tijd met mijn toestel gebeurt (of juist niet gebeurt) was maar stelde nog wel even dat mijn verhaal, dat u boven kunt lezen, uit zijn verband getrokken was (alles is door ProAssist opgenomen dus zij kunnen het best nog een keer naluisteren). Ik verzeker u beste lezer dat ik niets erger heb hoeven maken dan dat het al is. Dat organisaties zoals ProAssist blijven bestaan vind ik onbegrijpelijk. Dit is toch geen manier om met je klanten om te gaan?!

Mijn toestel wordt nu door ProAssist voor de aller laatste keer nagekeken (dit zou afgelopen week gebeurd zijn maar weet nu nog steeds niets). Mocht de klacht weer niet opgelost zijn dan krijg een nieuw toestel. Zien is geloven..

Gister (2 aug.) maar weer eens gemaild en daarna gebeld. Ik moest maar wachten tot ik reactie had op mijn e-mail. Krijg ik aan het einde van de dag:

QUOTE
Het reparatiecentrum geeft aan de camera te hebben vervangen.

Helaas heb ik nog geen nadere informatie van het testcentrum. Ik zal dit dagelijks in de gaten houden en zal contact met u opnemen zodra de uitslag van de test bekend is.
UNQUOTE

Zijn ze nu aan het rekken of lijkt dat maar? Als mijn toestel echt gerepareerd is dan kan hij toch gewoon terug gestuurd worden?

Ik krijg dus mijn toestel na ruim 3 MAANDEN terug en over compensatie wordt niet gesproken.

Iemand een idee? Of moet ik mijn rechtsbijstand verzekering aanspreken?

Ik houd u op de hoogte!

Groeten Bob Maas

Gold1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2011 12:49

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door Gold1990 »

Ik heb het zelfde probleem meegemaakt. Eerst probeer ik Pro Assist te bereiken om half 10 in de ochtend, heb 10 minuten aan de telefoon gehangen en kreeg steeds maar te horen dat alle medewerkers in gesprek waren, aangezien ik mobiel belde kostte het mij gewoon extra geld om te bellen. Later op de dag opnieuw gebeld, weer geen gehoor, toen heb ik uit eindelijk een mailtje gestuurd, die werd pas 2 dagen!!! later beantwoord. En dat terwijl in de polisvoorwaarden staat dat er binnen 4 uur geantwoord en iets geregeld moet zijn, maar afijn, ik kreeg tenminste gehoor en heb nog maar eens uitgelegd wat de situatie is, het gaat om een batterij die niet meer naar behoren werkt en dus vervangen moet worden, daar betaal ik tenslotte premie voor. Weer een dag later werd ik gebeld dat ze vanaf vrijdag tot maandag helemaal vol geboekt zaten. Ben ik schappelijk en zeg dan kan het op dinsdag tussen 18.00 en 22.00 uur. Wordt ik op dinsdag avond gebeld dat de koerier onderweg was maar vertraging heeft en 1,5 uur later zou zijn. Afspraak gemaakt voor vandaag komt er een koerier langs met een afgeragd HTC telefoontje.

Ik meteen weer bellen naar de servicedesk en gezegd dat ik een volwaardig vervangend toestel wil hebben. Krijg ik de reactie we hebben geen Blackberry meer liggen. Dus ik geef meteen aan dat ik mijn Blackberry terug haal bij de koerier en dat ze die telefoon in hun ... kunnen steken. Ik ga niet minimaal 4 weken wachten tot ik eindelijk bericht krijg hoe het staat met de reparatie( HET GAAT OM EEN BATTERIJ). Heb meteen mijn verzekering opgezegd en heb zelf maar een nieuwe batterij besteld.

Echt een heel erg slechte service en hun personeel kan nog wel eens naar een luister cursus.

knabbab
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:52

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door knabbab »

Ook ik baal enorm van Pro-assist ongelovelijk hoe die omgaan met klanten.
In december hebben wij twee abonnementen afgesloten bij T-mobile en daarbij een verzekering genomen,ik wist niet dat het bij een verzekeringmaatschappij was ,ik dacht verzekerd te zijn via t-mobile maar dat ,dat niet zo was kwam ik achter toen een van de galaxy telefoons kapot was gegaan.Onnozel misschien maar met het toestel terug naar t-mobile daar werd verteld contact op te nemen met Pro-assist dat was de maatscahppij waar de verzekering was afgesloten.Dus contact op genomen twee januarie,toestel werd na nogmaals te hebben gebeld op gehaald op 8 januarie en in bruikleen een oud toestel waar alleen mee gebeld kon worden ,terwijl wij een abonnement hadden afgesloten voor bellen en internet.
Wel betaalde we de voledige abonnementskosten.Na 6 weken want dat was maximaal dat de reparatie zal gaan duren heb ik gebeld maar toestel was nog in reparatie wel erg dat ze je daar niet even van op de hoogte stellen,weer een week later nog geen bericht dus maar even naar T mobile gegaan maar helaas....die geven niet thuis,we mochten het fijn uitzoeken met Pro-assist.wekelijks belde ik kreegte horen dat het druk was weinig personeel enz enz.op woensdag 14 maart was voor mij de maat vol had sterk het idee dat ik aan het lijntje werd gehouden.heb dus gebeld en werd van het kastje naar de muur gestuurd kreeg nummers die ik kon gaan bellen 08007111 en daarna weer 0800 7112 maar ook die was niet in gebruik.
Begon hoelaner hoe bozer te worden weer bellen dan weer het hele verhaal gedaan ogenblikje mw..... en daarna tututututuuut verbinding verbroken pffffff en weer bellen weer een ander aan de lijn weer alles uitgelegd.Uiteindelijk een medewerkster die begrijpt heb haar naam genoteerd,ze gaat het uitzoeken terwijl ik aan de telefoon blijf,komt ze terug met het verhaal dat het leentoestel word omgeruild zodat mijn kind op internet kan en ze vertelde dat ter compensatie de 30 euro eigen risco werd kwijtgescholden,en er werd spoed achter gezet.Nou ik was blij met dat antwoord en twee dagen later werd het toestel omgeruild.En toen weer wachten wachten en wachten.Donderdag dan eindelijk het bericht dat het toestel klaar was en dat het zaterdag werd gebracht mijn kind blij ik blij.Schets mijn verbazing dat de medeweker die het toestel komt brenegn 30 euro wil ....ik het hele verhaal uitgelegd en hij ging erover bellen nou de mederwekster had inderdaad een aantekening gemaakt maar daar stond niet de kwijtschelding in van 30 euro .....
en moest er gewoon betaald worden zo niet dan werd het toestel weer meegenomen .Ik was enorm boos wat een verzekering is dat zeg .... 13 weken later ....nog geen telefoon terug.Wat nu ....mondeling toezeggingen zijn toch ook van kracht?Moet ik nu naast de abonnementskosten die gewoon betaald moest worden ook de 30 euro gaan betalen?Wat zijn mijn rechten dan?

knabbab
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:52

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door knabbab »

Nadat ik het stukje hierboven had geplaatst ben ik opnieuw gaan bellen met T-Mobile en moet zeggen dat ik toch wel heel goed werd geholpen en de medewerker begreep mij heel goed,hij gaf aan dat er zeer veel klachten kwamen over pro-assist en dat t-Mobile er weinig aan kon doen ze zijn een op zichzelf staat bedrijf.Wel kwam hij met het volgende voorstel,ik moest opnieuw bellen met pro-assist en een afspraak maken wanneer ze het toestel konden bezorgen en ik moest dan de 30 euro betalen en die 30 euro word terug gestort op mijn rekening door T-Moblie.Kreeg ook het advies om een telefoonverzekering te nemen bij mijn eigen verzekeringsmaatschappij was nog voordeliger ook.Ik heb gebeld met pro-assist voor het bezorgen van het toestel medewerkster was geirriteerd en normaal word een toestel binnen 24 uur geruild of geleverd maar....helaas dat was niet waar.... volgende week zaterdag bent u de eerste.Moet nog maar een weekje geduld hebben, ik ben er verder maar niet op in gegaan en gevraagd of ik een brief kon krijgen met daarin de bevestiging, zo heb ik in ieder geval een bewijs en mocht er in de toekomst zolang het contract loopt bij pro assist nog eens wat zijn vraag ik een mail met daarin hetgeen er is afgesproken.Nou tot zover mijn bericht die al met al toch wel netjes afgehandeld door T-Mobile.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wel kwam hij met het volgende voorstel,ik moest opnieuw bellen met pro-assist en een afspraak maken wanneer ze het toestel konden bezorgen en ik moest dan de 30 euro betalen en die 30 euro word terug gestort op mijn rekening door T-Moblie
Zet dat even zwart op wit (mail) met de datum + tijd van het gesprek en de naam van de medewerker.

knabbab
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:52

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door knabbab »

Bedankt,

Had ik inderdaad gedaan,de lijst met namen van medewerkers die ik heb gesproken is behoorlijk lang geworden.

203m
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2012 10:59

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door 203m »

Bijgaand een overzicht van mijn reactie naar ProAssist



Vanmorgen met uw firma gebeld omdat mijn SMARTFOON Samsung GT-I9000 niet meer oplaadt. Afspraak gemaakt dat tussen 1-5 mijn telefoon opgehaald wordt. Wordt ik allereerst om 12 uur gebeld door een van uw koeriers dat hij voor mijn deur staat, dat hij mijn telefoon komt halen. Heb hem gezegd dat de afspraak tussen 1 en 5 staat. Vraagt hij of ik dan niet eerder naar huis kon komen. Nee dus, want ik kan mijn werk niet zomaar neerleggen. Ik houdt me aan mijn afspraken!!!!!!



Om 13.15 staat uw koerier weer aan de deur om mijn telefoon te halen.

Als leen toestel krijg ik een Nokia N73. Wat moet ik daar mee? Men kan er mee bellen en sms-en, en kunt op internet, maar het is zeker GEEN smartfoon. De laatste keer kreeg ik als leentoestel een Samsung smartfoon. Daar had ik nu ook op gerekend. Ik had vandaag al mijn telefoonnummers en Apps op mijn SD kaart gezet zodat ik de meeste Apps weer kan gebruiken op dat leentoestel. Met deze Nokia kan ik totaal helemaal niets, want een SD kaart past er niet in. Bellen en sms-en doe ik bijna niet. Ik werk veel via Internet, haal mijn mail ermee binnen voor mijn werk en prive, Rabobankier, communiceer veel via Facebook en Whatsapp. En al mijn nummers staan op de SD kaart, want de sim kaart kan niet zoveel nummers bevatten. En nu kan ik dus de komende tijd niets, moet gaan wachten tot ik gebeld of gesmst wordt. De vorige keer dat ik mijn telefoon defect had , ben ik hem bijna 9 weken kwijt geweest,(belachelijk lang
) heb veel kosten moeten maken ivm met bellen en sms-en, terwijl mijn abonnement gewoon doorloopt. Deze kosten zijn op niemand te verhalen.

Ik betaal € 9,= euro per maand voor de verzekering van dit toestel, even een voorbeeld, voor mijn opstal verzekering betaal ik € 4,= per maand, en als mijn huis afbrandt , krijg ik op basis van nieuwwaarde een nieuw huis gebouwd. (€180.000)

Procentueel betaal ik erg veel geld voor deze verzekering + bijbehorend leentoestel. Een erg slechte service van Pro Assist, jullie staan al niet zo goed bekend en ik zal ook zeker overwegen om eens verder te kijken naar vergelijkbare verzekeringen, want ik wordt behandeld als een nummer door uw firma, en er wordt totaal geen maatwerk geleverd. Hoeveel mensen hebben er tegenwoordig geen smartfoon? Ons leven is bijna gebaseerd op de Smartfoon, dat hoor ik u denken. Ja, dat is dan maar zo, maar moet ik dan maar contactloos blijven? Want ik ben geenzins van plan om heel veel te gaan bellen omdat a) ik daar meer tijd mee kwijt ben , en b) met dit leentoestel veel meer kosten moet gaan maken.



Ik heb telefonisch contact gehad met een van uw medewerkers , het probleem voorgelegd, gevraagd of ik een Samsung leentoestel kan krijgen, maar nee, regels zijn regels, totaal geen klantvriendelijkheid.



Ik eis van uw firma dat ik een vergelijkbare smartfoon geleverd krijg als leentoestel. Of dat u alles in het werk zet om mijn telefoon binnen een redelijke termijn terug krijg(2 weken vindt ik redelijk)

Ik heb T-Mobile Klantenservice ook op de hoogte gesteld van uw "service", want tenslotte hebben zij mij deze verzekering verkocht. Ook zij zijn het niet eens met uw gang van zaken.



Ik had ook liever gezien dat ik deze mail niet had hoeven sturen, maar gezien mijn ervaringen met jullie ben ik er toe genoodzaakt.

Aan jullie om dit op zo'n kort mogelijke termijn recht te zetten.



Met "vriendelijke"groet,


Reactie Pro Assist:

Goedemiddag,



Vanmorgen met uw firma gebeld omdat mijn SMARTFOON Samsung GT-I9000 niet meer oplaadt. Afspraak gemaakt dat tussen 1-5 mijn telefoon opgehaald wordt. Wordt ik allereerst om 12 uur gebeld door een van uw koeriers dat hij voor mijn deur staat, dat hij mijn telefoon komt halen. Heb hem gezegd dat de afspraak tussen 1 en 5 staat. Vraagt hij of ik dan niet eerder naar huis kon komen. Nee dus, want ik kan mijn werk niet zomaar neerleggen. Ik houdt me aan mijn afspraken!!!!!!



Om 13.15 staat uw koerier weer aan de deur om mijn telefoon te halen.

Als leen toestel krijg ik een Nokia N73. Wat moet ik daar mee? Men kan er mee bellen en sms-en, en kunt op internet, maar het is zeker GEEN smartfoon. De laatste keer kreeg ik als leentoestel een Samsung smartfoon. Daar had ik nu ook op gerekend. Ik had vandaag al mijn telefoonnummers en Apps op mijn SD kaart gezet zodat ik de meeste Apps weer kan gebruiken op dat leentoestel. Met deze Nokia kan ik totaal helemaal niets, want een SD kaart past er niet in. Bellen en sms-en doe ik bijna niet. Ik werk veel via Internet, haal mijn mail ermee binnen voor mijn werk en prive, Rabobankier, communiceer veel via Facebook en Whatsapp. En al mijn nummers staan op de SD kaart, want de sim kaart kan niet zoveel nummers bevatten. En nu kan ik dus de komende tijd niets, moet gaan wachten tot ik gebeld of gesmst wordt. De vorige keer dat ik mijn telefoon defect had , ben ik hem bijna 9 weken kwijt geweest,(belachelijk lang
) heb veel kosten moeten maken ivm met bellen en sms-en, terwijl mijn abonnement gewoon doorloopt. Deze kosten zijn op niemand te verhalen.

Ik betaal € 9,= euro per maand voor de verzekering van dit toestel, even een voorbeeld, voor mijn opstal verzekering betaal ik € 4,= per maand, en als mijn huis afbrandt , krijg ik op basis van nieuwwaarde een nieuw huis gebouwd. (€180.000)

Procentueel betaal ik erg veel geld voor deze verzekering + bijbehorend leentoestel. Een erg slechte service van Pro Assist, jullie staan al niet zo goed bekend en ik zal ook zeker overwegen om eens verder te kijken naar vergelijkbare verzekeringen, want ik wordt behandeld als een nummer door uw firma, en er wordt totaal geen maatwerk geleverd. Hoeveel mensen hebben er tegenwoordig geen smartfoon? Ons leven is bijna gebaseerd op de Smartfoon, dat hoor ik u denken. Ja, dat is dan maar zo, maar moet ik dan maar contactloos blijven? Want ik ben geenzins van plan om heel veel te gaan bellen omdat a) ik daar meer tijd mee kwijt ben , en b) met dit leentoestel veel meer kosten moet gaan maken.



Ik heb telefonisch contact gehad met een van uw medewerkers , het probleem voorgelegd, gevraagd of ik een Samsung leentoestel kan krijgen, maar nee, regels zijn regels, totaal geen klantvriendelijkheid.



Ik eis van uw firma dat ik een vergelijkbare smartfoon geleverd krijg als leentoestel. Of dat u alles in het werk zet om mijn telefoon binnen een redelijke termijn terug krijg(2 weken vindt ik redelijk)

Ik heb T-Mobile Klantenservice ook op de hoogte gesteld van uw "service", want tenslotte hebben zij mij deze verzekering verkocht. Ook zij zijn het niet eens met uw gang van zaken.



Ik had ook liever gezien dat ik deze mail niet had hoeven sturen, maar gezien mijn ervaringen met jullie ben ik er toe genoodzaakt.

Aan jullie om dit op zo'n kort mogelijke termijn recht te zetten.



Met "vriendelijke"groet,



Bedankt voor uw mail aan ProAssist.



Wij betreuren ten zeerste dat u een negatieve ervaring heeft ondervonden op de manier zoals u bent geholpen binnen ProAssist.
Naar aanleiding van onderstaande mail berichten wij u het volgende.



Volgens de verzekeringsvoorwaarden heeft u recht op een smart / voice toestel als leentoestel. Wij hebben destijds alleen een voice toestel kunnen leveren. Hierbij hebben wij voldaan aan de verzekeringsvoorwaarden. Het toestel functioneert naar behoren. Er kan mee gebeld en ge-sms’t worden. Mijn collega heeft destijds aan de telefoon aangegeven dat wij alleen maar een leentoestel komen omruilen mits deze niet meer naar behoren functioneert of defect is. Dit was niet het geval en daarom hebben wij ons te houden aan de regels.



Wij hebben het verzoek ingediend bij het repaircenter om uw toestel met spoed te repareren. Wij hopen dat zij hier gehoor aan geven en alle benodigde onderdelen op voorraad hebben om uw toestel te repareren.



Het spijt ons verder niets voor u te kunnen doen.



Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

whiteflowerrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2013 23:39

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door whiteflowerrr »

Een tijdje terug heb ik een iPhone 4 gekocht bij Vodafone, in combinatie met een abonnement. Deze heb ik verzekerd, om het zekere voor het onzekere te nemen. Deze verzekering heb ik afgesloten bij Vodafone zelf, maar mijn toestel is verzekerd bij Dynafix. Op een dag viel mijn toestel erg hard, waardoor deze uit elkaar lag. Meteen ben ik naar de verzekering (in de Vodafone winkel) geweest, en ik heb een claim ingediend. Ik ben goed geholpen en mijn toestel werd opgestuurd. Wel heb ik 45 euro eigen risico moeten betalen, maar hier was ik van op de hoogte. Na een kleine week mocht ik het weer ophalen. De kapotte onderdelen waren vervangen, maar tot mijn verbazing was het toestel helemaal niet goed gemaakt. Zo was er een pixel op mijn scherm die voortdurend groen bleef. Op de behuizing zaten nog steeds krassen, de camera aan de voorkant was er scheef in geplaatst en de camera aan de achterkant was helemaal bekrast, waardoor scherpe foto's maken niet mogelijk was. (Toen het toestel uit elkaar viel, zat er ook geen lens meer in. Dus de verzekering heeft er een 'nieuwe' lens op gezet, maar het was een bekraste).

De volgende dag nadat ik mijn iPhone had opgehaald, ben ik terug gegaan naar Vodafone om dit te melden. Er is toen een re-claim ingediend en mijn toestel is opnieuw opgestuurd ter reparatie. Dit keer heb ik geen eigen risico hoeven betalen. Weer een week later kwam ik het toestel ophalen. De onderdelen waren opnieuw vervangen en dit keer zag het er veel beter uit. De behuizing was weliswaar nog steeds bekrast, maar voor de rest waren alle problemen verholpen. Tevreden ging ik naar huis. Echter, daar merkte ik dat dit keer mijn wifi signaal heel zwak was. Waar ik voorheen gewoon drie 'golven' had op mijn scherm (dus volop wifi bereik), had ik nu nog maar één golfje, of helemaal geen wifi bereik.

Nou wil ik mijn toestel opnieuw opsturen, maar dat wordt dan al de derde keer dat mijn toestel naar de reparatie moet omdat er elke keer dingen niet goed worden afgewerkt. Is er een grens waarbij een verzekering zo veel keer een toestel mag repareren? Heb ik eigenlijk recht op een nieuw toestel? En zo ja, na hoeveel keer opsturen?

Gesloten