LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
richard84
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2010 13:11

Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door richard84 »

Afgelopen augustus is helaas mijn iPhone onder water geraakt (inclusief mezelf in een gracht gevallen). Na het toestel te laten drogen geprobeerd het weer aan te krijgen, maar helaas, geen succes. Vervolgens met Pro-assist, de huisverzekering van t-mobile, gebeld. De koerier bracht binnen 4 uur een leentoestel en mijn telefoon zelf zou gecontroleerd worden en binnen 2 tot 6 weken zou het probleem verholpen zijn. Na twee en een halve week heb ik zelf maar even contact opgenomen of er al nieuws was over de telefoon. De dame aan de telefoon gaf aan dat mijn telefoon afgeschreven was en er een nieuwe in bestelling was, over levertijd kon zij niet zoveel zeggen. Na nog eens anderhalve week heb ik weer contact gezocht met de helpdesk, met de vraag of er al meer bekend was over de toestellen. Helaas kon de dame mij niets beloven, er was een probleem met de levering, maar waarschijnlijk wisten ze binnen een à anderhalve week meer. Een week later heb ik weer gebeld en nu vandaag weer. Elke keer is het verhaal hetzelfde, de iPhone zijn in bestelling bij Apple, daar is een leveringsprobleem en ze hebben geen idee hoe dit opgelost gaat worden. De telefoniste gaf aan dat het probleem al vanaf begin augustus speelde en zij geen idee had van wanneer dit opgelost zou kunnen worden. Na 2 maanden (!) hebben ze zelfs bij de leverancier nog geen indicatie of toezegging kunnen krijgen. Mijn vraag is, waar kan ik mij zo langzamerhand op beroepen? Deze maand werd weer netjes de premie afgeschreven van mijn verzekering, maar ondertussen heb ik al 2 maanden niet meer het toestel waarvoor ik verzekerd ben. Ik wil graag begrip opbrengen voor de leveringsproblemen van pro-assist, maar zo langzamerhand verwacht ik als klant ook dat deze maatschappij nu een stap in mijn richting zet. Weet iemand wat mijn rechten in deze kwestie zijn?

P.S. voor iedereen die nog een telefoonverzekering overweegt, ik twijfel ontzettend over het nut ervan: het vervangende toestel is van zulke lage kwaliteit dat ik mijn internetabonnement momenteel absoluut niet kan benutten, de extra kosten voor sms-en en bellen in plaats van skypen en pingen rijzen de pan uit, ik moet een navigatiesysteem lenen omdat ik mijn telefoon niet meer kan gebruiken en twee maanden zonder informatie in de wacht staan is bijzonder frustrerend. Het was ondertussen veel makkelijker geweest geen verzekering te hebben en nu voor 200 euro een gebruikte telefoon van marktplaats te halen.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door Byob »

Vindt dat het tot nu toe best nog redelijk heeft gelopen.

Het leveringsprobleem, is natuurlijk moeilijk na te gaan.
Maar als het zo is, dan is dat eigenlijk overmacht.

Je zou ze hooguit kunnen vragen de zaak af te wikkelen op basis van contanten ipv een nieuwe telefoon. Maar de voorwaarden zullen hier denk ik niet in voorzien.

Sab85
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 okt 2010 16:02

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door Sab85 »

Ik snap dat het frustreert, maar idd, zoals al gezegd, overmacht is overmacht, pro-assist kan niks veranderen aan een leveringsprobleem van Apple.
Dat daar problemen in waren was al lang bekend, dit is regelmatig in het nieuws geweest. Laatste tijd niet meer, maar ja, zo boeiend is het ook niet om elke werkdag bij het nieuws te horen te krijgen dat er nog stééds problemen zijn.

Dus ik snap je frustratie, maar vind dat je iets overdrijft. En wat voor stap moeten ze naar jou zetten? Een telefoon van hetzelfde kaliber geven?

Heb nog even geduld...

Grotere frustratie is dat Pro-assist niet uit zichzelf laat weten dat iets klaar is of vernieuwd wordt. De blackberry van mijn man is ook weg voor reparatie, hebben na 6 weken en 1 dag (termijn was 6 weken) gebeld en hij bleek al klaar en alles te zijn, maar ons dus niet bellen voor een afleverafspraak. Morgen komt hij terug... eindelijk!

richard84
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2010 13:11

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door richard84 »

Heb uiteindelijk via de mail contact kunnen krijgen met pro-assist. Hierin gaven ze aan dat ze nog steeds niets konden beloven, maar dat er ondertussen wel een geruct was dat er nieuwe iphones aankwamen. Ik mocht trouwens ook uit elk ander leverbaar toestel in Nederland kiezen. Omdat ik het nu wat beu was heb ik gezegd dat ik dan wel een Nokia n8 wilde (volgens nokia.nl leverbaar én op voorraad). Als reactie hierop kreeg ik dan weer te horen dat deze nog niet leverbaar was en dat ze deze bij pro-assist pas in januari verwachten. Maar het letterlijke zinnetje in de mail was:

U mag uiteraard altijd kiezen voor een ander toestel en u heeft dan de keuze uit alle in Nederland te leveren toestellen.

Maar ik begrijp zo langzamerhand dat deze belofte eigenlijk ook kant noch wal raakt. Vraag ik me zo langzamerhand af of ik me nu op deze belofte kan beroepen? Want anders lijkt het er wel heel erg op dat je, ondanks dat je een verzekering afgesloten hebt, alsnog gewoon speelbal van deze firma bent.

Edit: bedankt voor de reacties :-)

tkuijper
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:53

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door tkuijper »

Ik denk dat het tijd is eens wat klachten te gaan verzamelen en deze gebundeld in te leveren bij een programma als kassa of bijvoorbeeld aan meneer v 't Hek te sturen als koren op zijn molen rond zijn tirade tegen de belabberde service rond T-Mobile.

Ik heb namelijk het sterke vermoeden dat Proassist het vertraagd uitleveren van toestellen en het leveren van ondergemiddelde service gebruikt als strategie om het aantal claims laag te houden. Immers: als je weet dat je je toestel weken, misschien wel maanden kwijt bent en je vooraf weet dat deze procedure erg moeizaam verloopt, denk je wel driemaal na voordat je je telefoon door Proassist laat ophalen. Je doet dit dan alleen in het uiterste geval en dit reduceert derhalve het aantal claims.

Aangezien dit uiteraard geen nette manier van zaken doen is van deze verzekeraar en het als individuele consument bijzonder lastig is hier iets tegen te doen stel ik voor zoveel mogelijk klachten te verzamelen en deze collectief aan de kaak te laten stellen. Wie weet gebeurt er dan eindelijk wel eens wat en verbetert Proassist haar dienstverlening aan haar klanten die hier toch netjes voor betalen.

Graag ontvang ik klachtverhalen op [email protected]. Ik zal dit bericht ook op de andere relevante fora plaatsen.

Vriendelijke groet,

T. Kuijper

charlotte-vderv
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2010 12:23

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door charlotte-vderv »

Richard:
Je stelt je niet aan, ik heb precies hetzelfde probleem met Pro Assist!
Ik heb mijn toestel 27 september laten ophalen door de verzekeringsmaatschappij.
Ondertussen, 5 november, weet ik alleen dat ze een nieuw toestel hebben besteld maar niet weten wanneer die geleverd wordt. En daar betaal je je premie dan voor. Buiten de slechte service, is het ook zo dat je telefoonrekening maar blijft stijgen. Ik deed ook alles met Ping/What's app en Skype. En denk maar niet dat ze iets vergoeden. Heb ze net nog een keer aan de telefoon gehad, natuurlijk op eigen intiatief hen moeten bellen, en HOPEN dat ik een nieuw toestel heb voor het nieuwe jaar. Ik ben het zat, wil geen ander toestel dan de iPhone. Ik wil ook wel eens weten wat ik voor een stappen kan ondernemen want dit hoef je als klant zeker niet te pikken!

Charlotte.

Deewtje
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2009 03:33

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door Deewtje »

Ik heb deze zomer verbouwd en mijn iPhone in mijn werkbroek laten zitten, dus ik hoorde een gek geluid en toen bleek het dat ik mijn telefoon had meegewassen. Niet erg handig!!! Telefoon werd netjes binnen de tijd opgehaald op 04-09-2010 dus dat is ook al een tijd geleden. Ik heb meerdere malen naar proassist gebeld na 2 maanden het eerste telefoontje gepleegd met de klacht waarom er nog geen cocntact met mij was opgenomen. Vandaag kreeg ik te horen dat het wegens onderbezetting was. Ik mocht ook een toestel naar wens uitzoeken maar ik wil een iPhone! Ik ben dus op zijn zachts gezegd erg ontevreden over hoe ik tot nu toe ben behandeld, ik kreeg opgegeven moment een opmerking naar mijn hoofd gesmeten waarom ik mijn telefoon in de wasmachine had gestopt. Ik vond dit ronduit belachelijk dat ik op die manier door een medewerkster te woord word gestaan!!! Ze mogen het toestel naleveren en ik heb mijn verzekering daar opgezegd. Ik ga ook nooit meer met dit bedrijf in zee. want als je al bijna een jaar met hetzelfde probleem kampt en er niks aan doet of je klanten een goed compromis biedt als bedrijf zijnde dan ben je toch naar mijn idee heel erg verkeerd bezig. Met keert alleen uit in natura dus ze sturen je ook geen geld om je telefoon dan maar zelf bij apple te gaan bestellen. Erg spijtig want daar kunnen ze wel hun klanten mee tegemoet komen, maar dat zal we lte duur zijn denk ik. Ik hoop dat ze een koude douche krijgen en dat het radar personeel hier op tv wat mee gaan doen om ze flink door het slijk te trekken want dat doen ze namelijk ook met hun klanten!!!

Spaargaren
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2010 15:05

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door Spaargaren »

Ik heb een Iphone via T-Mobile… op zich nog steeds niks mis mee , met daaraan gekoppeld het internet waar je ook apart voor betaald (gaat nog steeds goed).
Maar daar komt het: ze raden toen mij aan de mannen en vrouwen in de T-Mobile winkel met van die ontiegelijke mooie shirtjes aan om een verzekering erbij af te sluiten.
Tja ik moet zo’n 2 jaar met phoon’tje doen en er kan altijd wat gebeuren, …toegegeven feitje is dat als je uiteindelijk de verzekering afsluit daarna zeer gemakkelijk met het toestel omgaat.
De mijne is al eens in het toilet gevallen: ik kreeg daarvoor een nieuwe terug.
De tweede keer was er wat met het beeldscherm, kan gebeuren; werd gemaakt.
De derde keer was een beetje stom maar goed het beeldscherm was kapot.
En vanaf dat moment begint het, de voorgaande keren werd de phone rond de 4 weken gebracht!
Dus de 4e keer dat ie terug kwam duurde het 6 weken met als resultaat dat het beeldscherm al na een paar dagen gek ging doen en uiteindelijk kapot was.
Effijn even bellen en nadat hij opgehaald was moest ik wederom 5 tot 6 weken wachten, ze kwamen hem weer brengen en bij de deur vroeg ik aan de jongen of hij het even wilde controleren.
Hij zegt: joh hij is niet goed hoor er zitten allemaal strepen door het scherm, ik zei dat dat de vorige keer ook al was.
Kom even binnen drink even een colaatje en dan bel ik even pro Assist, krijg ik wederom een meisje aan de telefoon , die was volgens mij het leven helemaal zat ze vond het een *** bedrijf waar ze werkte en dat ze zo met hun klanten omgaat ik moest gewoon mijn eigen woede opzei zetten om haar te kunnen kalmeren en gerust te stellen .
Je snapt het al ze kon me niet helpen niet eens een mailtje of het met spoed kon.
Gelukkig hebben we tegenwoordig de bandjes nog van de opgenomen gesprekken dus daar zal wel een snaar geluisterd worden.
Maar goed weer kon hij de phone meenemen, maar goed ik doe er ook veel zakelijke dingen mee en staat met meerdere dingen van apple gesynchroniseerd .
Dus tel mee 6+5 is al 11 weken nu reken ik weer op een week of 6 .
Want ik bel ze gister na 3 weken op hoe het met de status is, word doodleuk tegen me gezegd dat ze hem vergeten waren en lag nog ergens in 1 of ander kantoor ze zouden hem met spoed opsturen.
Tja daar heb ik natuurlijk niks aan ik heb gevraagd om een chef van haar te kunnen spreken maar dat kon natuurlijk niet.
Ook heb ik T-Mobile gebeld want ik vind ook hun verantwoordelijk van mijn phone,
Via hun heb ik die phone + internet abonnement en uit een T-Mobile store, een beetje chagrijnig meisje aan de telefoon die zei dat zij er niks mee te maken had.
Maar ze gaf me wel welgeteld 5% korting op de volgend maand afrekening.


Pro asssist vind ik tot nu toe de zaken slecht afhandelen en slechte service !!
En T-Mobile vind ik net zo onredelijk en slecht de zaken afhandelen voor hun eigen klanten , het zijn wij allen die hun dingen betalen en ik vind dat ze dan ook wel voor en achter hun klanten behoren te staan.
Ze besteden de verzekering uit waarvoor denk ik een hoop geld pakken , vervolgens zeggen ze dat ze er niks mee te maken hebben want ja dat doet de verzekering.
+ de kosten die ik betaal voor het internet en waarvan ik nu geen gebruik van kan maken.
Al met al slechte service van beide , dus mensen denk goed na over de verzekering en zeker ook over T-Mobile want dit is maar een klein puntje van een groter totaal van mindere puntjes!

Mvg Jaco

Edje73
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2010 15:33

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door Edje73 »

Ik heb mijn Iphone onlangs verzekerd bij gsmverzekeren.nl, weet iemand hier iets van?

leoduijts
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2010 19:10

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door leoduijts »

Ook ik heb een vervelende ervaring met pro assist.
op 14 september 2010 heb ik mijn kapotte I-phone laten ophalen.
hierbij heb ik een(tweede hands) vervangend toestel ontvangen.
op 4 oktober is dit vervangende toestel gestolen, en kreeg ik hiervoor een rekening van € 379,00 van pro assist.
na dit te hebben betaald ben ik netjes blijven wachten op mijn eigen toestel.
maar ik vond het vandaag (17 november) toch wel eens tijd worden te informeren naar de voortgang van de eventuele reparatie.
hier kreeg ik te horen, dat ze geen enkel inzicht hebben wanneer ze denken te gaan beginnen aan mijn toestel.
ze wisten wel te vertellen dat ze op dit moment met de klachten/reparaties van begin AUGUSTUS!!!! bezig zijn.
en dit alles omdat ze de i-phone 3 niet kunnen leveren.
en ze geen nieuwe i-phone 4 willen leveren in plaats ervan.
tevens hebben we dit bij T-mobile gemeld, aan gezien we de verzekering bij de T-mobile hebben af gesloten.
maar die zeggen er niks mee te kunnen.
bij pro assist melden ze ook nog , dat ik wel eventueel voor een blackberry kan kiezen.

ik hoop dat er iemand opstaat die deze oplichters kan aanpakken.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Er zijn nog tal van alternatieve manieren om een mobiele telefoonverzekering te hebben, en scheelt een flinke bom duiten per jaar.
Tevens is de aanmeldperiode -niet zoals o.a. PA hanteert- vrijwel onbeperkt.
Een mobiele telefoon, fototoestel, laptop of losse navigatie e.d. buitenshuis is namelijk ook te verzekeren onder een zgn. 'apparatuur verzekering' bij bijna iedere verzekeringsmaatschappij.
Er is zelfs een grote fiets-/autoclub aangeduid met 4 letters in Den Haag die -naast pechhulp- bijv. een iPhone 4 voor ong. 2 euro per maand kan verzekeren tegen van buiten komend onheil, met een eigen risico van 20 euro.
De dekking is wereldwijd en leden krijgen een extra poliskorting van 5%.
Aanmelden kan volledig online.
Andere verzekeringsmaatschappijen zitten met de premie ongeveer in dezelfde koers.

Verder kan men vrijwel altijd het eerste jaar een beroep doen op de zgn. leveranciers- of fabrieksgarantie tegen eventuele fabrieksfouten van het toestel.
En een dekking binnenshuis kan soms onder de inboedel verzekering, of andermans WA vallen, die velen toch al hebben.
Vaak geldt daar wel een ander eigen risico voor.

Juipke
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2010 10:34

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door Juipke »

Ook ik heb inmiddels de buik vol van Pro-Assist.
Mijn telefoon in op 1 november 2010 opgehaald. Na enkele dagen kon Pro-Assist als melden dat het toestel niet te repareren was en dat er een nieuwe toestel in bestelling stond.
Inmiddels is het 8 december en heb ik nog steeds niets gehoord. Het toestel staat nog steeds in bestelling en er kan niets gezegd worden over levertijd.
Ik betaal wel gewoon mijn abbonnementskosten en kan geen gebruik maken van mijn onbeperkt internet omdat het leentoestel deze mogelijkheid niet heeft.
De medewerkster kan wel zeggen dat ik in ieder geval geen Iphone 3G (niet meer leverbaar) krijg maar minimaal een Iphone 3GS, echter ook hiervan schijnt dat deze niet meer geleverd kan worden.
Op andere forums verschijnen wel berichten dat er mensen zijn die al na 2 weken een nieuw toestel hebben.
Ik vraag me af hoe Pro-Assist hierin handelt en hoe je een voorkeursbehandeling kunt krijgen.
Ik ben zelfs bereid evt. een bedrag bij te betalen voor een ander toestel.

MMEIS
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2010 09:27

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door MMEIS »

.
.
.
Volgende problemen had ik met mijn iphone, Frontje was defect / camera werkte niet zoals het hoorde/ en geen gps ontvangst.

Hun oplossing:
Enkel alleen nieuwfrontje, waar ik zelfs van dacht dat het niet de 3gs was maar de 3g. "aangezien dit er zeer lelijk uitzag.
Camera defect niet verholpen.
Gps werkt nog steeds niet correct.
Frontje zit los en laat los.



• Ik maak elke maand geld na hun over,

• Ten tweede dit is mijn eerste schade aan een toestel

• Ten derde proassist maakt hier fouten, ze Sturen een niet gerepareerde telefoon op en denken er klaar mee te zijn.

• Ten vierde jullie hebben de naam proassist the service company.

• Ten vijfde elke medewerker die ik tot nu toe heb gesproken had een ander verhaal.

• T-mobile stond pas ook in de telegraaf geenstijl ect Negatief in het nieuws

• Geen enkele verantwoordelijkheids gevoel.




Slogan’s op de site van proassist:
• Opzoek na meer service?
• Meer service minder ongemakken,


Teksten op de site:
• Perfecte reparatieservice voor elk apparaat
• Klantvriendelijke en professionele helpdesk

Deze bovenstaande teksten maken ze totaal niet waar, Service kennen ze niet, ze trekken letterlijk hun handen er vanaf. ja sorry meneer wij besteden het uit en wij zien de telefoon zelf niet meer. "MAAR IK BEN TOCH BIJ JULLIE VERZEKERD DUS JULLIE NEMEN DAN TOCH DE VERANTWOORDELIJKHEID?" nee daar hebben we geen zicht op.. Nou sorry hoor... dus hun slogan moet zijn. Geen service veel ongemak. ook zeggen ze "Perfecte reparatieservice voor elk apparaat" ik krijg mijn telefoon terug en het hele frontje laat na 1dag al helemaal los. een lelijk goedkoop frontje om de iphone heen.
Daarna zie ik op de site staan: Klantvriendelijke en professionele helpdesk. de personeelsleden aan de telefoon die praten met de dag anders, ze weten of "niks" of ze verzinnen iets.

ladymo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2011 15:36

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door ladymo »

Ook ik heb een fette baal van pro-assist. Ik heb 6 jan 2011 mijn telefoon in goed vertrouwen afgegeven aan de persoon die inderdaad aan huis je telefoon komt ophalen. Er zat een kleine scheur in het achterkant. Het zou 2 tot 3 weken duren maar inmiddels ga ik de 6e week in en zit nog zonder mijn iPhone. Op 24 jan hebben ze een ieuwe iphone besteld omdat ze het scheurtje niet konden vervangen met een andere achterkant?????Heb net mijn abbonnement overgedragen naar T mobile en kan dus niks. Ik betaal 30 euro per maand voor t mobile en 10 euro verzekering aan pro-assist voor wat ??????
Ik bel elke week met ze en elke week krijg ik te horen dat er een tekort is aan de ipHone 3-16g ja dus....?Ze weten niet wanneer er nieuwe geleverd worden en al helemaal niet hoeveel en ook niet waar ik ergens op de lijst sta om aan de beurt te komen voor een nieuwe !!!!!! Belachelijk. Daar hoeft de klant niet de dupe van te worden. Vraag ik om een vergoeding , nee geen sprake van zeggen ze dan ...wat een machtspsositie hebben dat soort bedrijven ook. Ik snap best dat ze afhankelijk zijn van externe bedrijven die voor hun de reparaties doen en de iPhones moeten bestellen maar daar hoeven wij de klant die altijd braaf alles betalen en in goed vertrouwen telefoons afgeven en denken die heb ik in 2/3 weken weer in mijn bezit toch niet de dupe van te worden. Ze kunnen op zijn minst je tegemoet komen met geen premie betalen of je abbonnement vergoeden want daar heb ik nu niks aan. Heb geen telefoon in mijn bezit die dat aan kan en ook geen navigatie en leuke abs en i tunes muziek afspelen.....zucht .... :( heb niet voor niks gekozen voor een Iphone.
Ik wil gewoon dat ze iets doen voor het ONGEMAK wat je ervan hebt, het vertrouwen is nu ook goed weg en raad ook niemand aan om bij hun een verzekering af te sluiten die ze toch niet waar kunnen maken of op zijn minst de klant tegemoet komen als ze in gebreke zijn dat heet klantvriendelijk en meelevend zijn met de klant.Sta even in de schoenen van de klant. Ze moeten niet iets aanbieden wat ze niet waar kunnen maken.
Hopelijk gaat dit niet al te lang meer duren maar mijn vertrouwen in hun is verre van weg................en mijn geduld raakt langzaam op, wanneer kan ik nou gaan genieten van mijn iPhone.....over een half jaar zeker :evil:

Xiria 83
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:36

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door Xiria 83 »

Ik wil hierbij een klacht indienen, ik ben het ronduit zat !!!!
Ik wil ook iedereen waarschuwen om nooit met Pro Assist in zee te gaan....
Normaal gesproken dien ik nooit snel klachten in, maar nu (helaas) dus wel.

Mijn dochter heeft sinds 27 september 2010 een Black Berry met abonnement afgesloten bij T Mobile.
Ze heeft mij moeten overtuigen, voordat ik haar toestemming gaf een telefoontoestel met abonnement zou geven.
Mijn dochter vertelde me dat ze de kosten beheersbaar zou houden, omdat ze veel zou gaan ‘pingen’.
Maar goed, ik ging overstag. Dochter superblij met haar telefoon.

Begin februari 2011 viel ineens haar mobiel uit, alle telefoonnummers en ‘ping contacten’ waren opeens weg. Alles werd opeens gereset.
Een software probleem. Met het feit dat het glas van haar cameralens kapot was, meldde ik deze klacht bij Pro Assist.
Er werd een leentoestel gebracht (een Nokia), overigens geen vergelijkbaar toestel zoals in het contract staat en waar we voor getekend en betaald hadden !!!!
We kregen dus een ouderwets toestel zonder internet aansluiting.

Ik heb bijna wekelijks gebeld, de reparatie zou maximaal 4 weken gaan duren werd mij telefonisch vermeld.
Vorige week kreeg ik (na 5 weken wachten) telefonisch te horen van Pro Assist (check jullie informatie systeem maar onder referentienummer 17715257) dat we een ander toestel zouden krijgen (met een nieuw IMEI nummer). Dus een NIEUW toestel !!!!!!!!!!

Vandaag werd het toestel geleverd (na ruim 6 weken !!!!)
Het toestel wat geleverd was, was het OUDE toestel, dus niet de nieuwe die ons telefonisch beloofd was.
En wederom is het softwareprobleem niet opgelost, we zijn helemaal weer totaal terug bij af. En waarom moeten we in hemelsnaam 6 weken wachten, als we toch een nieuw toestel zouden krijgen :twisted:

De abonnementskosten zijn ondertussen ook al opgelopen (ruim 60 euro i.p.v. 22,50 euro per maand).
Het kost me naast de ongemakken, ook nog eens extra geld !!!!

Kortom, Pro Assist : kom jullie belofte na en stuur a.u.b. een nieuw toestel op.

Vandaag heb ik telefonisch een aardige mevrouw van Pro Assist gesproken, ze zou het met haar leiding gevenden opnemen. Dit klopte niet, omdat ze zelf in het computer systeem zag dat er een nieuw toestel geleverd zou worden. En nu krijgen we het oude kapotte toestel :evil:

Ook heb ik vandaag de bedrijfsleider gesproken van de T Mobile winkel in Doetinchem.
Hij zou ook een email gaan sturen naar Pro Assist, omdat de service ronduit schandalig is !
Er werd ons mondeling een nieuw toestel toegezegd, die belofte werd niet nagekomen.
Het leentoestel was niet een ‘vergelijkbaar toestel’ en zit ik nu met een extra hoge rekening deze maand !
En het heeft 6 weken geduurd....

Ik hoop echt dat er nu eens iemand luistert bij Pro Assist en de beloftes nakomt die ons telefonisch gedaan zijn….

Dus, een ieder die dit leest en overweegt een leuke toestelletje aan te gaan schaffen, met een verzekering bij Pro Assist adviseerd ik : zoek een andere verzekerings maatschappij !!!! Want ik zal nooit meer (opnieuw) in deze Pro Assist val trappen.

Wesselheid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2011 11:44

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door Wesselheid »

Aan dit topic te zien zijn er veel meer mensen die onzorgvuldig geholpen worden door ProAssist.

In januari 2010 heb ik voor het eerst een iPhone 3gs aangeschaft bij T-Mobile en er meteen de meest uitgebreide verzekering bij genomen (7,95 p/m). Na 4 maanden ging het toestel stuk en kreeg ik een nieuw "refurbished" toestel.

Voor de duidelijkheid , een refurbished toestel is een toestel met een fabricage fout er in. Dit toestel wordt teruggestuurd naar (in dit geval) Apple, die het probleem verhelpt. Deze toestellen worden voor veel lagere prijzen verkocht aan bedrijven als ProAssist.
Wat een beetje jammer is , is dat deze toestellen van veel lagere kwaliteit zijn en (in mijn geval) binnen 2 maanden stuk gaan.

Mijn toestel is op het moment weer opgehaald door ProAssist , terwijl dat al mijn 3e iPhone is .

Ik snap niet waarom een bedrijf als ProAssist niet een fatsoenlijk toestel bij Apple besteld. Op deze manier blijven je klanten bezig en moeten zij weer een maand doorbrengen met een Nokia toestel wat zij een "smarphone" durven te noemen.

Bovendien gaat ProAssist erg onzorgvuldig om met de gegevens van de klant . Ik heb meerdere malen meegemaakt dat de chauffeur voor de deur stond met een vervangende Nokia van 10 jaar terug terwijl ik betaal voor een vervangende "smartphone".

Ik heb tussendoor een ander telefoonnummer gekregen en heb ProAssist daar meerdere malen van op de hoogte gesteld. Tot mijn grote verbazing ontvang ik nooit een telefoontje van ProAssist als mijn toestel klaar is omdat ze steevast mijn oude nummer blijven bellen.

Wat ook erg vermoeiend is, is dat je elke keer moet bellen om te vragen hoe het staat met de reparatie. Ze zouden net als bij de post een statussysteem op de website moeten zetten zodat de klant weet waar hij/zij aan toe is.

Wat ik iedereen wil aanraden: accepteer het wangedrag van ProAssist niet. Als ze komen aanzetten met een niet-smartphone , dan kunnen ze de volgende dag de smartphone alsnog bij je thuis afleveren.

Het wordt tijd dat je een keer waar voor je geld krijgt!

marietje58
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:01

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door marietje58 »

Het komt allemaal heel bekend voor. Mijn toestel, wat gevallen was, maar nog wel werkte, is 4 februari 2011 opgehaald. Alleen het glas moest vervangen worden. Niets meer gehoord daarna. Dus begin maart zelf maar gebeld. Bleek dat mijn toestel zonder mijn toestemming vernietigd was, en dus ook al mijn gegevens, waarvan niet gezegd was dat die er af gehaald moesten worden.
Als alternatief kreeg ik twee toestellen aangeboden die kwalitatief niet te vergelijken waren. Maar ze zouden mij nog bellen. Niet dus.
Zelf maar gebeld, maar ik moest kiezen uit de toestellen die ze aanboden.
Gekozen voor een bepaald type, dat zou besteld worden, op 1 april (geen grap!).
Weer niets meer gehoord, dus begin mei weer gebeld. Bleek dat het toestel niet besteld was. Ze zouden mij terugbellen, weer niet dus. Zelf twee dagen later gebeld en toen werd mij toegezegd dat het toestel met spoed besteld zou worden.
Vandaag heb ik weer gebeld omdat ik niets meer hoorde en nu kreeg ik te horen dat ook het vervangende toestel niet meer besteld kan worden.
Hier word ik gillend gek van. Wie weet wat je hier mee aan moet? Ze houden je gewoon aan het lijntje!!!!!

tayana
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2008 22:48

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door tayana »

ik heb dit dus ook al een half jaar steeds beloven ze mij weer iets anders is al 5 x opgestuurd heb nog steeds niks en nu zou die dan gerepareerd terug komen:S nou jippie ik ga denk maar de jurist inschakelen

MAXIEM

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Wat ik hier uit de posts haal, is het rechtstreekse kontakt met ProAssist en dat snap ik niet. Je moet m.i. bij de verkoper aankloppen en die opdragen dat het probleem bijvoorbeeld binnen 10 werkdagen wordt opgelost. Het consumentenrecht geeft aan, dat je met een derde partij niets te maken hebt.

Maxiem.

bobmaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2011 23:02

Re: Pro-assist telefoonverzekering iPhone

Ongelezen bericht door bobmaas »

Beste Radar dit is mij verhaal en ervaring met ProAssist,

Op 8 mei 2011. heb ik mijn toestel laten vallen en opgestuurd naar ProAssist. Na 2 weken (23 mei) werd een afspraak gemaakt en kreeg ik mijn toestel terug. Het bleek echter dat de voor- en achtercamera niet goed in het toestel zat en de zijkant van het toestel nog beschadigd was. Meteen heb ik ProAssist gebeld, na intern overleg werd mij verteld dat het toestel gemaakt zou worden en vrij direct kwam uw chauffeur hem ook ophalen.

2,5 week later (9 juni) kreeg ik mijn toestel voor de tweede keer terug. De rand van het toestel was weer niet vervangen en de camera’s zaten nog steeds scheef. In 2,5 week heeft het toestel bij ProAssist gelegen en heeft niemand er iets mee gedaan. De chauffeur heeft de klacht weer duidelijk beschreven (camera en rand) en direct weer meegenomen.

Dinsdag 5 juli werd ik gebeld door ProAssist om een afspraak voor het retourneren van mijn toestel. Ik heb een afspraak gemaakt voor donderdag en gevraagd of mijn toestel nu wel echt gemaakt was, omdat ik 5 uur moest reizen voor het ophalen van het doosje voor het leentoestel. De telefoniste (1) van ProAssist zou het voor mij nakijken en dinsdag terugbellen, dit gebeurde niet. Pas woensdag werd ik door een andere telefoniste (2) gebeld met de mededeling dat mijn toestel niet gemaakt was en de levering van donderdag werd geannuleerd! Mijn toestel zou terug gaan naar de reparateur en ik moest weer afwachten.

Donderdag (7 juli) belde de telefoniste 1 terug met de mededeling dat zij mijn levering niet meer in de computer kon vinden en dat ze ook nog niets van de reparateur gehoord had. Zij zou dit uitzoeken. Die middag werd ik gebeld door een van uw telefonistes met de mededeling dat mijn telefoon op de afdeling was nagekeken door ProAssist en dat er alleen milde gebruikssporen waren gevonden op de rand (die niet onder de reparatie voorwaarde vielen) en dat mijn toestel naar mij toegestuurd zou worden. Hier wilde ik niet mee akkoord gaan omdat ik mijn telefoon toen al 9 weken niet heb kunnen gebruiken en deze in de staat verkeerde die hij na 2 weken ook had. De 7 weken daarna is er dus niets gebeurd! Ik weigerde het retour zenden van mijn telefoon en kreeg een meerdere, genaamd Marijn Brouwer, aan de telefoon om ongeveer 17.10 uur. Deze meneer beschuldigde mij ervan dat het “mijn worden” waren dat mijn toestel al 3 keer door ProAssist opgehaald was omdat hij het niet in zijn systeem terug kon vinden. Ook was er volgens meneer Brouwer de afspraak dat alleen mijn camera gerepareerd zou worden en niet de rand van het toestel, ik beloof u dat was mij nooit eerder verteld. Toen ik vroeg of de camera nu dan wel gemaakt was antwoorden meneer Brouwer aarzelend “Ja”. Dit kan ProAssist allemaal terugluister want alle gesprekken worden opgenomen. Volgens meneer Brouwer had ik twee opties; afstand doen van mijn telefoon of een afspraak maken voor retour zenden. Zeer volwassen! Ik heb een afspraak gemaakt en woensdag (13 juli) werd mijn toestel op het werk afgeleverd.

Woensdag 13 juli heb ik mijn toestel dus voor de derde keer mogen ontvangen. En wat denk je, de camera zat NOG STEEDS scheef. Er is dus voor de derde keer niets gebeurd! Weer heb ik uw klanten‘service’ gebeld en er werd mij, na overleg, weer verteld dat er niets anders opzit dan dat ProAssist mijn toestel komt halen! Mijn toestel ligt ondertussen weer bij uw reparateur. ProAssist heeft mij medegedeeld dat zij NIET mijn telefoon met “spoed” kunnen behandelen aangezien het een FiFo systeem betreft, ik kan dus gewoon weer afwachten. De leen telefoon die ik kreeg deed het ook niet maar die is netjes omgeruild. De chauffeur kwam toen hard het terrein op gereden en hing ‘een beetje chagrijnig’ het toestel aan het stopcontact omdat hij dacht dat hij een werkend toestel afgeleverd had en dus extra tijd met mij kwijt was. Dat was niet zo dus ruilde hij het leen toestel om. Dat is ook vervelend dat je steeds verschillende leen toestellen krijgt die volgens ProAssist gelijkwaardig zijn aan mijn iPhone 4. Een Nokia E71 is dat niet en zeker niet de verschillende modellen HTC die ik heb moeten gebruiken. Maar dat is nog tot daaraantoe.

Ik ben woedend en ernstig teleurgesteld over de manier waarop ProAssist met haar klanten omgaat. Ik voel me honds behandeld. De manier waarop zij met hun klanten omgaan is verre van normaal. Het enige wat ik wilde is dat mijn toestel netjes gemaakt zou worden door ProAssist. Daar heb ik recht op als netjes betalende klant. De afgelopen 2 maanden zijn mijn belkosten (o.a. door het bellen naar uw klantenservice) flink opgelopen.

Hopelijk komen ze met een passende oplossing..

Bob

25 juli 2011:
- iPhone 4 nu al 11 weken kwijt aan ProAssist!
- Toestel 4x opgehaald, steeds dezelfde klacht!
- Premie betalen gaat gewoon door!

Gesloten