LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ProAssist houdt onwettige opzegtermijn aan?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MaaikevR

ProAssist houdt onwettige opzegtermijn aan?

Ongelezen bericht door MaaikevR »

Begin februari mijn telefoonverzekering bij ProAssist opgezegd. Opzegtermijn is één maand, dus ik ging ervan uit dat ik tot begin maart moest betalen. Echter volgens Pro Assist betekent "een maand": minstens een maand tot het begin van het *volgende* kwartaal. Dus: nog bijna vier maanden na opzegging doorbetalen, want het volgende kwartaal begon eind februari.

Ben hiermee naar het Juridisch Loket geweest, en na bestudering van de algemene voorwaarden van ProAssist concludeerden zij, dat dit op de grijze danwel zwarte lijst staat - dus onwettig is, of minstens behoorlijk dubieus. Dat heb ik ProAssist ook gemeld, met het voorstel de rekening aan te passen.

Pro Assist gaat helemaal niet op dit argument in, en heeft, terwijl ik al een paar dagen op hun (toegezegde) antwoord wachtte, tot mijn verbazing alvast maar een incassobureau ingeschakeld zodat ik nu ook nog incassokosten mag gaan betalen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat als dit inderdaad illegaal is, het verboden wordt, en ik mijn geld terug krijg? Uiteraard is een rechtszaak beginnen - en zelf alle kosten voorschieten - geen serieuze optie, het gaat om een totaalbedrag van (nu) ongeveer 56 euro. Dat weet ProAssist ook heel goed, en daar rekenen ze waarschijnlijk ook op. Maar ik vind het idioot dat ze hiermee zomaar wegkomen.

alfatrion

Re: ProAssist houdt onwettige opzegtermijn aan?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt naar de rechter of een incassobureau in schakelen. Dat zijn de opties die je hebt.

Je geeft te weinig informatie om je zaak goed te kunnen beoordelen. Als het de overeenkomst stilzwijgend verlengt wordt met drie maanden dan is deze voorwaarden onredelijk bezwarend, zoals dat heet. Deze voorwaarde kun je dan vernietigen en dat heeft terugwerkende kracht zodat er nooit stilzwijgend is verlengt. De bedragen over die maanden moet je dan terug krijgen.

Gesloten