LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ProAssist iPhone verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
twomassz

ProAssist iPhone verzekering

Ongelezen bericht door twomassz »

Graag behoeden wij jullie voor eenzelfde ellende als wij hebben ervaren met de iPhone verzekering van ProAssist (T-mobile):

Ruim 8 weken geleden ProAssist gecontacteerd inzake waterschade aan de iPhone5; deze was helaas in een broekzak blijven zitten tijdens het wassen. Resultaat: telefoon deed niets meer. De medewerker van ProAssist stelde dat een nieuw toestel binnen circa 2 weken geleverd zou worden.

De volgende dag werd de telefoon door ProAssist afgehaald. Een tijdelijke iPhone4 moest de iPhone5 vervangen. Deze is vervolgens nog 2 keer omgewisseld, wegens diverse problemen; de refurbished leentelefoons zijn dermate oud en slecht behandeld, dat de accu's binnen enkele uren leeg zijn. Daarnaast worden imitatie-opladers meegeleverd, welke niet naar behoren functioneren.

Na twee weken, nogmaals contact opgenomen met ProAssist. De verwachting was, dat een nieuw toestel over een week geleverd zou worden. Wederom bleek de uitspraak onjuist. In de opvolgende weken nog diverse malen met ProAssist contact gehad, maar keer op keer bleef men ons aan het lijntje houden en voorzien van onjuiste informatie.

Na bijna 8 weken(!) werd eindelijk een toestel geleverd. Op de vraag waarom het toestel in een kartonnen verpakking werd geleverd met productiedatum 2011, werden we afgescheept met het verhaal: "Apple is aan het bezuinigen, daarom zit er geen mooie originele doos omheen. Er zitten geen lader en oordopjes bij, omdat je die al hebt ontvangen bij de aankoop van je oude toestel". Wat een slecht verhaal!

Na het openen van het karton, bleek het toestel aan de zijkant beschadigd. Daarnaast was de beschermfolie van het scherm over diverse vetvlekken (vingerafdrukken) heen geplakt. Het bleek dus niet om een nieuw toestel te gaan, maar om een slecht refurbished exemplaar.

Na het opstarten van het toestel kwamen nog meer problemen aan het licht, waaronder:
- het touch-screen functioneerde soms wel, soms niet
- de speaker functioneerde niet
- het toestel kon niet opgeladen worden
- de accu was binnen enkele uren leeg

Contact met ProAssist leerde ons tot onze grote verbazing, dat het toestel opnieuw volgens de reguliere weg behandeld zou worden: oftewel een 4de leentelefoon en wederom 2 tot 6 weken wachten.

Al met al een zeer waardeloze service! Men verspreid misleidende en onjuiste informatie. Daarnaast staat de klantvriendelijkheid ook niet bepaald in een hoog vaandel; men verbreekt de verbinding zonder het gesprek naar behoren af te ronden.

Als laatste is het de grote vraag: mag men toestellen wel vervangen door refurbished exemplaren?! De voorwaarden specificeren namelijk het volgende:

Vervangende mobiele telefoon
Een in eerste instantie aan het verzekerde toestel identieke
mobiele telefoon (met uitzondering van kleur). Indien een
identiek mobiele telefoon redelijkerwijs door verzekeraars
niet meer verkrijgbaar is, zal verzekerde een in functie en
kwaliteit gelijkwaardig toestel aangeboden worden. Een
vervangende telefoon is altijd nieuw of ‘als’ nieuw.

Refurbished is zeer zeker niet nieuw. Nog beter, refurbished verkopen als nieuw is niet toegestaan. Ook "als" nieuw lijkt niet op te gaan, na bovenbeschreven verhaal. Daarnaast worden in refurbished telefoons oude c.q. gebruikte onderdelen geplaatst die bij mij niet onder de noemer "als" nieuw kunnen worden beschouwd. Daarom ben ik van mening dat men een nieuwe telefoon moet leveren i.p.v. een refurbished aka "gebruikte" telefoon.

Wat kunnen we hiermee aan?

Dirkie

Re: ProAssist iPhone verzekering

Ongelezen bericht door Dirkie »

twomassz schreef:Graag behoeden wij jullie voor eenzelfde ellende als wij hebben ervaren met de iPhone verzekering van ProAssist (T-mobile):

Ruim 8 weken geleden ProAssist gecontacteerd inzake waterschade aan de iPhone5; deze was helaas in een broekzak blijven zitten tijdens het wassen. Resultaat: telefoon deed niets meer. De medewerker van ProAssist stelde dat een nieuw toestel binnen circa 2 weken geleverd zou worden.

Wat kunnen we hiermee aan?
Volgens mij niet veel. U bent op dit forum volgens mij de eerste die daadwerkelijk een vervangend toestel krijgt voor een telefoon met waterscade. Dit is namelijk altijd de reden om een claim af te wijzen.....

twomassz

Ongelezen bericht door twomassz »

Dirkie schreef:Volgens mij niet veel. U bent op dit forum volgens mij de eerste die daadwerkelijk een vervangend toestel krijgt voor een telefoon met waterscade. Dit is namelijk altijd de reden om een claim af te wijzen.....
Die reactie heb ik weinig aan; waterschade is namelijk gewoon gedekt in de polis, dus hoe zou men deze claim moeten afwijzen?!

DaanBanaan

Ongelezen bericht door DaanBanaan »

Ik heb in Q2 van 2013 een verzekering bij ProAssist afgesloten voor mijn Iphone 5.

Eind Q2 2013 heb ik mijn Iphone in de Apple Store laten vervangen ivm een technisch probleem(binnen garantie periode). Dit betekend dat ik een nieuw IMEI nummer gekregen hebn.

Bij verkoop van de ProAssist verzekering ben ik in de T-Mobile winkel niet geinfomeerd dat ik melding moest doen bij wisseling van toestel, en dus het IMEI nummer. Wanneer de klant dit niet doet is het toestel niet verzekerd.

Nu, Q2 2015, werkt de batterij van mijn toestel niet meer goed. Hierom heb ik contact met ProAssist opgenomen. Nu blijkt dat ik, sinds 2 jaar, niet verekerd ben.

ProAssist weigert mijn verzekering met terugwerkende kracht te wijzigen. Ook weigert ze mij terug te betalen voor de periode dat ik niet verzekerd was.

Naar mijn mening ben ik niet goed geinformeerd door T-Mobile.Tevens vind ik de ProAssist voorwaarde onredelijk bezwarend. Ik was in de veronderstelling dat de verzekering op mij, als persoon, samen met het toestel geent was. Nu blijkt het dus per individueel toestel te zijn.

Tip:
- Sluit geen verzekering af bij ProAssist. De service is inflexibel en onvriendelijk.
- Lees heel goed de reviews door op verschillende paginas, je verspilt echt je geld bij deze fima.

Gesloten