Hallo
Ik heb al jaren de dezelfde assaurantie tussenpersoon die mijn verzekeringen voor mij regelt.
Nu heb ik 2 auto's in juni 2012 verkocht en 2 andere gelijktijdig in juni gekocht.
Omdat mijn tussenpersoon mij adviseerde om een andere verzekering af te sluiten heb ik dit gedaan, hij heeft dit geregeld en informeerde mij telefonisch om te zeggen dat de polissen samen €150 gaan kosten en dat alles verder geregeld is.
Ik betaal al mijn verzekeringen per 3mnd. +/- € 345 bij mijn tussenpersoon.
Ik kreeg een week later de polissen en groene kaarten samen 15 pagina's in mijn brievenbus, ik heb toen de groene kaarten ertussen uit gehaald en de polissen weggelegd.
In september wilde ik de polissen opbergen in een map en toen zag ik dat er een berekening bij zat waar ik nog € 23.71 moest na betalen,dit heb ik toen ook direct gedaan, ik vond het wel vreemd dat ik niets gehoord had van mijn tussenpersoon.
Nu krijg ik van de RDW een schrijven dat ik moet aantonen dat ik op 12 september 2012 verzekerd was anders volgt er een boete van € 390.
Ik heb mij toen bij mijn tussenpersoon ge informeert en deze zegt dat hij mij 2 herinneringen had gestuurd voor die € 23.71 en niets heeft vernomen (deze heb ik nooit ontvangen), toen heeft hij mijn 2 verzekeringen stop gezet, totdat hij het geld ontvangen had. totaal 8dgn lang, hij vond het verder ook niet nodig om mij even te bellen of te emailen.
Een geluk dat ik geen aanrijding heb gehad, en Verder wil hij mij niet helpen.
Ik heb toen de verzekering zelf opgebeld, maar omdat mijn tussenpersoon door de verzekering een volmacht heeft willen en kunnen zij mij niet verder helpen.
Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld maar die kunnen mij niet helpen omdat ik zelf verantwoordelijk ben voor alle betalingen.
Tevens heb ik verhaal gehaald bij het verbond van verzekeraars maar die geven geen reactie.
En de RDW kan niets anders doen dan alles door te geven aan de CJIB.
Nu weet ik dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de betalingen maar als je klant toch iedere 3mnd gewoon € 345 neerlegt maar een rekening van € 23.71 niet betaald, zou het dan niet misstaan om eens even te bellen of een email te sturen om te vragen wat er bij je klant aan de hand is?????
Ik vind het ronduit schandalig hoe men met klanten omgaat en dankzij mijn tussenpersoon, die mijn belangen moet behartigen, krijg ik rond de kerst een mooie boete van € 390. BEDANKT
En niemand die mij verder kan helpen.
Jos Hanssen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] probleem met assaurantie tussenpersoon
Re: probleem met assaurantie tussenpersoon
Mag ik in mijn argeloosheid vragen wat überhaupt de toegevoegde waarde is van zo'n tussenpersoon?
Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar de RDW medewerker en de verzekerings medewerker vragen zich af waarom de tussenpersoon in de boekhouding de betaaldatum niet even 3dgn terug zet en dan een WAM verklaring afdrukt, dan is het probleem verholpen. Maar ja dit off record.klaas1978 schreef:Mag ik in mijn argeloosheid vragen wat überhaupt de toegevoegde waarde is van zo'n tussenpersoon?
dat heet fraude en uw tsp heeft groot gelijk om daar niet in mee te willen werken.... moet niet gekker worden dat de RDW dit voorstelt, of iemand van de maatschappij! ( laat die dwaas dan lekker zelf fraude plegen door de auto 3 dagen eerder aan te melden bij de RDW, kijken hoelang hij/zij deze baan behoudt)
Ik geloof dat ook niet.
Ik geloof dat ook niet.
Dit vraag ik me ook altijd af bij dit soort topics. Zo complex is het tegenwoordig met internet niet meer om dit soort dingen zelf te regelen?klaas1978 schreef:Mag ik in mijn argeloosheid vragen wat überhaupt de toegevoegde waarde is van zo'n tussenpersoon?
Geloof het of niet, dat moet iedereen zelf weten, ik heb niets aan mijn oren!!!!Frantic2 schreef:dat heet fraude en uw tsp heeft groot gelijk om daar niet in mee te willen werken.... moet niet gekker worden dat de RDW dit voorstelt, of iemand van de maatschappij! ( laat die dwaas dan lekker zelf fraude plegen door de auto 3 dagen eerder aan te melden bij de RDW, kijken hoelang hij/zij deze baan behoudt)
Ik geloof dat ook niet.
Ik denk eerder dat de RDW en de verz. maatschappij bedoelen dat het een foutje cq. verkeerde benadering van de TSP is en dat dit dan eenvoudig op deze manier op te lossen is.
Fraude? Ik verdien hier geen miljoenen aan en ik verheerlijk mij hier ook niet mee. Als je te hard rijdt of je gordel niet om hebt en je krijgt van de agent een waarschuwing ipv een prent,
is dit dan ook FRAUDE????
Op deze manier kom je snel aan de 243.000 onverzekerden per jaar in nederland.
Verder noem ik dit schatkist bijdrage 243.000 x +/- € 350.00 = € 85.050.000
Wordt dit bedrag dan gereserveerd voor slachtoffers van onverzekerden????
Ik denk eerder dat dit bedrag naar het buitenland of in het begrotingstekort terecht komt.
In mijn geval is de schade redelijk beperkt gebleven, maar stel..... ik kreeg in die tijd een aanrijding met blijvende letsel schade, de verzekering betaald niet, bij mij is verder niet veel te halen.
Het slachtoffer krijgt (te) weinig vergoed, ik kan mijn huis verkopen, mijn hele leven daar aan betalen en de studie van mijn kinderen hangt dan ook aan een zijde draadje.
En dit alles omdat de TSP niet even een telefoontje of e-mailtje pleegt voor die € 23.71, maar wel 10 jaar lang de premie's opstrijken.
Jos Hanssen
Ps. De TSP heeft mij ook niet laten weten dat hij de verz. heeft gestopt en naderhand weer heeft aangemeld.