LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem oude RVS polis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
HALMKO
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2018 19:27

Probleem oude RVS polis

Ongelezen bericht door HALMKO »

Beste redactie,
In 1988 heb ik bij RVS een polis afgesloten die na 30 jaar tot uitkering zou komen.
01-02-2018 zou het zover zijn.
Een aantal jaren geleden heeft Nationale Nederlanden RVS overgenomen.
Ik heb bij NN navraag gedaan over deze polis.
Wat schetst mij verbazing?
NN kan niets terug vinden over deze polis en zegt dat die wellicht uitgekeerd is want als een polis niet meer actief is danwel als er geen kapitaal meer in deze polis aanwezig is, wordt het dossier na 7jaar vernietigd.
Eind vorige eeuw was er al sprake van een aanzienlijk opgebouwd kapitaal, zoals blijkt uit de winstbrief uit 1999. Er is nooit sprake geweest van uitkering van dit bedrag.
Wellicht dat de polis ergens in een stoffig archief opgeslagen is en nooit gedigitaliseerd is.
Mijn zoektocht gaat sowieso verder maar ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die een dergelijke polis hebben afgesloten en die nu ook de dupe zijn van een overname die niet zorgvuldig is uitgevoerd.
Een digitaal systeem geeft een seintje als een polis zijn einddatum heeft bereikt, een papieren dossier geeft geen kik.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Probleem oude RVS polis

Ongelezen bericht door arvandongen »

Als jij zelf nog de originele polis hebt, dan kan je van NN eisen dat die conform de polis en de polisvoorwaarden uitgekeerd wordt. Het is aan NN om te bewijzen dat die polis reeds uitgekeerd zou zijn.

Als de einddatum 01-02-2018 is, dan is het bovendien niet eens aannemelijk dat deze eerder uitgekeerd is.

Dit lijkt mij nu een zaak om na een (eventuele afgewezen) klacht bij het KiFiD neer te leggen. NN heeft geen poot om op te staan.

De originele polis is jouw juridisch bewijs van de verzekering. Houdt deze polis stevig in je bezit totdat er uitgekeerd is. Als NN vraagt deze op te sturen en als deze polis dan kwijtraakt in de post, heb je niets meer. Dat 'kwijtraken bij het opsturen' gebeurt in deze situaties vaker dan je zou denken.
Laatst gewijzigd door arvandongen op 07 feb 2018 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem oude RVS polis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hebt u dan toentertijd een koopsom voor deze polis gestort? En hebt u zich na 1999 nooit afgevraagd waar de winstbrieven bleven?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Probleem oude RVS polis

Ongelezen bericht door renewouters »

arvandongen schreef: Als de einddatum 01-02-2018 is, dan is het bovendien niet eens aannemelijk dat deze eerder uitgekeerd is.
De polis kan afgekocht zijn.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Probleem oude RVS polis

Ongelezen bericht door arvandongen »

renewouters schreef:
arvandongen schreef: Als de einddatum 01-02-2018 is, dan is het bovendien niet eens aannemelijk dat deze eerder uitgekeerd is.
De polis kan afgekocht zijn.
Jawel, maar het is niet aan te nemen als standaard dat een overeenkomst eerder beëindigd wordt dan gepland. Bovendien als TS de originele polis nog in zijn bezit heeft, is dat het juridisch bewijsstuk dat de polis niet afgekocht is . De polis dient ingeleverd te worden om te voorkomen dat er later een tweede keer uitgekeerd zou moeten worden.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Probleem oude RVS polis

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Verder zal er bij uitkering/afkoop altijd correspondentie zijn geweest.
En heus, het zou een mooie worden, pensioenopbouw gestart ergens in 1985 en dan geen info meer in huis hebben :twisted: (dit als vergelijk.)
Ook dit soort RVS polissen zijn een oudedags voorziening dus knap van NN dat ze niets meer hebben.

HALMKO
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2018 19:27

Re: Probleem oude RVS polis

Ongelezen bericht door HALMKO »

En hebt u dan toentertijd een koopsom voor deze polis gestort? En hebt u zich na 1999 nooit afgevraagd waar de winstbrieven beleven?

Beste Lady1234, er zijn ook winstbrieven van een latere datum, alleen zijn we net verhuisd dus die moet ik nog ff opduikelen

Gesloten