LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met FBTO

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Linnoes
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2012 17:16

Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door Linnoes »

Sinds 11 jaar geleden had ik mijn auto altijd bij de FBTO verzekerd. Nu de crisis toeslaat bij iedereen, leek het mij niet onverstandig om daar eens naar te kijken qua prijs. Ik kwam uit bij Allsecur, dat zou me €16,- kosten ipv de €46,- bij de FBTO. Daar schrok ik nogal van en ben overgestapt.
Daar begonnen de problemen.
Bij het overstappen zei t vrouwtje van de FBTO ineens, ja maar hier kunnen wij het ook wel wat goedkoper maken voor u hoor! Dus dan gaan de nekharen overeind staan...dus al die tijd teveel betaald met tig verzekeringen daar!
Maar goed...
Bij allsecur zeiden ze dat mijn opgegeven schadevrije jaren niet klopte en moest contact opnemen met FBTO. Daar riep ze gelijk dat ze geen fouten hadden gemaakt en moest maar bij de nieuwe verzekeraar zijn. Hun bellen...nee fout ligt bij FBTO, maar wij proberen ze wel te bellen. Begrijpelijk kregen zij geen inzage in die gegevens, maar fijn dat ze t probeerden. Dus ik wéér FBTO bellen. Nee hoor niet onze fout. Na nóg n telefoontje kwamen ze tot de ontdekking dat ze wél die fout hadden gemaakt! Dus na 6x heen en weer bellen met beide verzekeraars kwamen ze daar eindelijk eens achter.

Dus heb ik dit probleem per mail aan ze voorgelegd:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw bericht ontvangen. Wij streven ernaar u voor dinsdag 20 december 2011 12:00 uur te antwoorden.

Met vriendelijke groet,

FBTO

alles wat kwam....géén antwoord van FBTO
Dus ik 13 januari maar wéér mailen waarom ik niks hoor van ze.

Krijg ik vandaag eindelijk een mail terug waarin gewoon word gezegd: de problemen met de schadevrije jaren zijn toch opgelost dus is dit probleem klaar!
Met andere woorden: wat zeur je!

Het feit dat je niet eens een fatsoenlijk antwoord op je mails krijgt en dat zelfs je vragen niet eens normaal worden beantwoord zegt mij meer dan genoeg!.

FBTO is duur, onbeschoft en lui!!!!! En dank aan allsecur dat zij het voor me wilden proberen ook al wisten ze dat het ze waarschijnlijk niet zou lukken.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door witte angora »

dat zou me €16,- kosten ipv de €46,- bij de FBTO.
Dit verschil is wel erg groot inderdaad. Maar, gekke vraag misschien, is bij beiden wel hetzelfde verzekerd, tegen dezelfde voorwaarden?

Als Allsecur bijvoorbeeld alleen WA biedt en FBTO WA-plus, krijg je al een verschil.
Hetzelfde geldt voor de inzittendenverzekering, en andere kosten die je bij de FBTO niet ziet, omdat die in het maandelijkse termijnbedrag zitten, en die je bij Allsecur nog moet ontdekken. Want 16 euro is wel erg weinig...

Laat ik het zo zeggen, ik betaal bij de ANWB voor mijn Golf II, 820 kilo, alleen WA + verkeersrechtsbijstand + inzittendenverzekering nog geen 18 euro per maand, maar het ding is wel erg licht in verhouding. Jongere auto's zitten daar vaak een paar honderd kilo boven, en dat zie je terug in de premie.

*Edit: heb even een proefberekening gemaakt bij de FBTO, ik kom op een maandpremie WA inclusief inzittendenverzekering en rechtsbijstand van 21,03 euro.

Bij Allsecur betaal ik voor dit pakket 19,03.

Dus zo groot is het verschil niet.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Krijg ik vandaag eindelijk een mail terug waarin gewoon word gezegd: de problemen met de schadevrije jaren zijn toch opgelost dus is dit probleem klaar!
Met andere woorden: wat zeur je!
Dat klopt toch ook. Wat zeur je nu, en vooral wat wil je dat FBTO nu nog voor je doet ???

Linnoes
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2012 17:16

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door Linnoes »

Leo The Emperor schreef:
Krijg ik vandaag eindelijk een mail terug waarin gewoon word gezegd: de problemen met de schadevrije jaren zijn toch opgelost dus is dit probleem klaar!
Met andere woorden: wat zeur je!
Dat klopt toch ook. Wat zeur je nu, en vooral wat wil je dat FBTO nu nog voor je doet ???
dat ze fatsoenlijk reageren op de situatie!

@ witte angora
Bij allecur zelfde voorwaarden. Snap zelf dus ook niet waarom FBTO zo duur was, maar bij het opzeggen kon diezelfde verzekering dus wel ineens goedkoper gemaakt worden. Werd op de een of andere manier kunstmatig hoog gehouden blijkbaar.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door ciske »

Als die andere goedkoper is het zelfde bieden zou ik zeggen, stap over FBTO is erg duur.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door GJvdZ »

" t vrouwtje"

Hoe zou je het vinden als ze zo over jou spraken? Ik vind het nogal denigrerend.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door ciske »

GJvdZ schreef:" t vrouwtje"

Hoe zou je het vinden als ze zo over jou spraken? Ik vind het nogal denigrerend.

je kan ook op elke slak zout leggen.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door berend12 »

Ze zijn goed in het verkopen van verzekeringen, vond de klantenservice matig.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door witte angora »

berend12 schreef:Ze zijn goed in het verkopen van verzekeringen, vond de klantenservice matig.
Ik weet niet, dit is voor mij het derde jaar dat ik voor de zorgverzekering bij de FBTO zit. De declaraties worden altijd bijzonder vlot betaald, met de klantenservice heb ik nooit te maken gehad. Wel een keer met de helpdesk, er was een probleem met het uploaden van een declaratie, en ja, als digibeet raak je in paniek als je allemaal bizarre opdrachten krijgt om in je eigen systeem te rommelen, maar dat is keurig opgelost, niet door een aanpassing in mijn computer, maar op een of andere manier op hun site.

Ik mocht de nota trouwens ook opsturen omdat het in eerste instantie niet digitaal lukte, maar dat bleek dus een dag later al niet meer nodig te zijn.

Het zal heus niet altijd vlekkeloos verlopen, daar ben ik van overtuigd, maar tot nu toe heb ik zelf eigenlijk geen enkele reden tot klagen.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door berend12 »

Ze zijn een paar keer hun belofte niet nagekomen (zoals gratis kaartjes die ik zou krijgen na het afsluiten van een verzekering- kon ze wel krijgen maar dan moest ik ervoor betalen). Klagen hielp niet.
De premies gingen ook omhoog dus voor mij een reden genoeg om de meeste verzekeringen op te zeggen.
Laatst gewijzigd door berend12 op 20 jan 2012 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door ciske »

berend12 schreef:Ze zijn een paar keer hun belofte niet nagekomen (zoals gratis kaartjes die ik zou krijgen na het afsluiten van een verzekering- kon ze wel krijgen maar dan moest ik ervoor betalen). Klagen hielp niet.

Dat is meestal zo , als je eenmaal klant bent vergeten ze wat ze afgespoken hebben.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door berend12 »

Dat heb ik een paar keer gehad (zoals geen poliskosten beloven maar ze wel in rekening brengen). Dat is al jaren geleden maar ik zou het daarom niemand aanraden Ciske.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door ciske »

berend12 schreef:Dat heb ik een paar keer gehad (zoals geen poliskosten beloven maar ze wel in rekening brengen). Dat is al jaren geleden maar ik zou het daarom niemand aanraden Ciske.
Dat ken ik me voorstellen berend12 , maar zo beflikkeren ze wel klanten.

bleekie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2009 19:32

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door bleekie »

verzekerd bij fbto, telefonisch overgestapt van renault naar mitsubishi de nieuwe verzekering zou worden overgezet onder de zelfde voorwaarden, kortingen ed zoals ik die opgebouwd had bij mijn oude verzekeringsvoorwaarden van de renault, echter nu blijkt dat ik nu ineens geen 18% procent collectiviteitskorting krijg maar 7,5%, zogenaamd omdat de ene een traditionele verzekering is en de andere een internet verzekering, je zou zeggen dat een internet verzekering goedkoper zou moeten zijn en dat er netjes gemeld zou worden dat fbto twee soorten autoverzekeringen hanteert, tevens vervallen mijn schade vrije jaren van 21 jaar naar 4 jaar omdat ik in december 2011 twee lekke banden had, hoe onredelijk is dat, dat je iets in schade jaren achter uit gaat ja dat snapt iedereen maar 17 jaar!!!, ik hou wel me 75% no-claim, omdat ik als goede rijder een topbonus heb opgebouwd, maar overstappen naar een andere maatschappij is er niet bij zonder dat ik naar 4 schade vrije jaren val, en van 18% naar 7,5% collectiviteitskorting dat klopt ook niet.
Als je vraagt aan fbto waarop zei de premie berekenen krijg je als antwoord dat het systeem dat fbto automatisch berekend en men niet weet waarop de premie en de kortingen op zijn gebasseerd. En in het vervolg dus maar kleine schades van 1000 euro of minder zelf betalen en waarom nog all-risk verzekeren?

Dat fbto zo met trouwe vaste klanten om gaat is ongehoord, hoezo klantvriendelijk!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Problemen met FBTO

Ongelezen bericht door Frantic2 »

heb jij echt 2 lekker banden gedeclareerd op de aannrijdingdekking? Ja dan krijg je 2 keer terugval.

Dat ligt echt aan jezelf en je claimgedrag.
Meestal kan je n\binnen een jaar dit soort schades terugbetalen en zo je no claim herstellen. Zou ik maar gauw doen....

Gesloten