LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met schade-expert/ taxatie

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ron R
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2014 19:11

Problemen met schade-expert/ taxatie

Ongelezen bericht door Ron R »

Aangezien mijn frustratie langzamerhand tot een kookpunt komt, vraag ik mij af of er meer mensen zijn, met dit soort belachelijke verzekeringszaken?

Laat ik vanaf het begin beginnen, op 25 april 2014 rijd er iemand met 80 km achterop.
Dit terwijl ik stilstond. De auto voor mij moest afslaan.

Schadeformulier ingevuld en verder alles afgehandeld.

Na een bezoek aan het ziekenhuis de schade gemeld aan mijn verzekering.
En hiermee is de procedure in gang gezet.

Enkele dagen later krijg ik van de verzekering van de tegenpartij een brief dat zij alle schade erkennen.
Goed nieuws lijkt mij, dat scheelt veel gezeur.

Ondertussen is de auto ook bij het schadebedrijf geweest voor de schade taxatie.
Schadebedrag word grofweg geschat op 6.000,00 euro.

Dagwaarde volgens de expert ook 6.000,00 ??? ( hier begint het gerommel )
Volgens de expert gaat de auto dan economisch total los.

Daarom worden er biedingen aangevraagd door opkopers.
Na 5 dagen geen bericht.
Het is dat ik er zelf achteraan gegaan ben, anders had ik nu nog niks geweten....
Hoogste bod 3.350,00 euro

Dus dat betekend een vergoeding van 2.650,00 euro als ik de auto zelf hou en 6.000,00 euro als ik afstand doe.

Maar voor 2.650,00 euro kan ik de auto niet laten maken en voor 6.000,00 euro koop ik geen andere...

Hierop dus bezwaar gemaakt en duidelijk aangetoond, dat een vervangende auto minimaal 9.500,00 euro kost.
Het schadeherstelbedrijf was hier ook mee akkoord.

Dit aangegeven bij de schade expert en deze wilde spontaan een hertaxatie van de schade.
Deze is uitgevoerd op 20 Mei en de rapportage is doorgestuurd naar de expert.
Hierna is er niks meer vernomen.

Uiteindelijk de man op 12 Juni aan de telefoon gekregen, hij ging het die middag nog afronden....
Hierna ook niks meer vernomen.
Uiteindelijk heeft mijn advocaat, vandaag contact opgenomen met de expert en eigenlijk komt het er maar op neer dat we maar rustig moeten afwachten. Let wel dit is een schade expert die is ingeschakeld door mijn eigen verzekeringsmaatschappij/ tussenpersoon.


Het is toch belachelijk dat je door toedoen van een ander met dit soort rare fratsen te maken krijgt ????

Zijn er meer mensen die met dit soort vreemde praktijken te maken hebben?
En is hier een Contra expertise uitgevoerd of.... ?
Laatst gewijzigd door Ron R op 16 jun 2014 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Problemen met schade-expert/ taxatie

Ongelezen bericht door smilie »

Een vriend van mij heeft recent ook ermee te maken gehad.
Zijn auto was geparkeerd. Een bejaarde wilde haar auto uit parkeren, maar in plaats van rem trapte ze vol op gas met als resultaat haar eigen auto total los, schade aan de gevel van de naast gelegen pand, vier beschadigde auto's + auto van mijn vriend (zijn auto was 'einde station' van de dolle rit).

Schade expert heeft auto ook totaal los verklaar (was het ook). Hij bood een bepaalde dagwaarde. Echter, mijn vriend was niet eens daar het soortgelijke auto's (dezelfde bouwjaar met de kilometers in dezelfde buurt van zijn eigen) +/- 35% duurder waren om te kopen. Hiervan heeft ie melding bij de verzekering gemaakt. Vervolgens binnen een week ontving hij nieuwe dagwaarde (reële) en had geld op zijn rekening binnen 2 weken.

Alles bij elkaar was hij minder dan een maand bezig.

Mijn advies, zet links om of rechts om meer druk op je verzekering want zij moeten het uitbetalen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Problemen met schade-expert/ taxatie

Ongelezen bericht door dhc »

Het is toch belachelijk dat je door toedoen van een ander met dit soort rare fratsen te maken krijgt ???
Is niks belachelijks aan, u moet gewoon wachten, de verz. mij handelt gewoon het protocol af.
U bent namelijk niet de enige die een schade oploopt....
En je krijgt gewoon de dagwaarde vergoedt. Dat jij een duurdere vervanger wil kopen is niet relevant. Als je dat verschil gecompenseerd wil hebben dien je een civiele procedure te starten tegen de veroorzaker.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Problemen met schade-expert/ taxatie

Ongelezen bericht door smilie »

@dhc: ik kan mij voorstellen dat verzekeringsmaatschappij altijd lagere prijs *wenst* uit te betalen. En niet geschoten is altijd mis.

@Ron, kan je ons exacte auto data geven (bouwjaar, type, motorisering, opties, km stand...)?

Ron R
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2014 19:11

Re: Problemen met schade-expert/ taxatie

Ongelezen bericht door Ron R »

dhc schreef:
Het is toch belachelijk dat je door toedoen van een ander met dit soort rare fratsen te maken krijgt ???
Is niks belachelijks aan, u moet gewoon wachten, de verz. mij handelt gewoon het protocol af.
U bent namelijk niet de enige die een schade oploopt....
En je krijgt gewoon de dagwaarde vergoedt. Dat jij een duurdere vervanger wil kopen is niet relevant. Als je dat verschil gecompenseerd wil hebben dien je een civiele procedure te starten tegen de veroorzaker.
Volgens mij geef ik toch duidelijk aan dat het niet om een duurdere vervanger gaat ?
Deze auto's zijn identiek aan mijn eigen auto.
Merk, type,bouwjaar,opties etc.

Het gaat mij er niet om dat ik er zelf beter van word. Ik wil gewoon waar ik recht op heb en dat is naar mijn idee 1 zelfde auto zonder schade????
Of beter nog deze auto gerepareerd....
Laatst gewijzigd door Ron R op 16 jun 2014 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron R
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2014 19:11

Re: Problemen met schade-expert/ taxatie

Ongelezen bericht door Ron R »

smilie schreef:@dhc: ik kan mij voorstellen dat verzekeringsmaatschappij altijd lagere prijs *wenst* uit te betalen. En niet geschoten is altijd mis.

@Ron, kan je ons exacte auto data geven (bouwjaar, type, motorisering, opties, km stand...)?
Ja, dat kan ik mij ook voorstellen, alleen het is juist de expert van mijn eigen verzekering welke hier een probleem van maakt.

Chrysler 300c 5.7 hemi bj 2005 200.000km
Sinds 2007 in bezit. 2e eigenaar
Dealer onderhouden en 1 van de weinige met een correcte km- stand
Voorzien van elke optie welke af-fabriek geleverd kon worden.
Tevens voorzien van LPG G3 installatie

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Problemen met schade-expert/ taxatie

Ongelezen bericht door smilie »

Tja, op de maarktplaats gaan ze tussen 8500 en 14000.

Dus 6,000 lijkt mij zeker aan de zeer lage kant.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Problemen met schade-expert/ taxatie

Ongelezen bericht door harley68 »

welk expertisebureau gaat het en welke verzekeraar?

Ron R
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2014 19:11

Re: Problemen met schade-expert/ taxatie

Ongelezen bericht door Ron R »

harley68 schreef:welk expertisebureau gaat het en welke verzekeraar?
Het expertisebureau is Exper Net, deze heeft de afspraak voor expertise gemaakt.

Het expertisebureau welke de expertise heeft uitgevoerd is Exponed of Expertise pool Nederland BV.

De overige gegevens, heb ik uiteraard ook zoals expert, taxatierapport etc. maar deze maak ik pas bekend als het echt niet op een nette manier word afgehandeld.
Laatst gewijzigd door Ron R op 17 jun 2014 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron R
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2014 19:11

Re: Problemen met schade-expert/ taxatie

Ongelezen bericht door Ron R »

smilie schreef:Tja, op de maarktplaats gaan ze tussen 8500 en 14000.

Dus 6,000 lijkt mij zeker aan de zeer lage kant.
Daarom lijkt het mij ook geen verkeerd bedrag, er mag best iets tussen zitten, maar zoveel is wat overdreven.

Daar komt bij dat de biedingen die gedaan zijn, wel heel verschillend zijn.

1e 1.055,00 euro
2e 1.265,00 euro
3e 1.790,00 euro
4e 3.350,00 euro.

Gesloten