Ik heb een Zorgverzekering bij National Academic.
Nu blijkt dat ik elke MAAND € 1,95 betaal aan prolongatiekosten.
De helpdesk gebeld, telefoniste verklaarde: "dit is omdat u de verzekering verlengd". Ja o.k. , maar toch niet elke maand????
Wie weet hier meer van?
Benn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prolongatiekosten
Re: Prolongatiekosten
Prolongatiekosten (feitelijk incassokosten!) zijn bij schadeverzekeringen vrij normaal. Althans, het komt redelijk veel voor. Bij levensverzekeringen daarintegen weer niet. Bij zorgverzekeringen ken ik het ook niet (ik ken ook niet alle zorgverzekeraars). Dan nog, bij automatische incasso lijkt 1,95 mij wat veel.
Dit moet echter vooraf duidelijk zijn geweest. Dus hebt u er ws mee ingestemd.
Dit moet echter vooraf duidelijk zijn geweest. Dus hebt u er ws mee ingestemd.
Re: Prolongatiekosten
Vandaag Promovendum gebeld in verband met onjuist geïncasseerd bedrag voor de zorgverzekering over januari 2012. (Promovendum is de nieuwe naam van National Academic in Dordrecht).
Na lang wachten (éénmaal melding nog 14 wachtenden) kon een medewerker mij uitleggen, dat ik mijn tandartsverzekering veranderd had naar een hogere dekking en dat er dus 7,50 aan wijzigingskosten in rekening werden gebracht. Toen ik zei dat daardoor het bedrag nog steeds niet klopte, legde hij uit dat wijzigingskosten en prolongatiekosten blijkbaar dubbelop was, dus hadden ze voor deze maand de prolongatiekosten geschrapt. En ja hoor, toen klopte het bedrag. Nergens wordt je ingelicht over prolongatiekosten of wijzigingskosten en het lijkt me ook niet gebruikelijk (zie Ditzo tv-reclame over klantkosten). Omdat Promovendum mij goedkoop uitkomt blijf ik nog een jaar ondanks deze rare extra bedragen.
Iets heel anders is dat ik vorig jaar ten onrechte bij hoog eigen risico was ingedeeld en dat er dus € 500 te veel is geïncasseerd. Hoewel ze bij de klachtenlijn de fout erkennen hebben ze niet de macht om het probleem op te lossen. Na bijna een jaar geduld (ik zit in het onderwijs!) heb ik nu gevraagd om een tweedelijnsoplossing. Deze is toegezegd, maar nog niet uitgevoerd. Ik wacht af.
Na lang wachten (éénmaal melding nog 14 wachtenden) kon een medewerker mij uitleggen, dat ik mijn tandartsverzekering veranderd had naar een hogere dekking en dat er dus 7,50 aan wijzigingskosten in rekening werden gebracht. Toen ik zei dat daardoor het bedrag nog steeds niet klopte, legde hij uit dat wijzigingskosten en prolongatiekosten blijkbaar dubbelop was, dus hadden ze voor deze maand de prolongatiekosten geschrapt. En ja hoor, toen klopte het bedrag. Nergens wordt je ingelicht over prolongatiekosten of wijzigingskosten en het lijkt me ook niet gebruikelijk (zie Ditzo tv-reclame over klantkosten). Omdat Promovendum mij goedkoop uitkomt blijf ik nog een jaar ondanks deze rare extra bedragen.
Iets heel anders is dat ik vorig jaar ten onrechte bij hoog eigen risico was ingedeeld en dat er dus € 500 te veel is geïncasseerd. Hoewel ze bij de klachtenlijn de fout erkennen hebben ze niet de macht om het probleem op te lossen. Na bijna een jaar geduld (ik zit in het onderwijs!) heb ik nu gevraagd om een tweedelijnsoplossing. Deze is toegezegd, maar nog niet uitgevoerd. Ik wacht af.