LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] provisie verbod & adviesbureaus/verzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
layout

provisie verbod & adviesbureaus/verzekeringen

Ongelezen bericht door layout »

Beste lezers,

De afgelopen weken zit ik te malen in mijn hoofd, hoe ik dit onderwerp naar buiten kan brengen. Aangezien er een bedrag van 540,- euro openstaat via Edr works incasso. Ik zou graag advies willen krijgen van mensen, die hiermee te maken hebben gehad of nu nog hebben.

1.bemiddeling/adviseurs het document gebruiken waar niet hun eigen bemiddeling kosten opstaan
2.korting geven vanuit de naam van verzekering
3......
4..........

In mijn bericht zal ik proberen om het kort te houden aangezien een hoop is gebeurd rondom mijn uitvaartverzekering -afkoop-polissen & tussenpersoon.

Het bericht blijkt groter te zijn, zie bijlage (mijn verhaal) die heb ik weg gehaald ivm onderzoek.
Ik heb namelijk het gevoel dat het provisieverbod omzeilt of de bemiddeling verzekeringen bureaus alles eraan doen om geld te verdienen. Door Niet juiste informatie te geven, waardoor de persoon die ze benaderen denkt dat hij/zij goedkoper uit is. Ik heb het vermoede dat mijn gegevens via Unique Verzekeringen B.V. zijn doorgeven(verkocht) of( .....) heeft mijn gegevens door gestuurd. De persoon die mij heeft benaderd wist alles van mij (betreft verzekeringen).

Ondertussen heb ik het bij Kivid en AFM gemeld, maar ik zou graag meer mensen willen spreken die hiermee te maken hebben gehad. Bij mijn (verzekering) heb een klacht neergelegd en de vraag gesteld of bemiddeling bureaus zulke kortingen mogen geven Er zou een brief onderweg zijn en het wordt besproken daar in het team. "ik ben benieuwd'

Met vriendelijk groet,

Layout

layout

Re: provisie verbod & adviesbureaus/verzekeringen

.
Laatst gewijzigd door layout op 15 nov 2015 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Geen touw vast te knopen aan je bericht. Heb je een vraag? Of klacht? Misschien je situatie wat duidelijker uitleggen.

layout

kweenie schreef:Geen touw vast te knopen aan je bericht. Heb je een vraag? Of klacht? Misschien je situatie wat duidelijker uitleggen.
@kweenie

Als ik het duidelijk uitlegt wordt het verwijdert, aangezien ik geen namen mag noemen. Het is nu in behandeling bij Kifid, aangezien het om een product gaat wat niet meer bestaan.

Ik hou tot nu even mijn lippen op elkaar.

Vraag;

1. mogen adviseurs documenten gebruiken van Verzekeringen
2. hoe komt een bemiddeling adviseurs aan gegevens van consument
...

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je dingen niet duidelijk kunt of wilt uitleggen, dan heeft het ook weinig zin om die dingen half te noemen...

1. 'Documenten' is wel een heel breed begrip. Zonder informatie over welke documenten je bedoelt, is er geen zinnig antwoord op die vraag te geven.
2. Dit kan op verschillende manieren. Sommige maatschappijen werken alleen met tussenpersonen en dan geldt dat als je niet zelf een tussenpersoon kiest,de maatschappij je een toekent. Ook kanhet zijn dat de oude tussenpersoon (en dan vooral de klantenportefeuille) is overgenomen door een andere tussenpersoon.

layout

kweenie schreef:Als je dingen niet duidelijk kunt of wilt uitleggen, dan heeft het ook weinig zin om die dingen half te noemen...

1. 'Documenten' is wel een heel breed begrip. Zonder informatie over welke documenten je bedoelt, is er geen zinnig antwoord op die vraag te geven.
2. Dit kan op verschillende manieren. Sommige maatschappijen werken alleen met tussenpersonen en dan geldt dat als je niet zelf een tussenpersoon kiest,de maatschappij je een toekent. Ook kanhet zijn dat de oude tussenpersoon (en dan vooral de klantenportefeuille) is overgenomen door een andere tussenpersoon.

@ kweenie

Het gaat om een document die je kan uploaden via Y (dienstverlening document)
Ik had net een breder uitleg gegeven, radar heeft die verwijdert ( begrijpelijk). Tis wel de keiharde waarheid, hoe tussen personen te werk gaan.
Ze benaderen mensen, " ik zie dat u provisie in uw polis heb" terwijl dit niet het geval is. Zo heeft men mij benadert. Vele consumenten weten dit Niet en worden op deze manier beet genomen en die van mij ging nog veder dan alleen dat. Om het kort te houden," na mate je onderzoek gaat doen, heeft men het feitelijk over zijn eigen provisie" maar dat is achteraF.

Mijn polissen zaten al een enige tijd, bij Y en zat geen provisie in. 5 jaar geleden heeft wel bemiddelings bureau alles geregeld maar die zijn wegens fraude en oplichting fait. Hier ben ik sinds kort achter gekomen. Deze meneer zat gewoon op mijn afkoop te loeren en deed alles in zijn eigen belang.

Ik heb hem gevraagd hoe hij aan mijn gegevens komt, dit wilde hij mij niet vertellen.
En mijn uitvaart heeft niet gegeven, dit hebben zij bevestigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat een tussenpersoon een aantal polissen aan iemand anders heeft gegeven.
Als je eigen mannetje stopt die het ooit afsloot en de nieuwe op deze manier zaken gaat doen, mag niet maar je raakt dan wel alle klanten kwijt.

Is eerder gebeurd en een nieuwe eigenaar van verzekerde klanten ging ook administratie kosten en zo
rekenen en toen gingen de meeste over naar ander tussenpersoon die ze allen gratis binnen kreeg.

layout

stofzuigertje schreef:Ik vermoed dat een tussenpersoon een aantal polissen aan iemand anders heeft gegeven.
Als je eigen mannetje stopt die het ooit afsloot en de nieuwe op deze manier zaken gaat doen, mag niet maar je raakt dan wel alle klanten kwijt.

Is eerder gebeurd en een nieuwe eigenaar van verzekerde klanten ging ook administratie kosten en zo
rekenen en toen gingen de meeste over naar ander tussenpersoon die ze allen gratis binnen kreeg.

@ stofzuigertje

Dankjewel voor je reactie

Mogen mijn gegevens zijn dan aan derde gegeven of, is deze persoon veder gegaan onder een anderen naam?
Meneer had het continu over provisie in mijn polis en beleeft dit herhalen.. Ik kon niks wijzigen volgens hem via mijn uitvaart verzekering want dan koste gauw tussen 300 a 900 euro en toen verwijs hij mij het dienstdocumenr.

Ik ben zwaar beet genomen! Bij kifid en AFM heb ik mij gehele klacht neergelegd. Ik ben in bezwaar gegaan tegen de bemiddelingskosten, omdat hij niet transparant is geweest, hij zei,"alle werk is gedaan" .. Nee meneer heeft een extra polis aangemaakt, hier vraagt hij 350 euro + 190 euro.

Ik had 2 polissen op mijn naam, heb alles geannuleerd, afgekocht en opgezegd.

Gesloten