LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reaal begrafenispolissen keert te weinig uit

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
EricDeH
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2017 20:41

Reaal begrafenispolissen keert te weinig uit

Ongelezen bericht door EricDeH »

Voor en door mijn vader zijn begrafenissenpolissen afgesloten. Polissen waarvoor je met centen en stuivers wekelijks premie betaalde en een toen hoge uitkering werd gegeven van 1 of enkele honderden guldens.

Door het overlijden van mijn vader dit jaar, kwamen deze polissen tot uitkering. Bij Reaal was 400 gulden verzekerd. Hiervoor werd een uitkering van 181 euro gegeven. Dat is als volgt berekend 400 : 2,21 is 181,00 euro. Dit klopt niet, want de officiële omrekenkoers is 2,20371 euro. De uitkering moet dus zijn 181,51 euro. Ik heb hen gemaild. Zonder dat ik een antwoord heb gekregen heb ik 0,51 euro alsnog ontvangen.

Op zich is mijn klacht hiermee opgelost.

Van de begrafenispolissen zijn er heel veel afgesloten die de komende tijd tot uitkeer komen.

Ik vermoed dat Reaal maar 2 cijfers achter de komma kan invoeren in hun systeem en daardoor gekozen heeft om 2,21 euro als omrekenkoers te hanteren. Dit is namelijk voor hen gunstiger. Terwijl als zij daadwerkelijk 2 cijfers achter de komma kunnen invoeren, dan had het moeten zijn 2,20 euro. Er zullen weinigen zijn die klagen omdat ze een relatief klein bedrag niet uitgekeerd krijgen. Voor Reaal is dat een ander verhaal. De vele duizenden polissen die tot uitkering komen werken nu in hun voordeel.

Ik vind dit vervelend, de verzekerden die met centen en stuivers hun premie hebben betaald worden nu weer afgezet voor centen en stuivers. Ik weet niet of mijn vermoeden juist is, wellicht hebben anderen ook deze ervaring. Of mocht u binnenkort een uitkering gaan ontvangen, reken deze dan na.

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Reaal begrafenispolissen keert te weinig uit

Ongelezen bericht door sylvesterb »

EricDeH schreef:Voor en door mijn vader zijn begrafenissenpolissen afgesloten. Polissen waarvoor je met centen en stuivers wekelijks premie betaalde en een toen hoge uitkering werd gegeven van 1 of enkele honderden guldens.

Door het overlijden van mijn vader dit jaar, kwamen deze polissen tot uitkering. Bij Reaal was 400 gulden verzekerd. Hiervoor werd een uitkering van 181 euro gegeven. Dat is als volgt berekend 400 : 2,21 is 181,00 euro. Dit klopt niet, want de officiële omrekenkoers is 2,20371 euro. De uitkering moet dus zijn 181,51 euro. Ik heb hen gemaild. Zonder dat ik een antwoord heb gekregen heb ik 0,51 euro alsnog ontvangen.

Op zich is mijn klacht hiermee opgelost.

Van de begrafenispolissen zijn er heel veel afgesloten die de komende tijd tot uitkeer komen.

Ik vermoed dat Reaal maar 2 cijfers achter de komma kan invoeren in hun systeem en daardoor gekozen heeft om 2,21 euro als omrekenkoers te hanteren. Dit is namelijk voor hen gunstiger. Terwijl als zij daadwerkelijk 2 cijfers achter de komma kunnen invoeren, dan had het moeten zijn 2,20 euro. Er zullen weinigen zijn die klagen omdat ze een relatief klein bedrag niet uitgekeerd krijgen. Voor Reaal is dat een ander verhaal. De vele duizenden polissen die tot uitkering komen werken nu in hun voordeel.

Ik vind dit vervelend, de verzekerden die met centen en stuivers hun premie hebben betaald worden nu weer afgezet voor centen en stuivers. Ik weet niet of mijn vermoeden juist is, wellicht hebben anderen ook deze ervaring. Of mocht u binnenkort een uitkering gaan ontvangen, reken deze dan na.
Afgezet??? Het overmaken van de € 0,51 heeft Reaal meer gekost aan verwerking dan wat het "afzetten" van enkele duizenden klanten zou opleveren. Denk niet dat er kwade opzet achter heeft gezeten en toen ze je mail ontvingen dit direct voor je rechtgezet hebben, erg netjes.

Moneyman
Berichten: 31139
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reaal begrafenispolissen keert te weinig uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit is wel echt het toppunt van complotdenken... of geloof je werkelijk dat hier een rendabel businessmodel achter zit?

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Reaal begrafenispolissen keert te weinig uit

Ongelezen bericht door 16again »

Bij mijn weten dienen alle berekeningen van gulden naar euro volgens de officiële, volledige koers van zes cijfers worden gemaakt. € 1 = ƒ 2,20371.
Rendabel business model? Overal wordt de kaasschaaf gehanteerd, om zoveel mogelijk bijeen te schrapen.
Ik durf te stellen dat dit bewust gedaan wordt. Bij berekening met slechts 2 decimalen achter de komma zou een koers van 2,20 ipv 2,21 meer voor de hand liggen.

Gesloten