LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] REAAL beschuldigd mij van fraude na inbraakschade aan auto

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Henk156

REAAL beschuldigd mij van fraude na inbraakschade aan auto

Ongelezen bericht door Henk156 »

Na drie auto inbraken waarvan ik 3 x aangifte heb gedaan bij de politie.

Bij inbraak nr. 1 was mijn zonnebril verdwenen en had ik schade aan de rechtervoor en rechterachter portier. De kofferbak stond open en al mijn papieren lagen door de hele auto en had bijrijdersvakje stond open. Via het internet aangifte gedaan op advies van de politie. Na een paar dagen ging ik informeren op het politiebureau. Goed nieuws, de daders waren op heterdaad betrapt in de auto van de buurman. Maar uw dossier kon niet meer geschikt worden, dit betekent bijgevoegd worden bij de andere aangiftes. Wegens internetvertraging werd mij verteld. Dat is balen want dan kon ik de schade op niemand verhalen.

Inbraak nr. 2 mijn auto stond weer open en de kofferbak stond ook weer open. Mijn audioinstallatie bleek niet meer te werken. Er waren twee draden losgemaakt van de versterker. Aangifte gedaan via het internet.

Inbraak nr. 3 zelfde verhaal, de auto stond open en de kofferbak ook. Nu was ook mijn hele kofferbak leeggehaald. Nu verdwenen mijn versterker, subwoofer en later bleek er nog een stabilisatorstang te zijn weggenomen. Aangifte gedaan op het bureau.

Sindsdien zet ik elke dag mijn bijrijdersvakje open en heb ik ook mijn radio uit de auto gehaald.

Ik mocht de auto laten repareren bij een schadegarantbedrijf in Amsterdam. Er kwam een schadehersteller kijken en schatte de totaal inbraakschade op 1200 euro ex BTW. Hij zag meteen hoe ze te werk waren gegaan. Een afspraak werd gemaakt met hun schadeherstel te Houten, hier hebben ze in Amsterdam geen plek voor.

Ik reed 's ochtends vroeg naar mijn werk in de leenauto en werd gebeld door een meneer i.v.m. de autoschade. Hij noemde zijn naam wel maar niet voor wie hij werkte waardoor ik ervan uit ging dat dit iemand van de garage was. Hij vertelde mij dat dit geen inbraak maar gebruiksschade was van mijn 7 jaar oude auto. Dit gaan wij niet betalen zei hij. Ik ben wat ze noemen een Alfisti. Een liefhebber van Alfa Romeo en rijd al 14 jaar in dit merk. Elk deukje of krasje is bij mij bekend. Natuurlijk zit er ook gebruiksschade op de auto. Maar niet de door mij opgegeven plekken op de deuren. Ik heb schade aan drie deuren, dit zijn deuken en krassen door inbraakschade.

Ik heb hem het hele verhaal verteld maar hij hield voet bij stuk. Waarop ik zei dat het weinig nut had om een welles, nietes spel uit te vechten. Weet u dat ook uw kofferslot is geforceerd? Nee zei ik, dat wist ik niet ik gebruik altijd de sleutel. Ik was nog blij ook dat hij dit wel had opgemerkt. Voor wie werkt u eigenlijk? Hij bleek een schadeexpert van REAAL te zijn. Die hebben ze toch nog achteraf naar Houten gestuurd. Hij vertelde ook dat de meneer van de garage het ook eens was met zijn conclusie. Ik heb toen ook deze meneer gebeld en deze bleek een vervanger te zijn voor de vaste schadehersteller die op vakantie was. Waarop ik vroeg of het mogelijk kon zijn dat als de "echte" schadehersteller er naar zou kijken dat hij wel een andere conclusie kon trekken. Ja dat zou kunnen zei hij.

Ik heb nachten voor het raam staan te gluren als ik weer geluid hoorde op straat in angst dat de dieven weer terug zouden komen. Mijn trots en mijn hobby weer beschadigd. Ik heb de auto zelfs een heel weekend bij mijn ouders gezet en heb toen de fiets gebruikt.

Het schaderapport is inmiddels bij mijn tussenpersoon aangekomen waarin staat dat ik beschuldigd wordt van fraude. Alles lijkt tegen te zitten. Ik rijd al auto sinds 1992 en slechts 1x in deze 16 jaar een beroep moeten doen op de verzekering voor ruitschade. Deze ruitschade werd ook goedgekeurd na telefonisch contact met mijn tussenpersoon en REAAL. Ik kreeg na de reparatie ook nog een rekening van 380 euro. Ik bleek toch niet hiervoor verzekerd te zijn. Na een boze brief aan REAAL hebben ze dit toen wel uitgekeerd. Nu laten ze mij wederin kompleet vallen en wordt ik ook nog beschuldigd van fraude.

Ik ben op de hoogte van een contra expertise en dit schijnt 200 euro te kosten. Als ik pech heb dan ben ik ook dit geld kwijt en wie weet moet ik ook nog de leenauto gaan betalen als REAAL dit gaat verhalen.

Graag advies want ik zie het niet meer zitten.

Vriendelijke groeten,

Henk

rednax

Re: REAAL beschuldigd mij van fraude na inbraakschade aan auto

Ongelezen bericht door rednax »

Henk,

Het beste is toch een contra expertise te laten uitvoeren.

Laat je zeker niet intimideren door de andere expert (was deze trouwens van Reaal zelf of een extern bureau ?). Men probeert door dreigende/intimiderende taal de klant af te schrikken.

Jij hebt keurig 3 x aangifte gedaan en schade aangifte gedaan zoals het hoort. Reaal dient in dit geval aan te tonen (en zeer overtuigend) of er sprake is van fraude.

Heb je een rechtsbijstandverzekering ? Zo ja, inschakelen.

Gesloten