LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reaal,en de chaos daar

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jool1
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2013 16:09

Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door jool1 »

Reaal,wie kent het niet ik in ieder geval wel en o,o,o had ik er maar nooit wat mee te maken gehad.

Reaal heeft de afgelopen jaren veel polissen enz. van andere partijen overgenomen en dat is dus voor de klant een ramp.
Ik ben bijna 2 jaar bezig geweest om een rekeningnummer te wijzigen waar elke maand een bedrag wordt uitgekeerd door reaal. Elke maand ontvang ik een loonstrook van die uitkering van Reaal,alle gegevens staan erop,zowel die van mij als van reaal als de polisgegevens. Maar denk je dat ik het rekening nummer kan wijzigen dan??? nee,want Reaal kan mijn gegevens niet vinden,ik ben niet bekend bij hun.
Het feit dat ik elke maand van Reaal een afschrift krijg met daarop alle gegevens ........daar kunnen we niets mee meneer,u bestaat niet in ons bestand. Na 2jaar bingo,een helder moment van een medewerker en ja hoor,geregeld.

Vervolgens een maand later kom ik er achter dat ik al 6 maanden een premie betaal voor een levensverzekering, aangezien ik zeker weet dat ik die niet afgesloten heb bij Reaal,even gebeld.
Meneer u heeft een levensverzekering afgesloten bij ons op die en die datum??? u bent toch meneer......geboren op..-..-..... Nee mevrouw ik ben 30 jaar eerder geboren dan u me net verteld,dus zijn het niet mijn gegevens. Oh,meneer mag ik dan even de juiste gegevens van u zodat we dit kunnen aanpassen,daar was ik toch wel even stil van,deze trien begreep het niet.Het heeft me veel moeite gekost om haar te overtuigen dat ik geen verzekering had afgesloten maar wel een naamgenoot met een ander bankrekeningnummer en een andere geboortedatum en een ander adres.

3 maanden geleden eindelijk de compensatiebrief gekregen met daarin vermeld de uiterste uitbetaling van het bedrag, aangezien ik 4 weken na de uiterste datum nog niet had ontvangen,even een mailtje gestuurd waarom het nog niet is gestort,reactie op die mail..............meneer wij kunnen uw gegevens niet vinden???????????????????? ze hebben mij notabene zelf een brief gestuurd.
Nog even vermelden dat bij mijn brief ook nog 10 brieven zaten bestemd voor andere clienten met een compensatieregeling,over een bende te spreken.

Ik heb toen een zeer boze mail terug gestuurd en opeens met natuurlijk een flut reden en excuus waarom ze mij niet konden vinden,wel gevonden,joepie.

Maar,maar,maar,ook met de mededeling dat ze zoveel overboekingen moeten doen en dat ze daarom niet kunnen aangeven wanneer ze het geld wel kunnen overmaken.

Dat is toch van de gekke,zo kunnen ze het nog jaren rekken.

Wat een bende wat een bende.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door Frantic2 »

sterkte ermee, ik denk niet dat iemand u kan helpen, maar ik leef mee! :-)

Je zal maar J de Vries heten en daar een polis hebben....

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Beste Jool1,

Vervelend om te lezen dat u al vaak contact met ons heeft gehad, maar tot nu toe met weinig resultaat.
Dat is natuurlijk niet de service die u van REAAL mag verwachten.

Wilt u ons een e-mail sturen met daarin uw polisnummer, adres en telefoonnummer?
Ons mailadres is [email protected]. Daarbij kunt u verwijzen naar uw bericht op dit forum.
Dan bellen wij u spoedig op, om samen tot een oplossing te komen.

Met vriendelijk groet,
Reinout
REAAL Webcare

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou jool1, wat hoop ik dat je spoedig het positieve resultaat kan melden na het je aangeboden contactpunt. Want wat je vertelt daar zou men grijze haren van krijgen. Is buitengewoon frustrerend om tegen zo'n Mogol aan te lopen. Ik ken het gevoel van onmacht en duim met je mee.

jool1
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2013 16:09

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door jool1 »

Grijze haren ja, krijg ik een bericht van Reaal of ik mijn gegevens en polisnummer enz. wil doorsturen,daar krijg je toch de hik van.

Dat heb ik al ontelbare malen gedaan,tel. mail,brieven alles maar dan ook alles heb ik toen doorgestuurd.

En dan vragen ze nu om mijn gegevens, want..........................

Wel raar dat men hier op het forum toch redelijk snel reageert ,bij 1 op1 mails mag je blij zijn dat ze reageren.

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Beste Jool,

Zoals wij ook al aangaven, in een persoonlijk bericht, kunnen wij geen gegevens van u terugvinden op enkel uw gebruikersnaam op dit forum. Wij hebben miljoenen klantgegevens en vele mailadressen, toch kunnen wij op Jool niks vinden.

Om u toch te kunnen helpen verzoeken wij u nogmaals om uw polisnummer, adres en telefoonnummer naar ons te sturen. Dit kunt u mailen naar het eerder geschreven mail adres.

Met vriendelijke groet,
Marco
REAAL Webcare

jool1
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2013 16:09

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door jool1 »

Beste marco,

het blijft toch raar dat u blijft vragen om mijn gegevens, is het nu opeens wel mogelijk om me te helpen dan?is het nu opeens wel mogelijk om de administratieve rotzooi bij Reaal uit te zoeken terwijl ik er via de normale kanalen jaren over gedaan heb en moet doen?
Vind je zelf niet dat dit een beetje idioot is? Zodra ik hier een berichtje plaats komen jullie in actie,waarom?????? waarom niet gewoon via de normale weg?

Al mijn gegevens zijn via de bekende kanalen naar Reaal gestuurd en via die kanalen moet het dan ook opgelost worden,mijn berichtje hier is alleen maar bedoelt om te laten zien wat voor een bende het bij reaal is.

Ik heb vandaag dan ook Reaal in gebreke gesteld via een aangetekende brief, ik ben benieuwd wat voor reactie ik daar op krijg,als ik al een reactie krijg.

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Beste Jool,

Reaal onderhoudt het contact met haar klanten op meerdere manieren, telefonisch, per e-mail, via de tussenpersoon maar ook via Social Media zoals twitter en dit forum. Als u uw probleem met Reaal via de, wat u de bekende kanalen noemt, wilt oplossen dan respecteren wij dat. Ik vind het jammer dat ik u niet verder kan helpen en ik hoop dat uw probleem spoedig is opgelost

Met vriendelijke groet,
David
Reaal Webcare

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door tenormin »

nou ja, jool1, geef ze dan ook een kans via de door hun aangeboden site je gegevens ter beschikking te stellen: het is nu eenmaal zo dat grote bedrijven niet "het beste werk afleveren". Als je alleen maar blijft roepen: ze hebben toch al mijn gegevens", ja, dat zou moeten maar goed, als je ze nu niet via dit emailadres benaderd, moet je ook verder niet klagen. Heb je dit alles wel gedaan en je komt nog geen steek verder, kun je weer klagen dat zelfs (en dan naam gewoon noemen van Marco van Reaal), die hulp aanbood en dat dit ook een wassen neus is. Maar dat weet je nu nog niet. Dus eerst contact (ja, voor de zoveelste keer) en even afwachten.

jool1
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2013 16:09

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door jool1 »

wat een reactie tenormin

Werk je bij Reaal? of weet jij wat ik al allemaal heb gedaan om het in orde te krijgen?en nu zou ik het via dit forum met ene Marco van Reaal moeten oplossen en anders moet ik mijn mond houden......

Werkt Marco niet bij Reaal dan?of is Marco van Reaal een soort Superman die wel eventjes alles wat er mis is bij Reaal voor mij gaat oplossen? Waarom beste Tenormin,kunnen minstens 10 verschillende medewerkers van Reaal mij niet helpen,ook niet als ik hun alle gegevens inclusief polisnummers ,ja zelfs complete gescande polissen overhandig.

Nu ik hier op het forum een bericht plaats dan zijn ze er rap genoeg bij, via de telefoon is me zelfs al eens verteld dat ze het gesprek gingen beëindigen omdat ze me verder niet konden helpen.

Maar beste Tenormin,dat ik al jaren bezig ben daar had jij geen weet van, daar zit nu net de kneep,nu weet jij het wel en ook nog eens 1000 andere mensen weten het nu en dan is Reaal er als de kippen bij om zich wel in te spannen.
Dat heeft Reaal niet graag, dat mensen zien dat Reaal er een bende van maakt.
Marco van reaal wil het dus alleen maar op dit forum oplossen omdat hij dan kan laten zien dat reaal zijn klanten wel serieus neemt en getuige jouw reactie trappen mensen er nog wel eens in ook.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door Jolijn »

tenormin schreef:nou ja, jool1, geef ze dan ook een kans via de door hun aangeboden site je gegevens ter beschikking te stellen: het is nu eenmaal zo dat grote bedrijven niet "het beste werk afleveren". Als je alleen maar blijft roepen: ze hebben toch al mijn gegevens", ja, dat zou moeten maar goed, als je ze nu niet via dit emailadres benaderd, moet je ook verder niet klagen. Heb je dit alles wel gedaan en je komt nog geen steek verder, kun je weer klagen dat zelfs (en dan naam gewoon noemen van Marco van Reaal), die hulp aanbood en dat dit ook een wassen neus is. Maar dat weet je nu nog niet. Dus eerst contact (ja, voor de zoveelste keer) en even afwachten.
Ook ik ben het niet met je eens.

Dit is waarom TS haar berichten hier plaatst en ik geef TS gelijk.

Al mijn gegevens zijn via de bekende kanalen naar Reaal gestuurd en via die kanalen moet het dan ook opgelost worden,mijn berichtje hier is alleen maar bedoelt om te laten zien wat voor een bende het bij reaal is.

Mensen in bezit van internet en het benul/zin enz hebben om op een forum te posten hoeven niet 'bevoordeeld' te worden boven zij die dat niet hebben/doen.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door Moedt »

Schandalig verhaal van Reaal.
Ik zou er ook geen vertrouwen meer in hebben jool1.
Sterker nog, ik zou een klacht indienen bij De Nederlandsche Bank.
Het lijkt mij namelijk zeer vreemd dat een bank een vergunning mag houden als hij zo met gegevens omgaat.

Succes in ieder geval.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door tenormin »

@jool1, het spijt me oprecht dat ik je boos heb gemaakt met mijn stellingname om het nog eens te proberen, mijn verontschuldigingen daarvoor. Ik heb wat voorbarig gereageerd en verzuimd je Topic heel erg goed door te lezen, wat ik had moeten doen. Dacht alleen dat dit aanbod op de site je eindelijk opheldering zou kunnen brengen als je nogmaals alle gegevens zou doorsturen, wat je dus al tig keer hebt gedaan. Hoop je je mijn excuses accepteert en neen: ik ben al heel erg lang gepensioneerd (vanuit de meubelbranche).

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Beste Jool1,

In uw eerste bericht geeft u duidelijk aan dat u nog niet goed geholpen bent door REAAL.
En we begrijpen ook dat u uw ontevredenheid met anderen wilt delen. Dat mag en vinden we geen probleem.

Echter blijkt uit uw bericht ook dat u het op wilt lossen. En daar helpen we graag bij.
Juist omdat u hier al zo lang mee bezig bent, reageren we op dit forumbericht.

We willen u graag bellen om uit te zoeken wat er fout is gegaan, hoe we het op gaan lossen en wat u van ons kan verwachten.Zodat u zo spoedig mogelijk een punt achter deze zaak kunt zetten.

Mocht u besluiten om uw gegevens naar ons toe te sturen dan helpen wij u graag, niet als een Reaal Superman maar gewoon als een medewerker van Reaal.

Met vriendelijke groet,
David
Reaal Webcare

gien83
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2013 13:21

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door gien83 »

ik ben zo langzamerhand teneinde raad. In maart bericht ontvangen dat de compensatievergoeding binnen 6 weken zou worden gestort op een door mij aangegeven bankrekening. Maar hoe ik ook mail of klaag er wordt niets gedaan en nergens op gereageerd.

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Beste Gien83,
Fijn u gesproken te hebben vandaag en u te kunnen melden dat het compensatiebedrag gisteren naar u is overgemaakt.
Met vriendelijke groet,
David
Reaal Webcare

gien83
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2013 13:21

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door gien83 »

Wat een wonderlijke wereld leven we in. Ineens is binnen 24 uur het geld op mijn rekening gestort.

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Beste Gien83,

Toevallig was uw compensatiebedrag een dag voordat uw bericht was geplaatst naar u overgemaakt. Het is in ieder geval goed om te lezen dat de uitkering inmiddels op uw rekening staat. U heeft er lang genoeg om moeten wachten. Hier bieden wij dan ook onze excuses voor aan.

Met vriendelijk groet,
Melvin
REAAL Webcare

Pilleson
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 23:34

Re: Reaal,en de chaos daar

Ongelezen bericht door Pilleson »

Nou Gien, ik ben benieuwd... ik heb de 17e juli via hun website opdracht gegeven tot uitkering van mijn levensverzekering. Ik kreeg een bevestigingsmail dat "een medewerker er mee aan de slag gaat".

Ik lees op hun site dat er binnen 15 dagen een reactie zal volgen. Inmiddels is het al ruim langer dan die 15 dagen en na het lezen van de bovenstaande ellende hou ik mijn hart vast. Mede door mijn tussenpersoon die uitlatingen deed over Reaal waardoor ik er al niet veel vertrouwen in had.

Gesloten