LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reaal Garantie Plusfonds

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sajelaelse

Reaal Garantie Plusfonds

Ongelezen bericht door sajelaelse »

Een groot aantal AXA polishouders (leven/pensioen/hypotheek) moeten per 12 april a.s. verplicht switchen van AXA naar Reaal fondsen.

In dat kader heb ik vragen gesteld over het Reaal Garantie Plusfonds:
1. het fonds kent een gegarandeerd jaarlijks rendement van 3% waarvoor je per jaar 0,5% garantiekosten betaald. Zijn die al in mindering gebracht op de 3% rendement of gaan die er nog af? antw 21-9-2011: zijn al in mindering gebracht
2. in de produktkaart/bijsluiter wordt enkel gesproken over een gegarandeerd rendement van 3% per jaar, maar is mijn eenmalige conversie-inleg van 12 april ook gegarandeerd? (van de maandelijkse inleg wordt risicopremie en arbeidsongeschiktheidspremie ingehouden, dus die zal niet gegarandeerd worden) antw 21-09-2011: conversiewaarde is ook gegarandeerd
Lijken mij toch relatief eenvoudige en legitieme vragen.

(Garantie Plusfonds = 70% Reaal Obligatiepool + 25% Reaal Aandelenpool Europa + 5% Reaal Depositopool II)

Telefonisch mag/kan Reaal daar niet op reageren. Op email en schriftelijke vragen heeft men een achterstand van ca 6 weken!

Of de mailing is te laat de deur uitgegaan (25-1) of de conversie is te vroeg(12-4)
maar blijkbaar komt Reaal handen en voeten tekort!
Kan toch niet anno 2011!
Laatst gewijzigd door sajelaelse op 21 sep 2011 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

tufima

Re: Reaal Garantie Plusfonds

Ongelezen bericht door tufima »

Bij Reaal is het nog steeds een drama om een antwoord te krijgen.

En als je dan na 2 maanden wachten eindelijk een antwoord krijgt dan kan je daar nog niks mee. Inhoudelijk gaan ze vaak niet op je vraag in en je krijgt vaak een standaard antwoord. Als je hierop weer reageert dan kan je weer 2 maanden wachten.

Reaal verschuilt zich ook steeds achter het feit dat er maar een paar mensen zijn die verstand hebben van de "voormalig-AXA" polissen.

Het lijkt erop dat Reaal bewust laat reageert hiermee hopend dat mensen gedemotiveerd worden zodat ze niet nog een keer een klacht indienen of vragen stellen.

sajelaelse

Ongelezen bericht door sajelaelse »

Uiteindelijk is de conversie van mijn polis toch nog net op tijd -voor 12 april- gelukt.
Ik wil de heer H. van de afdeling Klachtenbehandeling bij Reaal een dikke pluim geven: hij heeft uiteindelijk gezorgd dat mijn polis in de conversie werd meegenomen.
En als ik naar de huidige beurskoersen kijk, mag ik wat blij zijn dat ik in maart en april Reaal per telefoon en mail bestookt heb, waardoor de switch naar Reaal Garantie Plus Fonds tijdig werd afgerond.
Kortom, blijven bellen en mailen tot het in orde is.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

tufima schreef:
En als je dan na 2 maanden wachten eindelijk een antwoord krijgt dan kan je daar nog niks mee. Inhoudelijk gaan ze vaak niet op je vraag in en je krijgt vaak een standaard antwoord. Als je hierop weer reageert dan kan je weer 2 maanden wachten.
Heb je zelf deze ervaring opgedaan?

Reaal heeft een keurmerk, met maximale antwoordtijden.

http://www.reaal.nl/klantenservice/reactietermijn
2 maanden wachttijd is wel overdreven, maar hun streven naar antwoord binnen gestelde termijn, is juist.
Bij de afwikkeling van aanvragen, moet ik helaas ook vraagtekens bij zetten.

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Het keurmerk ten spijt, mijn persoonlijke ervaring:

* Reactie tijd op mijn schrijven: 2 maanden
* Terugbel afspraken worden niet nagekomen
* Op het moment dat ze moeilijke vragen krijgen geven ze niet thuis.

Misschien dat Reaal voor hun "eigen producten" deze reactietijd haalt, maar Reaal verschuilt zich inzake "voormalig-Axa" polissen nog steeds achter de betreffende afdeling en die is ofwel onkundig of onderbezet (weet ik nog niet).

Gesloten