LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reis-Annulering verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
BramP

Reis-Annulering verzekering

Ongelezen bericht door BramP »

Op 31 dec. 2010 hebben wij een 15 daagse vakantie geboekt naar Egypte vertrekdatum 7 sept. 2011.
11 maart doorverwezen naar de longarts en op 11 april 2011 is er longkanker gediagnotiseerd.
Begin mei 2011 ben ik gestart met 15 weken chemo en vanaf begin sept. begon mijn bestraling van 20 dagen.
Wij hebben de reis helaas moeten annuleren.

Ons reisburo Neckermann en verzekering hebben beiden circa 28% van de de reissom, terug betaald.

Mijn vraag is of het normaal is dat je reis - annulering plus verzekering maar een gedeelte terug betaald?

Het dossier is gesloten bij de verzekeraar maar ik heb om een telefonische afspraak en toelichting gevraagd.
Volgens afspraak zullen zij mij vandaag bellen.

Wie heeft er een goed advies??

Met vriendelijke groet Bram

Roosje1957

Re: Reis-Annulering verzekering

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

In principe zou u het volledig betaalde bedrag terug moeten krijgen, minus de kosten van de verzekering.
Had u alles al betaald?

BramP

Ja wij hadden helaas alles al betaald.
En na herberekening hebben ze beiden maar 26% betaald van het totaal bedrag.

1573 Euro 2x 405,50 Euro retour gestort gekregen.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Ons reisburo Neckermann en verzekering hebben beiden circa 28% van de de reissom, terug betaald.
Dat is wat de touroperator terugbetaald,het restant moet geclaimd worden bij de annuleringsverzekering. Voor dat verschil is dus de annuleringsverzekering.
Ik hoop van harte dat de chemo aanslaat en u binnen aanzienbare tijd weer genezen verklaart zult zijn.

gr Henk
Laatst gewijzigd door henk51 op 05 okt 2011 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

BramP

Blijkbaar kunnen ze bij Meeuse verzekeringen geen factuur of credit nota lezen.
Dus verwezen zij mij naar het reisburo, met de boodschap dat zij het verschil bij moesten leggen en niet de verzekering.

Na overleg met Thomas Cook mevr. Wendy, zou zij de bemiddeling overnemen.

Binnen 2 uur had zij de zaken geregeld en de verzekering kunnen overtuigen van hun ongelijk.
Zij heeft mij dan ook direct geinformeerd.

Een warme douche voor Thomas Cook (Neckermann)

m.vr.gr. Bram

Gesloten